Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko mies olla kateellinen uuden naisystävänsä kauneudesta ja nuoruudesta?

Vierailija
26.02.2020 |

Seurustelen itseäni 9 vuotta vanhemman miehen kanssa. Minua on kehuttu läpi elämäni kauniiksi. Minulla on ollut myös komea miesystävä, ja hän olikin ainoa miehistäni, joka on kehunut minua kauniiksi useita kertoja ja suorastaan palvonut minua.

Tässä nykyisessä suhteessani en saa ollenkaan kehuja. Miehellä on tapana kommentoida lähinnä jotain "miten sun jalat on noin turvoksissa" jms. Olen näistä kommenteista ottanut itseeni ja mies on sanonut ettei mitään pahaa tarkoittanut.

Pitääkö mies minua oikeasti niin huonona vai voiko tämä johtua siitä että hän on itse tyytymätön itseensä ja yrittää pitää minut tyytymättömänä itseeni jotta en lähtisi muiden matkaan? Vai voiko tämä olla ihan vaan kateutta? Voiko mies edes olla kateellinen omalle naiselleen tai ylipäätään naiselle?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kahdenlaisia miehiä: 

Niitä, joiden itsetuntoa nuori kumppani kohottaa ja niitä joiden (usein jo alun alkaenkin heikkoa) itsetuntoa se nakertaa. Sinä taidat olla törmännyt jälkimmäiseen eikä ennuste ole kovin hyvä.

Vierailija
2/23 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hehkeimmät vuotesi ovat ohi.

Tai sitten miehesi ei ole lässyttäjä tyyppiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäköön liittyviin negatiivisiin kommentteihin nollatoleranssi. Ne ovat sellaisia että painuvat mieleen vuosikausiksi. Kysy seuraavan kerran että miksi hitossa hän sanoo noin? Toinen vaihtoehto on antaa takaisin samalla mitalla. Mutta älä rupea nöyrästi kuuntelemaan mitään pkaa. Sille ei nääs loppua tule.

Vierailija
4/23 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sun kanssa olisi jos ei pitäisi sinua viehettävänä. Mutta terveen itsetunnon omaava ihminen osaa antaa muille kehuja - varsinkin parisuhteessa - ilman pelkoa siitä että toinen jotenkin "ylpistyisi". Miehesi on siis vain pikkumainen ja tahtoo pitää sinut nöyränä ja itsetuntosi yhtä alhaisena kuin hänenkin. Se ei ole pyytteetöntä rakkautta.

Vierailija
5/23 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hehkeimmät vuotesi ovat ohi.

Tai sitten miehesi ei ole lässyttäjä tyyppiä.

No varmaan voi ollakin, mutta millä oikeudella mies kuvittelee voivansa kommentoida tuohon tyyliin ja uskoa että minä kuuntelen vastaavaa vielä kovinkin pitkään, jos sama tyyli jatkuu?

Haluan ihmissuhteiltani positiivisuutta. Tämä ei ihan vastaa minun mielikuvaani antoisasta parisuhteesta.

Ap

Vierailija
6/23 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun tuskin sun kauneudessa on muutosta tapahtunut.

Olet kaunis ja itse tiedät sen, ei sitä tarvii tuoda esille. Vai tarviitko pönkitystä?!

Mut jos jalat on turvoksissa niin ne on turvoksissa, kai niistä nyt saa mainita.

Vierailija
7/23 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetunto-ongelmia minäkin veikkaan. Olet "liian hyvä/kaunis/nuori" miehelle, joten koittaa alistaa sinut ennen kuin tajuat sen itse ja karkaat. Mollaa ulkonäköä, alkaa ehdottelemaan aikusmaisempaa ("tätimäisempää") pukeutumista, haukkuu tyhmäksi, kampittaa liikuntaharratuksiasi ja koittaa turvottaa sinut lihavaksi. Mitä vain että saisi sinut raahattua kuvittelemalleen "omalle tasolle". Ja jos siihen alistut niin silti lopulta jättää kun olet "päästänyt itsesi rupsahtamaan" ja  sinusta on tullut "lihava vanha tantta" etkä olekaan enää se hehkeä nuori neito jonka mies halusi mutta mitä ei uskaltanut pitää.

Vierailija
8/23 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten tällä kertaa saanut ikäistäsi komeaa miestä? Piti vanhempaan katkeraan äijään tyytyä...

Vierailija
9/23 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jää tuollaiseen suhteeseen, jooko. Tuollainen ihminen vetää sinut kasaan yhteisten vuosien aikana. Parisuhteessa on tarkoitus saada toinen tuntemaan hyväksi, riittäväksi, rakastettavaksi.

Vierailija
10/23 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut epäillä että exäni oli juuri tuollainen... vaikka itse oli komea mutta ei sellainen käytös ja haukkuminen ole normaalia mitä harrasti.

Vierailija
11/23 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että mies tai nainen voi alkaa tiedostamattaankin alentamaan toisen itsetuntoa näillä huomautuksilla. Purkaa omaa pahaa oloaan. Tai sitten on niin ylimielinen ja voimansa tunnossa, että kokee oikeudekseen arvostella toista, haluaa alistaa.

