Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa minulle mitä introvertti tarkoittaa?

Vierailija
26.02.2020 |

Minulle tulee kuva että tällaiset ihmiset inhoavat seurustelua ja ovat jotenkin aina vihaisia muille ihmisille?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa kuin pieni kittari

Vierailija
2/17 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäänpäin kääntynyt henkilö jolla rikas sisäinen elämä, ei koko ajan äänessä suuna päänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa energiaa yksinolosta. Sosiaaliset tilanteet väsyttää. Introvertti ei ole yhtäkuin ujo tai hiljainen.

Vierailija
4/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastaa kyllä sosiaalista elämää, hieman kömpelö sanoissaan, rikas sielunelämä, nauttii yksin olostaan ja lataa akkuja kotona seuraavaan sosiaaliseen tilanteeseen.

Vierailija
5/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei - aloitus on työttömien kadehtijan trollailua taas. Ettekö muka tunnista?

Vierailija
6/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekstrovertti on ulospäinsuuntautunut ja introvertti sisäänpäinsuuntautunut. Ekstrovertti saa energiaa sosiaalisista tilanteista ja introverttia ne väsyttävät.

Vierailija
7/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastaa kyllä sosiaalista elämää, hieman kömpelö sanoissaan, rikas sielunelämä, nauttii yksin olostaan ja lataa akkuja kotona seuraavaan sosiaaliseen tilanteeseen.

Kömpelö sanoistaan? No eipä ole kaikki, ja tunnen useamman introvertin.

Vierailija
8/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekstrovertti on ulospäinsuuntautunut ja introvertti sisäänpäinsuuntautunut. Ekstrovertti saa energiaa sosiaalisista tilanteista ja introverttia ne väsyttävät.

Tämä on nimenomaan se asian pihvi.

Ujous ei tarkoita introverttiyttä, myös ekstrovertti voi ola ujo. Taas vastavuoroisesti introvertti ei välttämättä ole ujo, tunnen tällaisia useamman, perheessäkin on kaksi. Introverttiys on nimenomaan tuota, miten muiden ihmisten läsnäolo / yksinäisyys vaikuttaa oman oloon.

Vierailija
9/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ei sitten tiedä mikä on google??

Vierailija
10/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ap katselisi ympärilleen ja havannoisi julkisuudesta introverttejä,

https://www.elegantthemes.com/blog/business/famous-introverts-and-what-…

Tunnettuja Woody Allen, Ingrid Bergman, Frédéric Chopin,  Angela Merkel, Bob Dylan, Clint Eastwood, Bill Gates, Barack Obama, Michelle Pfeiffer

Suomalaisistakin löytyy

Vierailija
11/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mun toinen lapseni ollaan sosiaalisia, pidettyjä puheliaita. Kukaan töissä/koulussa ei sanoisi meitä äkkiseltään introvertiksi. Kuitenkin meillä molemmilla on tosi suuri oman ajan ja tilan tarve. Kumpikin tarvitsee päivittäin vetäytymishetken, jolloin saa olla ihan yksin.

Lapsellani tämä näkyi pienempänä esim. niin, että saattoi kesken pihaleikkien vain lähteä sisälle rauhoittumaan, kun mittari tuli täyteen. Nyt isompana hänkin on oppinut säännöstelemään sosiaalisuuttaan, eikä tuollaisia äkkinäisiä ratkaisuja enää tule. Esim. viikonloppuisin hän usein on toisen päivän ihan itsekseen kotona ja lukee, piirtää, haaveilee... mutta ei missään nimessä vietä aikaa kavereiden kanssa. Tämän voimalla hän jaksaa taas seuraavan viikon olla sosiaalinen.

Itse otan omaa aikaa koiran kanssa lenkillä (harvoin lähden kenenkään ihmisen kanssa, koira antaa aivojeni levätä) tai ihan vain sanomalla perheelle, että nyt tarvitsen puoli tuntia lepoa, menen yksin makuu- tai vierashuoneeseen ja olen "eristyksissä". Muutaman kerran olen käynyt yksin viikonloppulomalla mökillä tai hotellissa, jotta saan olla itseni seurassa kenenkään keskeyttämättä. Tänä vuonna aion osallistua hiljaisuuden retriittiin testatakseni, onko se minun juttuni.

Vierailija
12/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mä just luin? Kömpelö sanoissaan...?

Olen introvertti ja puhumisen ammattilainen.

Vierailija
13/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ja mun toinen lapseni ollaan sosiaalisia, pidettyjä puheliaita. Kukaan töissä/koulussa ei sanoisi meitä äkkiseltään introvertiksi. Kuitenkin meillä molemmilla on tosi suuri oman ajan ja tilan tarve. Kumpikin tarvitsee päivittäin vetäytymishetken, jolloin saa olla ihan yksin.

Lapsellani tämä näkyi pienempänä esim. niin, että saattoi kesken pihaleikkien vain lähteä sisälle rauhoittumaan, kun mittari tuli täyteen. Nyt isompana hänkin on oppinut säännöstelemään sosiaalisuuttaan, eikä tuollaisia äkkinäisiä ratkaisuja enää tule. Esim. viikonloppuisin hän usein on toisen päivän ihan itsekseen kotona ja lukee, piirtää, haaveilee... mutta ei missään nimessä vietä aikaa kavereiden kanssa. Tämän voimalla hän jaksaa taas seuraavan viikon olla sosiaalinen.

Itse otan omaa aikaa koiran kanssa lenkillä (harvoin lähden kenenkään ihmisen kanssa, koira antaa aivojeni levätä) tai ihan vain sanomalla perheelle, että nyt tarvitsen puoli tuntia lepoa, menen yksin makuu- tai vierashuoneeseen ja olen "eristyksissä". Muutaman kerran olen käynyt yksin viikonloppulomalla mökillä tai hotellissa, jotta saan olla itseni seurassa kenenkään keskeyttämättä. Tänä vuonna aion osallistua hiljaisuuden retriittiin testatakseni, onko se minun juttuni.

Minä olin lapsena samanlainen. Muistan erityisesti kuinka kesken omien syntymäpäivieni halusin jo päästä omaan rauhaan. Nyt olen ammatissa, jossa teen erittäin sosiaalista työtä, olen esillä, pidän puheenvuoroja, juonnan tilaisuuksia, edustan messuilla, järjestän matkoja joilla vastaan osallistujien viihtymisestä jne. En usko, että monikaan tulisi ajatelleeksi, että olen introvertti. Mutta kun pääsen kotiin niin sitten olenkin ihan lopussa. Mutta silti nautin työstäni. Voin tehdä myös etätöitä ja ne päivät ovat kaikkein takkuisimpia, kun jään "haahuilemaan" epärelevanttien tehtävien parissa.

Vierailija
14/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sosiaalisesti taitava ja ulospäin suuntautunut. Olen silti introvertti, koska sosiaalisten tilanteiden jälkeen palaudun vain yksinololla. Mieheni on ekstrovertti, joka oikein rentoutuu esim juhlissa. Minä rentoudun vasta juhlien jälkeen kotona hiljaisuudessa. Voi mennä parikin päivää ennen kuin jaksan taas ihmisten seuraa.

Vierailija
15/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakan introvertti ole yhtä kuin kömpelösanainen. Minäkin olen introvertti j ystäväpiiriini kuuluu luonnollisesti introvertteja. Kaikki ollaan ammateissa joissa puhutaan ja sosialisoidaan paljon. Introverttiys on siinä, että vastapainoksi introvertti tarvitsee paljon yksin oloa. Minä esim. voin olla viikonkin mökillä puhumatta kenellekään, en milloinkaan ole yksinäinen. Jonka jälkeen onkin taas akkua arjen ihmiskontakteihin.

Lisäksi introverteilla on äärimmäisen rikas sisäinen maailma, siksi varmaan yksin viihdytäänkin.

Vierailija
16/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin sosiaaliseksi kehuttu ja otan muut ihmiset huomioon mutta liika ihmisten kanssa väsyttääkin nopeasti ja nautin yksinolosta jopa elintärkeää akkujen lataaminen hiljaisuudessa tai stressaannun ja alan mennä ylikierroksilla siten tullakseni ihan kamalaksi ärjyksi jota ei kukaan sitten siedä. 

Vierailija
17/17 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen introvertti. Luonteeltani olen rauhallinen ja melko hiljainen, mutta tykkään silti keskustella ihmisten kanssa ja tulen helposti juttuun uusien ihmisten kanssa. En ole siis ujo. Sosiaaliset tilanteet väsyttävät ja nautin yksinolosta ja hiljaisuudesta.