Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iso-Syöte millainen, millainen esim ruokakauppa? Kokemuksia?

Perhe
26.02.2020 |

Perheen kanssa harkitaan menoa. Millainen paikka, kaksi laskettelupaikkaa, iso ja pieni, mutta mitä muuta siellä on? Millainen ruokakauppa, kioski, pikku k-kauppa vai iso marketti? Onko laavuja, onko jotain käyntikohteisiin alaluokkalaisten kanssa? Kokemuksia? Vinkkejä?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdasmielistä lestadiolaisaluetta.

Höpönlöpön. Matkailu on ihmisten elinkeino täällä, ei todellakaan ole mitään ahdasmielisyyttä. Sinulla näköjään on ko uskontokuntaa kohtaan. Lessut ei täällä ole mitenkään yliedustettuina toisin kuin vaikka pohjoisessa inarissa tms.

Meillä on mökki syötteellä ja pelkkää hyvää sanottavaa. Tunturimarketissa iso-Syötteen juurella yllättävän hyvä valikoima pikku kaupaksi (saa mm Oatlyn tuotteita), viereisessä tunturipubissa todella hyvät ruuat ja ystävällinen palvelu. Myös kasvissyöjät huomioitu. Kesällä hyviä pyöräreittejä. Minä tykkään 👍

Inarissa  ja muualla Lapissa lestoja ???? Kyllä vl-liike on voimissaan Pohjois-Pohjanmaalla johon Pudasjärvikin kuuluu. Liikkeen pääpaikka on Oulussa. Lapissa on Ranua, jossa liike on voimissaan.  Miksi levität väärää tietoa ?? 

Sama käsitys mullakin. Eikös tuo Oatlykin ole heidän? Samoin Juustoportti, Pentik. 

Miten Ylläs, onko lesta paikka? 

Ei minua muuten haittaa, ovat fiksuja, kunnollisia ihmisiä sinällään, mutta yksi huono työhön liittyvä kokemus ja sen myötä en heidän bisneksiään aio koskaan kannattaa. Kannattakoot keskenään.

Vierailija
22/25 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotapubiin Atte särkistä katsoin.

On. Siinä ladun varressa syöte keskuksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdasmielistä lestadiolaisaluetta.

Höpönlöpön. Matkailu on ihmisten elinkeino täällä, ei todellakaan ole mitään ahdasmielisyyttä. Sinulla näköjään on ko uskontokuntaa kohtaan. Lessut ei täällä ole mitenkään yliedustettuina toisin kuin vaikka pohjoisessa inarissa tms.

Meillä on mökki syötteellä ja pelkkää hyvää sanottavaa. Tunturimarketissa iso-Syötteen juurella yllättävän hyvä valikoima pikku kaupaksi (saa mm Oatlyn tuotteita), viereisessä tunturipubissa todella hyvät ruuat ja ystävällinen palvelu. Myös kasvissyöjät huomioitu. Kesällä hyviä pyöräreittejä. Minä tykkään 👍

Inarissa  ja muualla Lapissa lestoja ???? Kyllä vl-liike on voimissaan Pohjois-Pohjanmaalla johon Pudasjärvikin kuuluu. Liikkeen pääpaikka on Oulussa. Lapissa on Ranua, jossa liike on voimissaan.  Miksi levität väärää tietoa ?? 

Sama käsitys mullakin. Eikös tuo Oatlykin ole heidän? Samoin Juustoportti, Pentik. 

Miten Ylläs, onko lesta paikka? 

Ei minua muuten haittaa, ovat fiksuja, kunnollisia ihmisiä sinällään, mutta yksi huono työhön liittyvä kokemus ja sen myötä en heidän bisneksiään aio koskaan kannattaa. Kannattakoot keskenään.

Ylläs/ Kolari ei ole vl-paikkakunta.  Lapissa Ranua taitaa olla ainut sellainen. Jokainen saa uskoa miten haluaa minustakin, mutta onhan vl-liikkeessä paljon huonoa; samoin hellareissa jne

Vierailija
24/25 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan Syötteellä ollut uskonnollisissa tapahtumissa. Lasketellut ja hiihtänyt vain. Ei siellä kukaan tule julistamaan jos et kuulu jo syntymästäsi vl-porukoihin itse.

Vierailija
25/25 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän vitsejä murjaistaan. Syötteen yksikään palvelu ei ole lestadiolaisen ylläpitämä, en tiedä edes kenenkään työntekijän olevan ja olen paikallinen. Joku saattaa toki olla, mutta kertoo varmasti tarpeeksi siitä, että ei näy mitenkään. Mökkiläisinä lestadiolaisiakin on, mutta en ole keksinyt vielä mitään haittaa heistä. 

Syöte on aktiiviliikkujalle ja perheille suunnattu. Palveluita kehitetään kaiken aikaa, mutta isot keskukset ovat tietysti edellä. Siitähän se on eniten kiinni, että mitä haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän