Väkivaltainen lapsipuoli, mistä apua?
Poika on nyt 6v ja on oikeastaan ollut aina tosi aggressiivinen mitä oon hänet tuntenut. Isänsä kans oon seurustellut nyt kohta 3v ja koska olen nyt raskaana, alkanut tuo asia pelottaa enstistä enemmän, siis nimenomaan tulevan vauvan takia. Pojalla on adhd ja on ns vaikea lapsi, päoväkodissakin tehty erityisjärjestelyjä ja äidillään käy joku lasun työntekijä tmv apuna kun poika puree, potkii, repii hiuksista, lyö jopa omaa äitiään, mutta myös muita.
Anteeksi nyt jo valmiiksi kun sanon, mutta onneksi se ei käy meillä usein - Silti, en haluaisi koko lasta samaan tilaan tulevan vauvan kanssa. Rääkännyt jo kissojammekin siihen malliin aina kun silmä välttänyt, että ei paljon tarvita mielikuvitusta mitä edessä...
Mietin tässä miehen kanssa, eikö lasta voida ottaa huostaan tuollaisen asian takia kun äitikään ei todistettavasti pärjää lapsen kanssa ja lasuja tästä tehty jo aiemmin?
Kommentit (2)
Ei tule olemaan helppoa, meillä vaikea lapsi, ja ei olla edes uusioperhee, meni yli 2vuotta, että alkoi hyväksymään "uuden vauvan".
Kannattaa kääntyä lastenvalvojan puoleen tapaamisista, niihin voi saada vaikka perhetyötä avuksi ja lyhentää /vähentää käyntejä ainakin vauvan ensimmäisen vuoden ajan. Meillä lapsi kävi käsiksi vaivaan aika rajusti, pudotti mm. sängyltä, yritti tukehduttaa tyynyllä. Vauva joutui olla kokoajan omien silmien alla sitterissä tai kantorepussa.
Perheneuvola ja Finfami.