Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästin Italian parinviikon lomamatkaan viitisen vuotta ja viimein toteutan unelmani.

Kuolema Venetsiassa
26.02.2020 |

Hieman pelottaa, mutta en näe oikein järkevänä jättää melko rahakasta projektia toteuttamatta. Muutenkin pelottaa enemmän se näköalattomuus mitä matalapalkka-alan työn palkat tuo mukanaan.
Tämä on virkistysmatka ja palkinto viiden vuoden kärsimyksistä.
Olen tosiaan matalapalkka-alan työläinen (1350e kk) ja tein pitkän projektin säästön kolmekymppisenä aikuisena ihmisenä..
Päätin toteuttaa ensimmäisen ulkomaanmatkani. Harjoittelin myös kieltä ja olin aika onnellinen tämän projektin suhteen. Vihdoinkin elämässäni oli jotain vaihtelua ja haastetta.
Köyhänähän yleensä vain tuijottelee yksiön betonisia seiniä säästellessä ja monet vain ottavat varman päälle ja juovat pienen palkkansa kädestä suuhun.
Tulevaisuudesta ei ole mitään lohtua tai toivoa paremmasta.

Nyt ajattelin mennä ja nauttia vaikka viimeisen kerran elämästäni. Sen verran raju säästötoimenpide tuo viisi vuotta oli minun tuloillani, että toteutan sen vaikka muut olisivat siitä mitä mieltä.

Olen tänään katsellut elokuvan Kuolema Venetsiassa ja mielestäni olisi ihana kuolla Italian lämmössä vaikka siihen Koronaan.

En välitä yhtään mitä muut on mieltä. Minä ajattelen kerrankin itseäni ja ajattelin nauttia elämästäni.
Toki jos olisin varakas, niin peruuttaisin menoni tietenkin.
Köyhällä ei nyt ole vain varaa ajatella järkevästi. On elettävä tässä hetkessä.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on nyt tilaa katsella nähtävyyksiä. Tee testamentti, ei tarvitse perikunnan miettiä, mikä oli viimeinen tahtosi. Hyvää matkaa!

Ps. Sillävälin kun olet siellä, täällä tehdään päätös, että karanteenissa olevat maksavat itse menonsa, se nimittäin on pakko tehdä. Mutta eipä mitään, hyvää lomaa!

Vierailija
62/77 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän mahtaa olla Venetsiassa lämpötila? Kannattaa varata lämmintäkin ylle, sillä kosteus

ja iltojen viileys saattavat yllättää. Sanoithan, että haluat kuolla lämpimässä :).

Tuskin saat Venetsiassa enää sen isompia tauteja, kuin tuossa hikisessä nyrkkipajassakaan saat. Jota siis työpaikaksi kutsutaan.

Nauti lomastasi! Elämä ei ole oikeudenmukaista, mutta saapa joskus pienen extra biten haukata

ihan tavis nuukailijakin. La Dolce Vita!

Vierailija
64/77 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
65/77 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italian pääministeri Giuseppe Conte sanoo, että maassa ei ole enää "punaisia alueita", vaan koko Italia on nyt samassa veneessä koronaviruksen suhteen, kertoo uutistoimisto Reuters.

Kaikki julkiset kokoontumiset kielletään, urheilutapahtumat perutaan ja koulut sekä yliopistot pidetään kiinni huhtikuun kolmanteen päivään saakka. Conten mukaan julkinen liikenne tullaan kuitenkin pitämään käynnissä.

Jopa häitä ja hautajaisia ei saa järjestää seuraavien kolmen viikon aikana.

Ravintoloiden täytyy sulkea ovensa viimeistään iltakuudelta. Aukiolo sallitaan, jos asiakkaat pystytään pitämään vähintään metrin päässä toisistaan.

Conte kertoo ottavansa kovemmat otteet käyttöön, jotta kaikista heikoimmassa asemassa olevia voidaan suojella. Conten mukaan liikkumista tullaan rajoittamaan koko maassa. Pääministeri allekirjoittaa määräyksen vielä maanantai-iltana ja se astuu voimaan tiistaiaamuna.

Pääministerin mukaan italialaisten olisi tällä hetkellä paras vain pysyä kotona. Liikkuminen tulisi rajoittaa vain työssä käyntiin ja hätätapauksiin.

https://yle.fi/uutiset/3-11248879

Vierailija
66/77 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
67/77 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, meinaatko vielä lähteä suljettuun Italiaan?

Vierailija
68/77 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satuseppo! Keksi parempi nyyhky.

Vierailija
69/77 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäpä siinä kun ajattelet vain itseäsi etkä yhtään muita, kuten sitä että voit tuoda sairauden mukanasi ja tartuttaa vanhuksia Suomessa. Niin että kyllähän se oma loma kaiken muun voittaa. Miksi et halua perua matkaa ja siirtää ajankohtaa esim. ensi vuodelle? Venetsia on nyt aavekaupunki, kaupat+museot kii ja tunnelma siksikin ikävä ja tyhjä. Miksi et haluaisi nauttia venetsiasta silloin kun kaikki on auki ja tunnelma rennompi. Kuume tullaan sinultakin varmaan mittamaan useita kertoja lentokentällä, bussissa yms.

Vierailija
70/77 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten olisi kiertomatka Wuhanin kautta Pohjois-Italiaan mutta jääden sinne loppuvuodeksi

Vierailija
71/77 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
72/77 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei kyllä ap taida päästä mihinkään

Vierailija
73/77 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
74/77 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, mitä nautintoa joku saisi edes Italian-lomasta tällä hetkellä. Karanteeni koko maassa, kaikki on kiinni jne. Meidänkin piti matkustaa Italiaan, mutta todellakin siirsimme lomaa suosiolla.

Vierailija
75/77 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolema Venetsiassa kirjoitti:

9

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos et kuolekaan ja joudut palaamaan kun fyffet loppuu. Sitten tartutat/tapat npahimmassa tapauksessa muita. 

Todennäköisesti tapahtuu juuri näin.

Fyffet loppuu yleensä aina kun niitä käyttää.

En välitä, koska ei ole varaa välittää siitä että tartutan muita mahdollisesti.

Totesinkin että jos olisi varaa niin peruisin matkan, mutta olen säästänyt siihen jo viisi vuotta!

Enkä pelkää mitään tautia jos voin elää pari viikkoa nautinnollisesti säästöjen varassa. Tätä varten olen opetellut ihan kieltäkin.

Jos maailma olisi vähän reilumpi, niin rahat saisi takaisin :)

Pitää todeta että en tosiaankaan ole menossa sinne kuolemaan, jos niin kuvittelitte.

Pidän koko sairastumista hyvin epätodennäköisenä. Olen ollut elämässäni influenssassa vain kaksi kertaa.

Olen muita poikkeuksellisen voimakkaampi yksilönä elämäntapojeni ja perimäni johdosta.

Oma äitinikään ei ollut koskaan sairaana. Ei yksinkertaisesti ollut varaa olla ;)

Jestas mitä marttyyrointia ja kuvottavaa itsekkyyttä 😡😠

Vierailija
76/77 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä työtä teet? Missä saa noin pientä palkkaa?

Minulla on oma pieni kittari. t. ap

Mikä ihme on kittari?

ohis

Vierailija
77/77 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä työtä teet? Missä saa noin pientä palkkaa?

Minulla on oma pieni kittari. t. ap

Mikä ihme on kittari?

ohis

Johtuu varmasti länsisuomalaisten tavasta ääntää c-kirjain k-kirjaimena.

Eli ap:lla on pieni citymarset lähistöllä jonka kautta sitten voi varastoida muonaa (lähinnä wz-paperia)

kotinsa vaatekaappiin.