Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

____ELOKUISTEN su-su______

25.06.2006 |

Tehdäänkö pidempi pino, kun nuo muutaman päivän pinot jää niin kovin lyhyiksi?

Mitenkäs kaikilla sujui jussi? Meillä meni oikein kivasti, kun grillailtiin ja nautiskeltiin. Tyttö ei olisi millään malttanut mennä nukkumaan, kun oli niin kivaa meidän aikuisten kanssa.

Tyttö on ihan älyttömän ruskea!!! Teinkin tuonne av:lle aloituksen aiheesta, että onko muiden vauvat ruskeita?

Näyttää söpöltä saparoineen ja ruskeine ihoineen. Suuret siniset silmät vaan tapittaa, ja ne 9 hammasta suussa saa tytön näyttämään ihan mustatukkaiselta peikolta!! Meidän menninkäinen...

Kohta pääsee varmaan jo letittämään tota tukkaa. Varmaan ystäviemme häihin saa jo pienet palmikot.

Lempi-sana on ylivoimaisesti tällä hetkellä edelleen se kissa. Meidän kissa raasu saa koko ajan varoa pieniä käsiä, jotka olisivat paijaamassa (ja välilä vetämässä hännästä), kun tyttö on oppinut silittämään eläimiä! Lähinnä mun siskon koiria, kun tuo kissa ei suostu pysymään hellittävänä :0)

Nukkuuko teidän vauvat normaalia enemmän näillä helteillä?? Tuntuu, että meidän neiti ei tee mitään muuta kuin nukkuu koko ajan. Ennen nukkui tuskin yksiä päikkäreitä, mutta nyt nukkuu kahdet! Ja edelleen ne 15h yöunet.

Pinoutukaahan!!!

heather ja neiti-nessukka 10kk

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jussihan meni töitä tehdessä, toivottavasti näkyy sitten tilissäkin:)

meillä on pojalla mennyt kasvojen iho tosi huonoksi. Jos jollain kokemusta vauvojen hormoninäppylöistä niin sellainen on iho nyt, kasvot punaiset ja näppyläiset ja käsissä ja jaloissa myös jonkin verran. Aluksi luulin että on vaan jotain hikinäpyä, mutta eipä ollutkaan:/ huomenna mennään neuvolaan näyttämään ja katotaan että pitääkö sitten suunnistaa lääkäriin.

10kk neuvolassa neuvolan täti jo vähän ihmetteli kasvun hidastumista. Kun paino oli laskenut 2kk aikana 200g ja pituutta tullut vaan sentti.

Jos tässä nyt pitää rueta tarkkaileen ruokavaliota jne niin ekaksi aion lopettaa imetyksen, muuten menee kyllä liian vaikeaksi. Mutta katotaan nyt miten käy.

Ei meillä oo poika ruskettunut, ainakaan ei niiden näppyjen alta erotu...Heatherin tyttö on varmaan tosi sulonen ku on ruskea ja pitkä tukkakin:) Valkosissa vaatteissahan se vielä korostuu ihanasti jos on rusketusta.

mäki oon havainnut että uni maistuu hiukan paremmin nykyään. 2 päikkärit ja yöunet. Tänään herättiin vasta 7.30, yleensä viimeistään 6.30...mutta nukkumaan mennäänkin kyllä vasta 22 aikaan, että en tiiä nukkuuko enemmän sittenkään mutta ainakin paremmin:)

joo nyt ulkoilemaan kun taas iltapäivästä työt kutsuu!

tiiku ja ukkeli 10kk

Vierailija
2/50 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästiin kuin päästiinkin torstaina laivalle, kun aluksi hiukan olin epäileväinen miehen ja varsinkin pojan räkänokan takia! Sen verran molemmilla olo helpotti, että matkaan uskallettiin lähteä. Laivalla meni kaikki hienosti, poika on varsinainen " reissumies" . :) Nukkuikin niin hyvin, että taidan kysyä laivalta, pääsiskös vakituisesti sinne asumaan... Oltiin laivalla mun vanhempien kanssa ja laivareissun jälkeen he jäivät vielä yhdeksi yöksi ja grillailtiin ym. Kivaa oli! :)

Heather se kyselikin nukkumisista näillä helteillä, joten saanpas taas syyn kitistä vakio-aihettani... ;) Meillä ei helle vaikuta asiaan, aina nukutaan yhtä " loistokkaasti" . :( Tänä aamuna meinaan klo 5.25 herra oli taas silmät sepposen selällään. Ja sitä ennen oli ulissut sängyssään ne normaalit muutamat kitinät. Puoli tuntia yritin nukutella silittelemällä rauhallisesti, mutta sitten paloivat käämit ja kiikutin taas alakertaan, että siinä on lelut, ala leikkiä. Vajaa puoli tuntia poika taas känkkäili ja ulisi, kunnes vihdoin nukahti syliin ja nukkua posotti kolme tuntia! Että ottaa päähän, kun on pakko kukkua keskellä aamuyötä, vaikka on selvästi vielä unta vailla. Mies oli ihan _pikkaisen_ väsynyt aamulla, kun kello herätti töihin ennen seitsemää...

Päikkäreiden kanssa ollaan vähän ihmeissään, kun selvästi kahdet on AIVAN liikaa, mutta yksillä ei pärjää. Tänään nukkui yhdet kun väkisin venytti päikkäreille menoa ja laitetaan hiukan aikaisemmin nukkumaan ja katsotaan kuinka käy. Herääkö valvomaan jo puolen yön jälkeen... :O Päikkäreiden venyttäminenkään ei ole kauhean kivaa, kun selvästi toista väsyttää, mutta en keksi muutakaan, kun kahdet ovat tosiaan liikaa, jaksaisi kukkua illalla ikiajat, kun koisii myöhään iltapäivällä ne toiset.

Meillä poika ei ole yhtään ruskea, mutta olen tietoisesti aurinkoa välttänytkin, kun ei tiedä vielä, onko poika perinyt äitinsä ihon. Mä meinaan palan 15 minuutissa, oli aurinkorasvaa tai ei. Ja rusketu en kirveelläkään. Aivan sama, vaikka palaisi kuinka monta kertaa kesässä, niin rusketukseksi se ei muutu. Kalkkuna ilmoittautuu. :D Joten täytyy rauhassa katsella pojan kanssa, onko vähän " kestävämpää laatua" kuin äitinsä.

Mutta nyt täytyykin alkaa pojan kanssa iltahommiin, niin saa herran aikaisemmin punkkaan. Annas katsoa, kuinka meidän käy... :O

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ollut touhukas päivä... aamulla herättiin 11 jälkeen ja heti alkoi miehen kännykkä piristä! Tuli asennushommia vaikka kuinka paljon... mulla olikin sitten diabeteshoitaja-aika puoli 3 ja sen jälkeen suuntasin salille.

Neiti on ollut tänään kuin pieni päivänpaiste! Hirmusen pirteä ja aurinkoinen!! Tänään ei muuten nukuttu toisia päikkäreitä.

Maisa1: Mihin aikaan teillä nukutaan päikkärit? Meidän tyttö nukkuu 14-15 (tai joskus 16) ja sen jälkeen syödään päivällinen. Tuossa 19 (tai ennenkin) alkaa olla jo tosi uninen, hieroo silmiä ja haukottelee.

Silloin yleensä alan tehdä iltahommia. Iltapuuro, kylpy ja sitten iltamaito ja hampaiden pesu. Ja sänkyyn 20-21 välillä (tosin tänään meni jo 19.30!!).

Miten pitkään teillä kylvetään? Olen nimittäin meillä huomannut sen, että mitä pidempään annan tytön polskia vedessä, sitä unisemmaksi tyttö tulee ja sitä paremmin nukkuu koko yön!!!!!!!!!!!!!!

Mä vaan vielä ehdottaisin Maisa sulle sitä " pakkonukuttamista" . Meillä se nimittäin tehosi muutamassa aamussa (tosin nyt tyttö nukkuukin sitten jo melkein liikaa). Tyttö heräsi jo 6 aikaan aamulla, enkä aikonut vielä siihen aikaan nousta. Nälkä ei selvästikään ollut, halusi vain leikkiä.

Kävin laittamassa tytölle tuttia ja peittelin varmaan viisitoista kertaa, kuuntelin jonkin verran huutoakin, mutta nukahti viimein. Pari aamua meni samalla tavalla, kunnes hoksasi, että aamulla voi nukkua pitkään!

Kuulosta nimittäin selvästi siltä, että vauva ei välttämättä tarttisi ruokaa, vaan haluaa vain leikkiä äidin kanssa vähän aikaa :0).

Vierailija
4/50 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni juhannus neljän seinän sisällä flunssassa maatessa. Harmin paikka kun kerrankin oli kivat juhannussuunnitelmat, niin sitten ei päästykään lähtemään. Vieläkin on kova yskä, viimekin yönä meni yli puolenyön ennen kuin nukahdin, kun yskitti niin kovasti. Ja poika heräsi klo 6... Meillä poitsu on tosiaan viime aikoina herännyt klo 4.30-6. Tutti ei ole enää silloin auttanut, joten olen yrittänyt tissitainnutusta, joka aina joskus onnistuu (nukkuu silloin enintään klo 7 asti). Nyt poika onkin sitten jo ekoilla päikkäreillään. Mä luulen, että meillä saattaa tulla jossain vaiheessa eteen pienimuotoinen aamu-unikoulu. Illalla poitsu menee nukkumaan klo 21-22. Päikkäreitä nukkuu aamupäivällä 1,5 ja iltapäivällä toisen mokoman. Eli 12 h yhteensä, taitaa olla kuitenkin aika normaali tuntimäärä, vai miten muilla on? Ollaan yritetty parina iltana laittaa poika aikaisemmin nukkumaan, mutta eihän siitä mitään tule (ellei sitten halua kunnolla itkettää ja sitä ei olla vielä haluttu). Luen nimittäin yhtä kirjaa, jossa sanotaan, että yöheräämisiin ja liian aikaisiin aamuherätyksiin auttaa monesti se, että vauva laitetaan nukkumaan aikaisemmin illalla.

Mä olen suojannut pojan aika hyvin auringolta, joten se ei ole päässyt ruskettumaan. Mulla on itselläni oikea riski-iho: vaalea, jossa paljon luomia, joten oon ehkä vähän liiankin hysteerinen ton auringon suhteen. Ei me kuitenkaan aurinkoa olla pakoiltu, en vaan esim. itse mene ehdoin tahdoin ottamaan aurinkoa. Vaikka oishan sitä kiva pieni päivetys saada, toivoo nimim. kalkkilaivan kapteeni :-)

Vierailija
5/50 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaseen kuulumisia kertomassa!!!!!!!!! Täällä on väki ihan totaalisesti alkuajoista vaihtunut eli mitä kuuluu mm. Anemos, Annales, MaaritAnnelle, marraspallo, unna75??? Ja MKE77!?!

Meillä lakkoiltiin viikko kiinteiden kanssa, vain maito kelpasi. Nyt on muutaman päivän syönyt kiinteitä ja maitoa ei sitten meniskään. Eilen jäätiin jo 5dl ja määrä tippuu vaan, tuokin kovan työn takana. pitäs varmaan kokeilla kalsiumlisä, kauramaitoa jo ostin ja tein puuron siihen, saahan siitäkin hiukan kalsiumia. Pojallahan siis on maitoallergia (ja muutama muu todettu). Kiinteitä on kuvioissa aika kivasti, tällä hetkellä riisi, bataatti, mustikka, päärynä, possu, kaura, kesäkurpitsa, mango, banaani, aprikoosi, persikka, vadelma, ruusunmarja ainakin pieninä määrinä, kurkku, vesimeloni ja peruna todennäköisesti. Olikohan tuossa kaikki?!

Yöt sujuu kivasti ja ollaan saatu aamuja AIKAISEMMIKSI (jee!!). Tavallaan oli kiva kun poika nukkuu 9.30-10 asti mutta sellainen rytmi on pidemmän päälle aika älytön, kun uinnitkin alkavat jo reilun kuukauden päästä. Nyt nukutaan NOIN 20.30-8.30 mutta keskimäärin se 12h yössä ja yhdet 1,5-2h päikkärit. Pidempiä en saa nukkuun vaikka päälläni seisosin.

Nyt täytys pukea että ehtis käydä puistossa ennenkuin sataa.

Baby ja poika 10,5 kk

Vierailija
6/50 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän onkin elokuisille oma ketju, minä kun tuolla kilpailijan sivuilla olen pyörinyt ja siellä ei sellasta saanu ei sit millään muodostettua...!

Joten mahtuuko mukaan yksi elokuinen???

Elikkäs kerron vähän meistä...Poika on kohta (8.7) 11kk, oikein iloinen,sosiaalinen pikku vesseli.Mitat ovat tällähetkellä 79cm ja 11kg200g.

Hän oppi konttaamaan vasta 9.5kk ikäisenä ja nyt olisi kova halu jo kävellä mutta vielä tukia pitkin mennään.Vähän aikaa seisotaan ilman tukea...

Sanoja ei herralta vielä tule,siis oikeita sanoja mut kaikki aikanaan...

Mites teillä muilla,joko nukutaan yhdet unet päivällä?Meillä kahdet,jotka kestää yhteensä 2.5-3h.

Olisi kiva tosiaan vaihtaa ajatuksia teidän kanssa kun olen vielä kotona jonkin aikaa ja päiväunien aikaan täällä chattailen tiheään tahtiin...

Vierailija
7/50 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätys oli tänään jo 10.30. Yritetään pikkuhiljaa aikaistaa tytön aamuja, jotta päivähoitoon meno olisi sitten helpompaa... luulen vaan, että ei pysytäkään sitten yksissä päikkäreissä, vaan tokat tulevat kuvioihin pysyvästi... Tuo tyttö kun tarvii niin paljon unta.

Aloitin eilen paljon puhutun karppaamisen. Tuolta avlta saa paljon vinkkejä, ja karppaus.infosta kanssa.

Saa nyt nähdä, miten sujuu...

Miehen isä on pari viikkoa käymässä Vantaalta, ja pikkuneiti on ihan innoissaan. Ja miehen siskolle sanottiin eilen lekurissa, että synnytys on käynnistynyt (paikat auki), ja että torstaina pitäisi lähteä mikkeliin osastolle. Jipiii, kohta taas yksi pieni tulee maailmaan!

Vierailija
8/50 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heather; voit uskoa, että meillä on " pakkonukuttamista" kokeiltu. Meillä on taidettu kokeilla oikeasti aivan kaikkea paitsi taikatemppuja (jos joku niitä osaa, niin tervetuloa Espooseen!). Ei auta, poika killittää silmät suurina vaikka kuinka kauan, jos on sillä tuulella (pisimmillään ollaan yritetty nukuttaa uudelleen 1,5h). Jos jättää pinnikseen, nousee seisomaan ja karjuu siellä. Ei edes omaan huutoonsa nukahda. Kainaloon jos ottaa, niin joskus simahtaa valvottuaan 30-60 min, mutta tosiaan aina vain huonommin nykyään. Nälkä ei todellakaan ole, en ole ruokaa edes tarjonnut, aamiainen syödään n. klo 9. Viime yö meni vähän paremmin, parkui jonkun kerran, mutta ei jäänyt hereille. Nyt on sormet ja varpaat ristissä...

Päikkärit ovat tällä hetkellä hiukan hakusessa, ennen oli aika vakiot klo 11.30-13 ja klo 17-18. Nyt kun tuntuu, että kahdet on liikaa ja yhdet liian vähän, niin yritetään hakea uutta rytmiä. Yritän laittaa hiukan aikaisemmin nukkumaan, jotta toisten aloitus ei venyisi tuonne klo 17 saakka. Eilen kun nukkui vain yhdet (klo 14-16), mutta tuntui, että kaveri oli jo tunnin päästä taas väsy.

Ja muutakin asiaa kuin nukkumista... :) Tänään on ollut niin sateinen päivä, että pikaisesti kipaistiin vaan kaupassa ja muuten ollaan oltu sisällä vaan. Itse en varsinaisesti mikään ulkoilma-ihminen ole, mutta poika tuntuu siellä viihtyvän, niin olen päivittäin yrittänyt laahata itseni nappulan kanssa pihalle.

Nyt mussukka alkaa hermostua äidin surffailuun, joten täytyy mennä! :)

Vierailija
9/50 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli yhteen väliin pienimuotoinen valvomiskausi, mutta se meni iitekseen ohi. minä myös laitoin pojan lelulen keskelle " lievästi" kärttyisenä ja poika huusi kuin hyeena ja sitten kohta nukahti syliin, Uskon että rasittavaa on, toivottavasti pian menee ohi.

Meillä poika nukkuu edelleen mielummin meidän vieressä kuin omassa sängyssä. Miestä se ei haittaa, mua kyllä!

Pojan iho senkun pahenee. Näytin neuvolassa ja tätsy sanoi että kannattaa viedä ihan asiantuntijalle, joten varasin ajan mehiläiseen allergialasten lääkärille. Toivottavasti pikkusen iho saadaan kuntoon. Huomaa että kutisee ja kortisoni vähän auttaa, mutta iho menee entistä pahemmaksi, kuivuu ja hilseilee. Jospa se lääkäri tietäis jonku paremman voiteen vielä.

jees näin ne vp.t menee asioita hoitaessa, levähtää ei ehdi:/

nyt aurinkoon!

Vierailija
10/50 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volkkari tervetuloa joukkoon! Kiva vaan jos väkeä tulee lisää!

Juhannus meni meillä hyvin, kotosalla oltiin. Kokkoa käytiin katsomassa ja mölkkyä pelattiin vieraitten kanssa kolmena päivänä. Se oli hauskaa! Nyt on taas vähäksi aikaa saatu tarpeeksi grilliruuasta. Jotain muuta kuin pihviä ja uutta perunaa....

Unista oli puhetta, meidän neiti nukkuu yössä sen 12h eli 20-08 ja sen lisäksi kahdet unet a' 1,5h eli unta tulee vuorokaudessa sitten se 15h!! Maisalle voimia, tuo yörumba kyllä vetää voimat vähäiseksi!

Tänään oltiin aamupäivä mun kaverin luona kylässä, sai lapset leikkiä rauhassa. Ollaan tavattu nyt kesäaikana kerran viikossa vuoroviikoin toisten kotona. On mukava päästä valmiiseen ruokapöytään eikä tarvii miettiä yhtenä päivänä mitä tekis ruuaksi. Ens viikolla tulevat sit meille. Eikä tarvii mitään leipomisia tehdä, ruoka vaan, niin ollaan yhdessä sovittu.

Ava meni just toisille unille. Taidan mennä pyykkikonetta täyttämään.

Vierailija
11/50 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia vastaanotosta ja lämpöisestä sellaisesta....!

Tulimme juuri Lukan kanssa pyöräilemästä,käytiin yhden vauva-tutun luona kahvittelemassa ja leikkimässä vaik se leikkiminen tais jäädä väliin ku Lukan piti kokoajan pyrkiä ylöspäin jotakin vasten seisomaan ja sit niiden cd-levyt rupes saamaan kyytiä niin se siitä!!!Ehkäpä joku toinen kerta sit....

Niin,jokos muilla on ensi-askeleet otettu?Täällä otetaan sillein et kun olen vieressä istumassa ja laitan siitä seisomaan niin voi ottaa pari askelta.Kunhan nyt ensin saadaan lisättyä tota tasa-painoa!!!!!

Eipä näköjään poikaa nukuta kuitenkaan vaik kylässä olin ihan varma siitä asiasta mut ku äsken yritin niin ei.Ei väkisin, sit tulin kirjotteleen tänne,heh!

No joo,palataan taas,tulen olemaan aktiivisesti teidän mukana omiani lörpöttelemässä.Ette pääsekään musta hevillä,heh heh.....

Vierailija
12/50 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana oli " kuulla" baby, että joku meitäkin kaipailee! Empä paljon nykyään ehdi koneella olemaan, kun on mukamas niin kiirettä.

Mutta tässäpä kuulumisia pitkästä aikaa:

Meidän pikku-ukko täyttää tässä parin päivän päästä vasta sen 10 kk. Konttaamalla yhä mennään eteenpäin (toosi lujaa!), noustaan joka paikkaan seisomaan ja kävellään kun äiti ja isi pitää käsistä kiinni. Niinkään muuten tukea vasten ei oikein pikkumies tunnu osaavan mennä (silleen sivuittain miten molemmat muut meidän pojat on menneet). Pari kertaa näyttänyt on jo siltä, että seisotaan ihan juur ilman tukea. Nyt on etsinnässä jarrullinen kävelytukiapu, sen avulla meidän Miroliini pääsisi hienosti jo eteenpäin kävellen.

Rytmi on meillä suurinpiirtein sellainen, että yöunille menee n.klo 22, herää aamulla 7-8. Helteillä heräsi jopa kaksi kertaa yöllä juomaan, nyt ei välttämättä herää ollenkaan. Mutta tottunut olen siihen, että yleensä joudun kerran ainakin taputtelemaan yöllä. Unet vietetään matkasängyssä, koska on unissaan kovin liikkuvainen kaveri ja heräs aina yöllä moneen otteeseen siihen, että löi päänsä tai jalka jäi pinnan väliin tms. joten otettiin tuolta kaapista tuo uutukainen matkasänky esille ja sen jälkeen unet parani, kun on pehmeet reunat, niin ei pääppöön satu, vaikka unissaan kääntyileekin sinne sun tänne (äitiinsä tullut levoton nukkuja). Päiväunia nukutaan kahdet, ekat vähän lyhyemmät: saattavat olla 15min - 1 tunti ja ne otetaan tuossa n. 10-11 maissa. Sitten toiset unet kestävätkin yleensä keskimäärin 2 tuntia ja otetaan iltapäivällä vasta joskus 16-17 maissa. Riippuu vähän missä ollaan. Kotona vai ulkona kävelyllä.

Hampaita on vasta kaksi, oltiin melkein 9kk kun alas tuli molemmat etuhampaat yhtäaikaa. Nyt juhannuksena ilmestyi esiin ylhäälle vasemmalle hammas, ensin luulin sitä kulmahampaaksi kun tulee niin sivusta ja tuosta ikenen päältä, mutta se on kakkonen. Mutta aika hassun näköinen on =)

Allergioita ei onneksi vielä ainakaan ole ja aika kaikkiruokainenkin Miro on, paitsi kala ei maistu sitten yhtään (näin on ollut molempien veljienkin kanssa). Nyt ollaan annettu jo välillä vähän semmoista ns. tavallistakin ruokaa, esim. viiliä ja jogurttia ja vähän maistella lihapullia tai muuta semmoista. Ja jätski on hyvää =)

Ehdoton ykkösleikki on pallon kanssa leikkiminen! Jätkä heittää palloa, kikattaa ja konttaa sen perässä lujaa ja heittää sitä taas uudestaan ja konttaa taas... Tuota jaksaa leikkiä vaikka kuinka kauan! Autoilla leikitä päristellään prnn prrnnnn (isoveljet näyttäneet mallia) hienosti ja tehdään palikkatorneja ja kaadetaan niitä.

Perusiloinen ja tyytyväinen on tämä meidän pikkumies. Kaikki aina sanoo, että niin nauravainen ja iloinen ja niinhän tuo onkin. Ja varsinainen linssilude! Kameran tai kännykän kun otat käteen, niin jätkä on yhtä hymyä. Totista kuvaa ei Mirosta saa, paitsi silloin kun nukahti ruokapöytään ja äiti otti kuvan =) Hih!

Äippäloma päättyi tämän kuun alkupuolella ja sen jälkeen äippäliini jäi kotihoidontuelle. Tosin kotihoidontuella saa töitäkin tehdä, joten olenkin ollut aina silloin tällöin, menen huomennakin pariksi päiväksi. Isi on iltavuorossa, joten äippä ehtii siinä aamuvuoron tehdä. Paljon ei siis lähipäivinä miehen kanssa nähdä, mutta kai sitä taas välillä vähän kestää. Vielä en raaski kokonaan töihin mennä, mutta osa-aikaista olen luvannut syksyllä aloittaa säännöllisesti, kun työmaalla olisi semmoiselle tarvetta. Ja miehen työvuorojen mukaan saan senkin sitten taas tehdä; ihanaa kun on noin mukavan joustava ja ymmärtäväinen pomo minulla =) On se välillä piristävääkin käydä siellä aikuisten joukossa ;-) Kun täällä kotona aina joskus vähän pää jo tuntuu hajoavan näiden kolmen pojankoltiaisen kanssa.

Keskimmäinen täyttää kohta 3 vuotta ja esikoinen aloittaa elokuussa koulunkäynnin. Voi että tässä on kaikenlaisia muutoksia ja jännää tulossa.

Täällä meillä on muuten satanut koko tämän päivän. Toivottavasti vähän raikastaa tuota ilmaa ja sitten saakin taas aurinko paistaa =)

terkuin Unna ja Miro 9kk vielä parin päivän ajan

Vierailija
13/50 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis korjaus laskuoppiini: kolmehan niitä hampaita nyt sitten on, kun se yksi sinne ylös tuli *nolostuu*

No, tuo meidän keskimmäinen sai ekan hampaansa vasta 11 kk ikäisenä, joten eipä tämä hampaiden vähyys meillä ainakaan mitenkään ihmeellistä ole =)

Vierailija
14/50 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin,nyt mua ei saa enää pois täältä koneelta, ei sit millään!

Unna:toi kävelykärry(taaperokärry) on kyllä meidän ehdoton suosikki;mies sen pojalle osti pari viikkoa sitten ja nyt tänään poju sit otti ne ihka-ihanat ensi-askeleensa!!Ihanaa...Harmi vaan ku mies oli tietty töissä ni ei ollu todistamassa sitä ihmettä...enkä valokuvaa saanu napattua ku ei Luka ottanu kun max.5 askelta ja sit töks mut lupaava alku jo on.

Jees,tulipa nyt taasen omaa napaa kirjotettua mut tää on nyt alussa tätä...

Vierailija
15/50 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin pitkästä aikaa kun mä tulin palstaileen, niin jymähdin tähän minäkin. Pojat tuossa kolmistaan touhuaa (isoin pelaa pleikkaria, ja kaksi pienempää leikkii yhdessä lattialla) niin mamma saa tässä hetken istuskella...

Juu meillä on noilla kahdella muulla pojalla toiminut semmonen työnnettävä autojuttu vaan, mutta tuolla keskimmäisellä on semmoinen nalle puh -juna, jossa on tosi hyvä semmoinen ikään kuin jarru, ettei se kaadu ja sitten se niinku jarruttaa menoa samalla kun sitä työntää. Mutta... koska se on tuolla keskimmäiselle ostettu, niin pelätään kovasti, että tappelus siitä tulee ja sitten siinä tota pienintä sattuu, joten ajattelin sitä plaston semmoista kärryä etsiä. Täällä maalla vaan ei semmosia vissiin missään myydä, niin taitaa huutonetti tai kirppikset olla parhaita paikkoja mistä kysellä niitä täällä " meillä maalla" . Piakkoin se olis löydettävä, kun nyt juur sille olis tarvetta.

Jep jep eikun metsästämään!

Vierailija
16/50 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa luin muiden kuulumisia. Volkkarille tervetuloo toivotus!

Olen siis ollut jo puoltoista kuukautta töissä ja päivät sen mukaisia. Iltaisin ehtii tehdä kotihommat ja poikanen roikkuu puntissa. POika kävelee jo ihan hyvin ja jokeltelee mutta sanoja ei ole tullut.

Allergoista on poika kärsinyt koko pienen ikänsä ja loppua ei näy.Ensimmäistä Kiinteää odotellaan yhä löytyväksi. Nyt kasvu oli hidastunut ja poika saikin hevosen annoksen vitamiineja ja muita kapseleita...

Nukkumisesta oli puhettta niin meillä nukutaan yhdet päikkärit 11-13 ja yöunille mennään 20.30 ja nukutaan seitsemään. Tarkka rytmi :)

Vierailija
17/50 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lueskellut teidän juttuja jo odotuspuolelta lähtien, mutta ujona ja kait sitten laiskana en ole saanut aikaiseksi rekisteröityä ja kirjoitella. Mutta nyt sain aikaiseksi :)

Pientä esittäytymistä: Perheeseen kuuluu äiti 27v., isä sekä tyttönen 10kk ( syntynyt 29.8.2005 KOKS:ssa ) ja Kymenlaaksossa asustellaan. Meillä ei tyttö vielä eteenpäin mene, eli taitaa olla poikkeus joukosta...pyörii mahallaan lattialla ja peruuttelee ja nyt viikonloppuna hieman lähtenyt ryömimään mutta kovan työn takana tuntuu olevan. Istuu tukevasti, mutta ei itse käy istumaan. Enemmän kehitystä onkin sitten puhepuolella, sanoo isi, äiti ja anna ( siinähän ne tärkeimmät onkin :) ) ja tapailee tavuja...ja sitten opittiin juuri vilkuttamaan, silittämään ja osoittelemaan sormella asioita, taputettu on jo pitkän aikaa. Odotellaan sitä liikkeelle lähtöä, tosin eiköhän sitä saa ihan tarpeeksi perässä juosta!

Meillä nukutaan tällä hetkellä yöunet n. 21.30 tai 22- n. 7 ( tosin tänään 8.20 asti!), kahdet päiväunet 11-12.30 ja 16-17.30. Yöllä ei enää syödä, muuten meillä onkin aikamoinen tissitakiainen..soseiden aloitus ollut meillä tosi takkuista, nyt menee välillä hyvin ( eli meillä n. 0,5 purkkia) ja välillä ei ollenkaan. Allergioita ei onneksi ole vaikka itselläni on muille jakaa..sitkeä hiki-ihottuma ( tai hormoninäppyjä ) vaivaa parhaillaan, on harteissa ja käsivarsissa..joku täällä kirjoitti samasta?!

Kirjoitettavaahan olisi vaikka kuinka, mutta pikkuhiljaa lisää :)

terveisiä tihkusateesta, tyttö heräileekin kohta unilta..

Vierailija
18/50 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun tulee uusiakin mukaan!!Tervetuloa molemmille!! kyllä tänne meiutä mahtuu!

Sitten pojan lääkärikäynnistä. lääkäri epäilee maitoallergiaa, nyt aloitetaan 10vrk.n välttö jonka jälkeen altistus. Hirveintä oli verikokeen otto. Minä itku silmässä pidin poikaa, joka huusi kuin hyeena, 3 kertaa ottivat(ronkkivat ja käänsivät ja väänsivät) ennen kuin saivat veren:/

Kyllä sitä pitää välillä miettiä että miten sitä kaiken tämän jaksaa ja työssä käynti päälle, mutta kaikkeen sitä äidit lasten vuoksi venyy:) Rahasta on tiukkaa niin silti sitä 130e jostain repasi lääkärikäyntiin....mutta lapset ensin, sitte vasta kaikki muu:)

jep mutta nyt taka alalle, ja poitsu nukkumaan.

Vierailija
19/50 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasen minä!!

Hyvä että muutkin uudet tulee joukkoon,että tervetuloa vaan, minäkin liityin vasta olikohan se eilen vai toissapäivänä....en muista, eikä ole muuten mikään ihme!!Nykyään tuppaa unohtuu ihan kaikki.Eikä kaikkea voi aina laittaa vauvankaan piikkiin et ku täytyy muistaa tuhat asiaa kun on vauva perheessä-tyyliin, nii ei mene enää läpi, ainakaan meidän äitille!!!Juhannuksena jäi mun lompakko jo toistamiseen mökille ja siihen yritun selitellä et " kyllähän sitä ei muista omia tavaroita kun pitää Lukan tavaroista huolehtia.." No joo,se siitä!

Juttua tuntuu tulevan,mutta pysytäänpä nyt asiassa,eli näissä vauvoissa!!!!

Luka toisilla päikkäreillä makkarissa.Ei muuten nuku enää rattaissa päiväunia ku herää jatkuvasti niissä nii olen suosiolla siirtyny tonne makkariin.Siellä ainakin nukkuu.Itellä täässä kahvitauko niin ja keksi...

Vierailija
20/50 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille todella pitkästä aikaa.

Tuntuu, etten ole ehtinyt käydä edes lukemassa muiden viestejä, mutta nyt ajattelin jopa kirjoitella pikaiset kuulumiset. Meillä on kevät menny epätietoisuudessa sen suhteen, et mihin tässä muutettas. Lopulta saatiin vähän tympeempien vaihtoehtojen jälkeen ihan kivan kuulonen mahdollisuus ja palataan sit Keski-Suomeen. Nyt asustellaan vielä tää viikko kasvavan pahvilaatikkomeren keskellä. Neidillä on kivaa, kun isä ja äiti on keksiny uuden " sisustustavan" , eli riittää laatikoita, joiden päälle kiivetä.

Neiti otti ekat askeleensa ollessaan 10kk+1vko ja nyt kävelee jo aivan täyttä häkää. Päiväunia nukutaan yleensä kolmet (!), tosin ainakin kahdet kestää max 45min. Yöunet on yleensä välillä 21-21.30 - 7-8. Meilläkin oli jokin aika sitten sitä, että tyttö tillitti sängyssään täysin hereillä klo 5, eikä suostunut enää nukkumaan. Leikki just sen aikaa, et äiti/isä heräs ja nukahti sit takasin. Nyt tosta on onneks päästy. Edelleen meillä kyllä heräillään välillä yöllä muutamakin kerta, mutta takaisin nukkumaan samantien, kun tytön kellistää sänkyynsä.

Kaikin puolin iloinen ja erittäin sosiaalinen pakkaus tuo tyttö on. KOvasti halailee oikein kovasti ja pussailee koko naaman märäks ;)

Allergioita edelleen kartoitetaan, mutta toistaiseksi varmaa ei ole kuin maitoallergia (joka sekin oli epävarma, vaikka sairaalassa altistettiinkin). Todennäköisempää onkin, että tytöllä on " vain" niin atooppinen iho, että iho lehahtelee ilman sen kummempia syitä.

Tervetuloa kaikille uusille ja hyvää kesän jatkoa ihan kaikille!

Elvis