Virallinen ohje KAIKILLE työpaikoilla: flunssaisen tulee jäädä kotiin omalla ilmoituksella!
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/us/563e2657-2236-4951-a5f9-cfdc5d794b1…
Ei saa kuormittaa terveydenhuoltoa hakemalla saikkua eikä saa vaarantaa muita eikä yhteiskuntaa jos on VÄHÄNKÄÄN flunssainen oli. Asia on otettava vakavasti, töihin ei saa mennä jos on vähänkin ajatusta että saattaisi olla flunssa!
Kommentit (22)
Tuo oli suositus. Työnantaja päättää, tarvitseeko olla sairaslomatodistus vai ei.
Työnantajana kannatan tuota. Tietenkään sairauspäiviltä ei makseta palkkaa, jos ei sitä todistusta ole, joten asia on OK. Työntekijä päättää itse, haluaako palkan sairastamisesta vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Työnantajana kannatan tuota. Tietenkään sairauspäiviltä ei makseta palkkaa, jos ei sitä todistusta ole, joten asia on OK. Työntekijä päättää itse, haluaako palkan sairastamisesta vai ei.
Eli mieluummin haluat epidemian leviävän. Ok. Tietenkin kaikki käyvät sen sairastodistuksen jos muuten ei saa palkkaa.
Mitä ihmettä EK nyt jeesustelee? Sehän on tähän asti epäillyt suunnilleen kaikkia omalla ilmoituksella tehtyjä poissaoloja palkalliseksi laiskotteluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mieluummin haluat epidemian leviävän. Ok. Tietenkin kaikki käyvät sen sairastodistuksen jos muuten ei saa palkkaa.
THL:n ohjeiden mukaan toimien epidemia ei leviä eli hyvä hygienia (tiheä käsienpesu), muiden huomioiminen (ei aivasteta muita kohti) ja sairastuneen käyttämä suusuojus estävät taudin leviämisen yhtä hyvin kuin pitkät palkalliset vapaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, omalla ilmoituksella on pian porukka 1-2 kk palkallisilla vapailla. Aina on pieni köhä.
En nyt ymmärrä. Eihän se edes ole koronaviruksen aiheuttama tauti ennen kuin asia on testattu, joten ilman testiä ei tiedä sitä sairastavansa. Siksi pitää mennä lääkärin, koska muuten tilastoissa on vain vainajat eli 100% kuolleisuus, kun muut ei mene lääkäriin.
Kyllä työnantajana ottaa kupoliin tämmöset! Edelleen, kuten monasti olen sanonut, pikku kuumeessa voi hyvin tehdä kevyttä työtä. Jos jokaisesta taudista ja flunssasta ois ihmiset saikulla, ei tässä maassa ois yhtään firmaa pystyssä. Itse aion muistaa koronasaikuttajia potkuilla yt-neuvotteluissa.
minulla ei ole tapana makailla sohvalla ja kattoon syljeskellä, joten aion jatkaa töissä käyntiä vaikka kuumetta tulisi.
Ei lääkärintodistusta työkyvyttömyydestä => ei palkkaa. Selkeää ja yksinkertaista. Miksi työnantajien tulee maksaa siitä, että porukka reissaa pitkin maailmaa ja sairastuu?
Pieni korona siellä täällä voisi helpottaa hoitajavajetta ja parantaa vielä huoltosuhdettakin.
Lisäksi pieni paniikki vilkastuttaa vähittäiskauppaa kummasti.
Aina peräänkuulutetaan positiivista ajattelua, miksei nytkin 🤔
Suomalaiset om muutenkin Euroopan eniten sairaslomalla. Ei tarvita tällaisat
Vierailija kirjoitti:
Kyllä työnantajana ottaa kupoliin tämmöset! Edelleen, kuten monasti olen sanonut, pikku kuumeessa voi hyvin tehdä kevyttä työtä. Jos jokaisesta taudista ja flunssasta ois ihmiset saikulla, ei tässä maassa ois yhtään firmaa pystyssä. Itse aion muistaa koronasaikuttajia potkuilla yt-neuvotteluissa.
Voi olla illalla naarmu autossasi... ja leukaperät sijoiltaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei lääkärintodistusta työkyvyttömyydestä => ei palkkaa. Selkeää ja yksinkertaista. Miksi työnantajien tulee maksaa siitä, että porukka reissaa pitkin maailmaa ja sairastuu?
Ahne kapitalistisika!
Kuiva yskä, joka valvottaa öisin, hengitys rohisee. Menenkö töihin tekemään ruokaa sadoille ihmisille? Söisitkö yt-potkujen antaja mielellään räkä-/koronakokin tarjoilemaa ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Kuiva yskä, joka valvottaa öisin, hengitys rohisee. Menenkö töihin tekemään ruokaa sadoille ihmisille? Söisitkö yt-potkujen antaja mielellään räkä-/koronakokin tarjoilemaa ruokaa?
Jäikö hygieniapassi suorittamatta? Melkoista ammattitaidottomuutta, jos et osaa ruokaa tehdä altistamatta muita sairauksillesi.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tuossa ei tarvita yt-neuvotteluja. Varoitus ja sen jälkeen erottaminen riittää.
Älkää menkö sairaana töihin!
Nyt saa sairastaa kotona.