Tuleeko paketti perille jos postinumero on väärä?
Huomasin siis että antamani postinumero oli asuinkaupunkini keskustaan kun itse asun hieman keskustan ulkopuolella. Osoite ja kaupunki siis kuitenkin ihan oikein. Tuleeko perille virheestä huolimatta?
Kommentit (16)
Paketti tulee postonumeron mukaiseen postitoimipaikkaa.
Minulla kävi miin, että postissa työntekijä oli kirjannut postinumeron väärin ja paketti meni 200km päähän.
Tulee,kyllä perille.Itse tilasin Lahdesta Kärkkäiseltä tuotteita,jossa luvattiin nopea toimitus.Siellä pakkaaja olikin laittanut postinumeroon ensimmäisen numeron väärin.Pakettini kävi Torniossa ja lopulta saapui perille Uudellemaalle.Aikaa kului,ihminen in erehtyväinen.
Menee postinumeron mukaan. Haet sen sieltä.
Joko joku tajuaa korjata postinumeron tai sitten vaan palautuu sulle.
Väärään paikkaan menee joka tapauksessa ensin.
Olisin vielä vähän aikaa sitten sanonut että no tottakai tulee, mutta eipä pidä paikkkaansa.
Ostin tavaraa ja kuljettava firma hoiti myös tullauksen ja alvit. Kuljettavan firman - maailmanlaajuinen yritys - osoitesysteemi vaan on niin hölmö, että pudottaa postinumeron etunollat pois. Niitä kyseltiin pariin kertaan ja kärsivällisesti vastasin. Sitten ei mitään. Firmaa edusti Suomessa Suomen Posti, ja ne eivät todellakaan kyenneet päättelemään, että 2690 Espoo on 02690 Espoo. Ne väittivät yrittäneensä toimittaa, mutta eivät laittaneet siitä minkään sortin ilmoitusta, ei ennen eikä varsinkaan jälkeen "toimitusyrityksen". Paketti oli majaillut sitten jonkin aikaa postitoimipaikassa, kunnes lähetettiin takaisin. Sen jälkeen ei kellään missään ole mitään havaintoja koko paketista. 400 euroa tuli takkiin. Posti levittelee käsiään, ettei ole heidän syy eikä heidän asiansa selvittää. Ovat vaan pahoillaan. Vituttaa.
Kyllä tulee. Postissa tunnetaan kaupungin osoitteet ja tajutaan heti, että numero on väärä mutta kyllä se silti oikeaan osoitteeseen osataan kuskata.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin näin se menee. Voit soittaa sinne, jos et pääse hakemaan pakettia. En tiedä siirtävätkö ilmaiseksi oikeaan paikkaan, koska virhe on sinun tekemäsi.
Minulla postinumeron keskellä vaihtoi 2 numeroa paikkaansa.
Sain ilmoituksen, että pakettini on noudettavissa 200km päässä minusta olevassa postitoimipaikassa.
Postin asiakaspalvelu kertoi, että paketti lähtee määräajan kuluttua takaisin lähettäjälle.
Voin myös omalla kustannuksellani tilata sen omaan postiini.
Näin tein, mutta paketista ei laskutettu, koska kävi ilmi, että lähettäjä oli laittanut postinumeron aivan oikein, virhe oli Postin.
Jos jätät tällaiseen virheeseen reagoimatta, paketti palaa takaisin lähettäjälle, koska VASTAANOTTAJA JÄTTI paketin NOUTAMATTA.
Lähettäjä siis ei välttämättä enää leiki sinun kanssa....
Kai valitsit pakettiin sähköisen saapumisilmoituksen? Jos et niin paketti kyllä menee perille postinumeron toimipaikkaan, mutta paperinen saapumisilmoitus voi seilata pari päivää. Pahimmassa tapauksessa paketti ehditään takaisinlähettää ennen kuin se saapuu vastaanottajalle. Jos taas paketti on postiluukusta sopiva, niin se ohjataan oikeaan paikkaan samantien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin näin se menee. Voit soittaa sinne, jos et pääse hakemaan pakettia. En tiedä siirtävätkö ilmaiseksi oikeaan paikkaan, koska virhe on sinun tekemäsi.
Eivät lähetä ilmaiseksi. Lähettävät kyllä, kun maksat viulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa ollenkaan vaikka veisivät keskustaan. Sieltä voin kyllä helposti hakea. Tilasin ulkomaisesta nettikaupasta ja aloin nyt vaan miettimään, että tuleeko nyt joku ihan totaalisekaannus, mutta sitten päättelin myös, että kunhan paketti löytää oikeaan kaupunkiin niin eivätköhän täällä osaa sitten osoitteen perusteella tuoda oikealle ovelle tai ainakin niin, että ilmoittavat että saa hakea keskustan postista. Päätin vielä varmistella täältä, että pitäisi jotakuinkin noin toimia systeemin, ettei paketti jää saamatta :)
Itse tilasin juuri amazonista ja pistin vahingossa postinumeron, joka oli kotkan satama-alueelle eikä varsinaisesti sille alueelle missä asun. Muuten kyllä meni muut osoite jutut oikein. Nyt vaan toivon, että posti tulee oikeaan paikkaan.
Kerta paketti on noutopaketti niin ei ne niitä kadunnimiä katsele. Eli todennäköisesti joudut hakemaan sieltä keskustasta. Jos taas on kotiin jaettava niin silloin kyllä löytää perille, mutta hieman viiveellä.
Ku oon vähä tyhmä niin mistäs sen tietää onko kotiin jaettava paketti vaiko noudettava itse?
Haukkukaa vaan idiootiksi :d
Eiköhän tule.