Onko mahdollista että gyne ei huomaa raskautta ultrassa?
Kävin gynellä vähän aikaa sitten. On mahdollista että olen raskaana. Ultraäänen tehtyään gynekologi sanoi että ei näe raskauteen viittaavia merkkejä. Onko mahdollista että on raskaana, ja gynekologi ei huomaa sitä ultraäänessä, jos raskaus on aivan alussa (esim. Rv 3 tai 4)? Onko kellään sattunut tällaista, että raskautta ei ole huomattu gynellä ja myöhemmin onkin ollut raskaana?
Kommentit (30)
Tein jo yhden testin vähän aikaa sitten, mutta se näytti negatiivista. Katson nyt vähän aikaa ja teen sitten uudestaan testin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Raskaus todetaan raskaustestillä. Mikset tee sitä???
Koska on trolli.
Kato nyt vaikka viikko, eikä 10 minuuttia.
Tuohon tahtiin tulee lisää oireita niin kyllähän se ens viikolla jo syntyykin.
En halunnut haukkumisia, vaan kokemuksia onko jollain ollut sama tilanne kuin minulla.
Ap
Täällä tilanne vähän samankaltainen, tosin sillä erotuksella että lukuisat raskaustestit viikon mittaan ovat näyttäneet haamuja ja sen verran selkeää että mieskin on ne hoksannut. Siis aloitin menkkakivuilla reilu viikko sitten vuotamaan päiväksi pariksi, ilman klönttejä ja niukahkosti. Ajattelin että menkathan ne kunnes loppuivat kuin seinään. Kolmatta päivää myöhemmin oli herkkä hetki joka päättyi verentuloon joka kesti noin 10 min ja loppui yhtäkkiä, pari päivää myöhemmin rusehtava vuotoa kerran pyyhkäistessä. Tämän jälkeen tein testin ja haamuillut sieltä lähtien menkkamaisten kipujen ja selän sekä päänsäryn kourissa eli viikon verran ja kävin tänään sitten gynellä. Kertoi myös että ei raskauteen viittaavaa sisäisellä ultralla, verikoe valmistuu huomiseksi. Mistä sitten nämä johtuu, käy väkisinkin mielessä ettei vaan jotain vakavampaa joka nostaa hcg-arvoa... Lapsitoiveet jo unohdettu monien vuosien jälkeen.
Eivät nuo kotitestitkään aina ole luotettavia ja näytä positiivista vielä välttämättä. Minulla myös on raskauden oireita ja raskaustesti näytti negaa. Eli jos ultra otettaisi emättimen kautta voisi varmemmin ehkä havaita raskauden gynekologilla.
Toivottavasti et ole raskaana.