Vierailija
12/23 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesta päätellen asunet Helsinkiläisellä arvoalueella, jonka unohdit vain mainita?

Eli otit itseesi kun hän rehellisesti totesi jotta jalkasi ovat turvonneet? Niinpä.

Vierailija
13/23 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkö on se syy, miksi vanhemman miehen kanssa olevat naiset usein tätiytyvät. Nuoremman miehen kanssa olevat naiset alkavat hehkua.

Vierailija
14/23 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä oli ekoilla treffeillä heti ihan myyty ja kehui kuinka uskomattoman kaunis olen. Tapailun jatkuessa muuttui, alkoi kyykyttää eikä kehun kehua enää tullut, päinvastoin yritti nimenomaan painaa mua alas. Kerran otin asian puheeksi, niin sanoi suoraan, että yrittää siksi tehdä musta tavallista, että en pettäisi ja jättäisi. Hullu! Ja arvatkaa jätinkö. Olin tosin jättämässä ilman tota rehellistä kommenttiakin.

Vierailija
15/23 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On raskasta elää kumppanin kanssa, jolla on huono itsetunto. Häntä on jatkuvasti tuettava ja kehuttava.

Ap. Jätä se mies. Liian raskasta elää hänen kanssaan.

Vierailija
16/23 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa, että kaikkia, joilla on huono itsetunto, pitää kokoajan tukea, kehua yms. Mulla on huono itsetunto, mutta koska en elä egoni varassa, en tarvitse muita sitä pönkittämäänkään. En tarvitse kehuja, silti kehun miestäni hyvillä mielin. Ei kaikkia huonon itsetunnon omaavia voi niputtaa samanlaisiksi. Anteeksi ot.

Vierailija
17/23 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh, ehkä tuo mies on vaan rehellinen ja tietyn ikäisenä ei jaksa enää ylistää keneenkään ulkonäköä koska kaikki on jo nähty. Miehellä on varmaan ollut liuta muita nättejä naisia ja ei nyt jaksa olla enää kovinkaan otettu kenenkään ulkonäöstä. Jos sun nilkat tai jalat on turvoksissa, pitäiskö miehen valehdella? Toi ”minua on aina kehuttu kauniiksi” fraasi saa minut epäilemään oletko vaan omasta mielestäsi ylivertainen, koska yleensä harvoin kaunis ihminen saa kehuja. Ihmiset kehuu mielummin keskiverto ulkonäköjä koska niistä ei ole uhkaa kenellekään.

Vierailija
18/23 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun tuskin sun kauneudessa on muutosta tapahtunut.

Olet kaunis ja itse tiedät sen, ei sitä tarvii tuoda esille. Vai tarviitko pönkitystä?!

Mut jos jalat on turvoksissa niin ne on turvoksissa, kai niistä nyt saa mainita.

Tätä samaa mieskin sanoo. Että jos jalat on turvoksissa niin siitä voi mainita koska se on totta. Samaa periaatetta kun noudattaa kaikessa muussakin, niin voit vain kuvitella kuinka tietoiseksi olen tullut kaikista "kauneusvirheistäni". Kyllä minä itsekin tiedän etten ole täydellinen, mutta miksi tuota negatiivista kommentointia pitää vaan jatkaa ja jatkaa, vaikka mies on jo nähnyt millaisen reaktion se minussa herättää? Hän ei vaikuta siltä että haluaisi loukata, vaan ennemminkin tuntuu siltä että hän vain sanoo kaiken suoraan miettimättä sen kummemmin. Hän on itsekin sanonut minulle olevansa "simppeli mies". Minusta se oli hauskan ironinen kommentti, ja tulikin mieleeni ettå ehkä mies vain suhtautuu eri tavalla itseensä ja minuun. Tietää puutteensa ja linun puutteeni, mutta ei halua tehdä niistä välillemme mitään tabua? Ehkä hän ei oikeasti edes haluaisi mitään täydellisyyttä hipovaa kaunotarta...? No, nämä ovat vain mietteitäni muiden joukossa.

Ap

Vierailija
19/23 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illuusio? kirjoitti:

Pöh, ehkä tuo mies on vaan rehellinen ja tietyn ikäisenä ei jaksa enää ylistää keneenkään ulkonäköä koska kaikki on jo nähty. Miehellä on varmaan ollut liuta muita nättejä naisia ja ei nyt jaksa olla enää kovinkaan otettu kenenkään ulkonäöstä. Jos sun nilkat tai jalat on turvoksissa, pitäiskö miehen valehdella? Toi ”minua on aina kehuttu kauniiksi” fraasi saa minut epäilemään oletko vaan omasta mielestäsi ylivertainen, koska yleensä harvoin kaunis ihminen saa kehuja. Ihmiset kehuu mielummin keskiverto ulkonäköjä koska niistä ei ole uhkaa kenellekään.

Se että olen joidenkin mielestä kaunis ei tarkoita että olisin täydellisen näköinen tai luulisin itsestäni liikoja.

Ap

Vierailija
20/23 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD