Kahta työtä tekevät, miten jaksatte?
Itse teen kausittaisesti normaalin päivätyön lisäksi iltatöitä, ja esimerkiksi tämä viikko on poikkeuksetta ollut 12-13h työpäiviä. Pakko tehdä rahan takia. Millä te muut jaksatte? Itse olen aika poikki.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää tehdä kahta työtä? Mulle on tulossa miljoonaperintö, sen jälkeen voin tehdä puolta työtä. Tai jäädä täistä kokonaan pois.
Rahan takia. Minäkin jäisin kokonaan pois jos raha tulisi muualta. ap
Ei ole kokemusta, mutta haluan vaan sanoa että voimia, ja oot kyllä vahva kun siihen pystyt.
Mun toinen työ on harrastus. Kiva kun harrastuksesta saa rahaa. Sen lisäksi teen jonkun verran opintoja avoimessa yliopistossa, senkin otan harrastuksena. Päivätyönikin on aika kivaa. Se ei ole fyysisesti rankkaa, mutta vaatii tarkkuutta ja välillä olisi kiva tehdä muutakin kuin istua koneen ääressä. Nyt olen flunssassa kotona, joten keskityn opintoihin minkä jaksan. Vastaus: asenteella.
Yrittäjä tässä hei vaan moi
Jos helpottaa niin itsellä töitä 6pv viikko
lomaa 2vk/vuosi..ei varaa eläkemaksuihin..eli peruseläke vanhana
Onko parempi olo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää tehdä kahta työtä? Mulle on tulossa miljoonaperintö, sen jälkeen voin tehdä puolta työtä. Tai jäädä täistä kokonaan pois.
Rahan takia. Minäkin jäisin kokonaan pois jos raha tulisi muualta. ap
montako vapaapäivää pidät viikossa?
Pidätkö lomat täysimääräisenä?
joo eli ammativalittaja märisee
pitää lomaa täydet 6 viikkoo vuosi +viikkovapaat
ulinaa
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjä tässä hei vaan moi
Jos helpottaa niin itsellä töitä 6pv viikko
lomaa 2vk/vuosi..ei varaa eläkemaksuihin..eli peruseläke vanhana
Onko parempi olo?
Tämä on valinta- ja asennekysymys. Oma esimieheni, ainoa yrityksen omistaja, pitää samat lomat kuin minäkin, pääsääntöisesti tekee 8-16 päivää ja pitää joka kuukausi 1-3 vapaapäiväå. Hän pitää vapaata siksi, koska työn luonne on sellaista, että välillä on käytävä iltaisinkin kokouksissa ja on päättänyt, että 40 tuntia on maksimi, minkä viikossa tekee. Hän myös käy hoitelemassa omia asioitaan päivän aikaan ja kun rakensi mökkiä, ei hän mitään mökin paperitöitä iltaisin kotona tehnyt, vaan kaikki työaikana työpaikalla. Silti firma tekee hyvää tulosta.