Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako kierukasta kela-korvauksen

ddd
26.02.2020 |

Sain työterveyslääkäriltä sairauden hoitoon tarkoitetun reseptin Mirena- hormonikierukkaan.
Saanko ostosta Kela-korvauksen? Kelaan on pitkä jono ja kierukka maksaa 150 euron joten nyt ei kyllä ole vara sitä maksaa.

Asun Tampereella ja täällä taitaa olla myös ehköisyneuvola, tosin olen jo 42 -vuotias nainen.
Rahat tiukilla, joten pitää vähän miettiä pystynkö uutta kierukkaa vaihtamaan.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko työssäkäyvällä olla rahat noin tiukilla ettei pysyty ostamaan lääkärin määräämää lääkettä. Kai sinulla on luottokortti, osta sillä.

Ja yleensä Kela ei tietenkään korvaa kierukoita, sitä en tiedä korvaako silloin, jos se on määrätty sairauden hoitoon.

Vierailija
2/26 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin saat Kela korvauksia ja jos  saisitkin niin ei se kovin kummonen ole.

Outoa, ettei työssäkäyvällä ihmisellä ole yhtään puskurirahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kaikki yhteiskunnan loisetkin saavat kierukan valtiolta ilmaiseksi, niin miksi minä, työssäkäyvä, veroja maksava en sitä saisi hyödyntää jos siitä jonkun korvauksen saa. 

Periaatteessa en käytä luottokorttia, siksi en maksa luotolla muuta kuin ääärimmäisessä tilanteessa ja tämä ei ole sellainen.

ap

Vierailija
4/26 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos kaikki yhteiskunnan loisetkin saavat kierukan valtiolta ilmaiseksi, niin miksi minä, työssäkäyvä, veroja maksava en sitä saisi hyödyntää jos siitä jonkun korvauksen saa. 

Periaatteessa en käytä luottokorttia, siksi en maksa luotolla muuta kuin ääärimmäisessä tilanteessa ja tämä ei ole sellainen.

ap

Rakas lapsi...Sinä tuskin olet nettomaksaja, joten hyödyt nettosaajana monellakin tapaa.

Vierailija
5/26 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain kelakorvauksen kierukkaan kun se oli tarkoitettu kipujen hoitoon, ei ehkäisyyn.

Vierailija
6/26 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Suurin osa meistä töissä käyvistäkin on ihan vaan yhteiskunnan loisia :D

Vierailija
7/26 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Suuta nyt vähän suppuun, jos et pysty 150€ lääkettä maksamaan siitä sinun roolista veronmaksajana.

Vierailija
8/26 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ohis, mutta ap:lta kysyisin, etteikö juuri lääkkeiden osto ole äärimmäinen tapaus, jolloin voi käyttää luottokorttia?

Aloituksessasi sanoit, että kierukka on määrätty sairauteen, ja silloinhan kierukka on lääke.

Mikä muu ostos luottokortilla voisi olla tärkeämpi kuin lääke?

Vierailija
9/26 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on määrätty sairauden hoitoon ja se käy ilmi reseptistä, saa kelakorvauksen.

Vierailija
10/26 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko työssäkäyvällä olla rahat noin tiukilla ettei pysyty ostamaan lääkärin määräämää lääkettä. Kai sinulla on luottokortti, osta sillä.

Ja yleensä Kela ei tietenkään korvaa kierukoita, sitä en tiedä korvaako silloin, jos se on määrätty sairauden hoitoon.

Kyllä saa. Suoraan apteekista ja silloin hinta on n 100€.

Jos ap saa asennuksen maksutta työterveydestä, säästää yli 200€ gynemaksuissa.

Eli ei paha!

Vierailija
11/26 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Jos kierrukka on määrätty sairauden houtoon, kai sen oikeasti tarvitset! Eli kuseessä äärimmäinen tilanne.

Kierrukkaa saa nykyään pitää seitsemän vuotta eli hinta on mitätön (100€) näin pitkästä sairauden hoidosta JA ehkäisystä.

Vierailija
12/26 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se määräys pitää tulla gynegologilta

Vierailija
13/26 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työterveys ei sitten taas kata sitä.

Vierailija
14/26 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap vielä.

Eli näköjään monenlaista kommenttia.

Ensinnäkin, tuskin olen nettomaksaja, vaikka veroja aika lailla maksankin. 

Edellisen kierukan sain ilmaiseksi, kun osallistuin tutkimukseen. Nyt on alkanut tiputteluvuotoa niin sen takia uusin kierukan. 

Kyse ei siis ole ihan akuutista tarpeesta, jos tässä nyt nuukailen ja siedän tiputteluvuotoa, niin tuskin tällä ikää uutta kierukkaa edes tarvitsisin. 

Joka tapauksessa, tässä kuussa talvilomineen ja teinilapsineen on ihan kiitettävästi muitakin menoja, myös niitä luottokortilla maksettavia. 

Eli onko varmaa tietoa siis kellään.. Resepti on siis työterveyslääkäriltä, ei gyneltä.

AP.

Vierailija
15/26 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtereydessä ei asenneta kierukoita. 

Vierailija
16/26 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ap vielä.

Eli näköjään monenlaista kommenttia.

Ensinnäkin, tuskin olen nettomaksaja, vaikka veroja aika lailla maksankin. 

Edellisen kierukan sain ilmaiseksi, kun osallistuin tutkimukseen. Nyt on alkanut tiputteluvuotoa niin sen takia uusin kierukan. 

Kyse ei siis ole ihan akuutista tarpeesta, jos tässä nyt nuukailen ja siedän tiputteluvuotoa, niin tuskin tällä ikää uutta kierukkaa edes tarvitsisin. 

Joka tapauksessa, tässä kuussa talvilomineen ja teinilapsineen on ihan kiitettävästi muitakin menoja, myös niitä luottokortilla maksettavia. 

Eli onko varmaa tietoa siis kellään.. Resepti on siis työterveyslääkäriltä, ei gyneltä.

AP.

42 v etkä tarvitsisi?

Mihin sairauden houtoon se on määrätty? Kuinka kauan ollut? Aika tärkeää ettei se yli sitä 7 v olisi. Jos otat pous, alkaa vaivat uudestään. Ja voit tulla raskaaksi.

Säästät yli 200€ jos työterveyshuollossa vaihdetaan.

Minä olen 51v ja juuri vaihdettiin. Sinäkin voit tulla raskaaksi vielä yli 10 vuotta.

Se satanen on todella pieni raha tässä!

Vierailija
17/26 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä yhtään tapausta, jossa työterveyslääkärit olisivat asentaneet kierukan.

Asia ei kuulu työterveyteen. Eikä työterveyslääkäri ole muutenkaan mikään  gynekologian asiantuntija.

Vierailija
18/26 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtereydessä ei asenneta kierukoita. 

Tottakai asennetaan.

Monilla työterveydenhuolto kattaa vaikka mitä. Jopa hammashoudon. Erikoislääkärit ym.

Vierailija
19/26 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä yhtään tapausta, jossa työterveyslääkärit olisivat asentaneet kierukan.

Asia ei kuulu työterveyteen. Eikä työterveyslääkäri ole muutenkaan mikään  gynekologian asiantuntija.

Ihan tk lääkäri asentaa kierrukoita. Ei vaadi erikoislääkäriä.

Vierailija
20/26 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme