Olen hämmentynyt kuinka usein gyneltä kysytään: "Otanko myös alushousut pois?"
Siis oikeasti, miten te kuvittelette homman hoituvan, jos alushousut on jalassa? Tätä kysymystä kuulee todella usein.
Kommentit (12)
JOS kommentti pitää paikkansa, niin kyseiset naiset ovat varmaan hämmentyneitä ennen epämiellyttävää tutkimusta.
Ei se mikään tyhmä kysymys ole. Minutkin ultrattiin alkuraskauden ultrassa vain vatsan päältä, housut jalassa.
Itse olen kysynyt ihan siksi koska nolostelen koko hommaa. Vaikka päässä on selkeä ajatus et no tietenki alushousut pois nii silti jää se pikkuajatus et entä jos ei tarvikkaa? Nolaanko itteni jos otan ne pois?
Vierailija kirjoitti:
Minä taas tunnen itseni tosinoloksi, kun lääkäri ultraakin vain vatsan päältä ja ne alushousut olisi hyvin voinut pitää...
Nimenomaan. Se vasta tyhmältä tuntuu maata tussu tuulettumassa, kun tutkitaan vain alavatsaa...
Minusta on kiva kun gyne sanoo että riisu housut ja alushousut tuonne tuolille. Silloin ei jää jossiteltavaa et otanko nyt heti vai vasta myöhemmin vai miten tämä vastaanotto etenee.
Vaikka se on gynelle rutiinia, potilaalle se on yleensä kaikkea muuta. Epämiellyttävää, jännittävää ja vierasta.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kysynyt ihan siksi koska nolostelen koko hommaa. Vaikka päässä on selkeä ajatus et no tietenki alushousut pois nii silti jää se pikkuajatus et entä jos ei tarvikkaa? Nolaanko itteni jos otan ne pois?
Sama! Tiedän kyllä, että housut pitää ottaa pois, mutta kysyn, koska haluan toisen ihmisen sanovan sen ääneen. Se hieman lievittää omaa epämukavuutta asiasta, kun en tuosta noin vain riipaise alapäätä paljaaksi, vaan riisuudun, koska tällaiset ohjeet annetaan ja ohjeita nyt vaan pitää noudattaa, vaikka se tuntuisi epämukavalta.
Hassu ap. Ei nyt todellakaan joka kerta vaginaa tarvi tutkia. Gyne tekee paljon muutakin. Esim. jos neitsyt hakee e-pillereitä niin alapää jätetään tavallisesti rauhaan.
Ihmettele rauhassa. Et muutenkaan ole mikään oikea gyne tai muutenkaan terveydenhoitoalalla. Taidat olla sama jonnepoika, joka on aloittanut/nostanut lääkäriaiheisia keskusteluja koko hiihtolomansa ajan.
ammatti gyne tunnistaa kupan jo huulista ja silmistä
Mä olen alkanut sääliä gynekologeja, varsinkin miespuolisia. Etovaa joutua tutkimaan tautiset ja pahimmillaan haisevat toosat. Siinä voi tulla työn takia traumat ettei enää normaali seksi kiinosta. Muutenkin ainoa ammatti jossa normi päiväkin menee päin vttua. Ihan hirveä ammatti.
Vierailija kirjoitti:
Hassu ap. Ei nyt todellakaan joka kerta vaginaa tarvi tutkia. Gyne tekee paljon muutakin. Esim. jos neitsyt hakee e-pillereitä niin alapää jätetään tavallisesti rauhaan.
Nyt on kyse naisista, jotka tulevat papa -näytettä tai kierukan asennusta varten.
Minä taas tunnen itseni tosinoloksi, kun lääkäri ultraakin vain vatsan päältä ja ne alushousut olisi hyvin voinut pitää...