Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua pelottaa paniikki enemmän kuin itse korona

Sori jos sekava
27.02.2020 |

Pienessä opiskelijaboksissa tiukalla budjetilla asuvana on mielessäni ensimmäisenä tietysti ruoka. Normaalisti ei kaupassa ole montaa ihmistä kerralla, lähimmillään seistään kassajonossa, mutta tuossa paniikissa sinne ryntää kasa ihmisiä, jotka hengittävät niskaan ja tyhjentävät hyllyt. Jääkö sinne hyllyihin mitään ja jos joku karanteeni laitetaan, mistä sitä ruokaa sitten saa? (Kotivara on melko pieni)

Parin viikon päästä pitäisi mennä terveyskeskukseen, mihin en muutenkaan menisi innoissani, mutta eniten pelottaa, että siellä on ne kaikki hysteeriset ihmiset! Vinkki: Jos et todella ole huonovointinen tai kuumeessa, älä mene terveyskeskukseen koronan pelossa. Siellä sen varmasti saat.

Miten teillä muilla? Minulle on jo tuntemattomat ihmiset alkaneet puhua koronasta ties missäkin. Miten korona-pelko on teille näyttäytynyt?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurit puhui koronasta ja tapailukumppani myös puhui siitä.

Vierailija
2/11 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei pelota mutta minäkin olen sitä mieltä että tällä menoa paljon suuremmat haitat tulevat näistä varotoimenpiteistä ja niiden seurauksista kuin itse Koronasta.

Itse sairaushan näyttää melko lievältä, tarttuu aika hitaasti ja paranee suht hyvin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin muuttaa korpeen, koska coronamellakat alkavat kaupunkien keskustoissa, jos alkavat.

Vierailija
4/11 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan tarttuvuus on 1/1000 ihmistä ja näistä kuolleisuus on 2/100 ihmistä, joista suurin osa on perussairaita vanhuksia. Eli käytännössä populaatiossa kuolleisuus on todella pieni. Minuakin hermostuttaa paniikki ja ylilyönnit enemmän kuin taas yksi uusi influenssatyyppinen virus. Jos sairastun niin en mene vanhojen vanhempieni luona käymään, mutta en mene jos minulla on influenssa tai noroviruskaan.

Vierailija
5/11 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tänne leviää ja paniikki siitä hälvenee kun on jo housuissa. Odottolemma nyt.

Vierailija
6/11 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä kuolee enmmän itsemurhiin, liikenteessä, tapaturmiin kotona jne. Miksi se ei aiheuta paniikkia?

Vierailija
7/11 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronan tarttuvuus on 1/1000 ihmistä ja näistä kuolleisuus on 2/100 ihmistä, joista suurin osa on perussairaita vanhuksia. Eli käytännössä populaatiossa kuolleisuus on todella pieni. Minuakin hermostuttaa paniikki ja ylilyönnit enemmän kuin taas yksi uusi influenssatyyppinen virus. Jos sairastun niin en mene vanhojen vanhempieni luona käymään, mutta en mene jos minulla on influenssa tai noroviruskaan.

Kuolleisuus on todellisuudessa paljon pienempi. Moni sairastuu koronaan ja sairastaa sen kotonaan kuten normi-influenssan eikä vouhkaa asiasta.

Vierailija
8/11 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä kuolee enmmän itsemurhiin, liikenteessä, tapaturmiin kotona jne. Miksi se ei aiheuta paniikkia?

Ihmettelen ihan samaa. Ihmisiltä on kadonnut suhteellisuudntaju kokonaan.

Vierailija
9/11 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha sanonta on "Älä ammu kärpästä tykillä". Median nykypäivän coronalietsontaa katsellessa tuntuu, että nyt ammutaan kärpästä samaan aikaan Iskander-ohjupatterilla, minigunilla ja Ydinpommilla.

Vierailija
10/11 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somen avohoitopotilaat ja ahne media pilasivat kaiken hysterisoimalla.

Vierailija
11/11 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikki vaan pahentaa asioita.. Ite olen hiljalleen käynyt jo ostelemassa kaappiin kaikenlaista pitkään säilyvää, mutta semmoista mitä käytän muutenkin. Tavoitteenani on hankkia ruokaa niin että pärjäisin 1-2 viikkoa, eli ei nyt mitenkään megapitkään. Asun yksin, niin pienelläkin pärjää jo melko hyvin. En niinkään osaa pelätä sitä että kaupoista loppuisi ruoka; haluan varautua lähinnä vaan sen takia että jos sairastun (koronaan / influenssaan / muuhun), niin ei tarvitsisi lähteä taapertamaan sitten kipeänä ulos (ja sairastuttamaan muita). Mulla oli kerran sitkeähkö ylähengitystietulehdus ja olin miltei kanveesissa monta päivää. Pieni kotivara helpottaisi elämää myös siinä tapauksessa jos töistä suositellaan etäpäiviä; on sitten nopeampi pyöritellä kotona ruokaa, eikä tarvitse välttämättä lähteä köhivien ihmisten sekaan tartuttamaan itseään jos on siihen saakka pysynyt terveenä. Jos tilanne eskaloituu, niin sitten voi ehkä hetkellisesti olla jotkut hyllyt tyhjinä ja voisi harmittaa, ettei itse lähtenyt varautumaan aiemmin. Mutta en oikein jaksa uskoa että tilanne menisi Suomessa yleisesti ottaen niin kovin vaikeaksi.

Jos jokin pelottaa niin ehkä vanhempien puolesta vähän kun ovat jo aika iäkkäitä, mutta asuvat onneksi maalla, niin toivon että säästyvät vakavilta taudeilta. Sinänsä näen että tällaiset pandemiat ovat vain luonnonlaki. Näitähän on tullut aina aiemminkin silloin, kun väestötiheys nousee "liian" korkeaksi (vrt. musta surma jne). Luontoäiti kyllä keksii keinot tilanteen tasapainottamiseen. En missään nimessä sano että olisin iloinen kun ihmisiä kuolee, mutta jollain tavalla näen tällaiset pandemiat luonnollisena ja väistämättömänä seurauksena väestön liikakasvusta ja muista virheistä ihmis- ja yhteiskunnissa (puutteellinen sanitaatio yms).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän