Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka annoit hyvä salaatin ohjeen!

Vierailija
25.06.2006 |

Täällä kyseltiin juhannukseksi hyviä ruokaisan salatin ohjeita. Joku kertoi ohjeen, jossa makaronit laitettiin sellaiseen marinadiin ja sit kinkkua, omenaa yms. Kiitos ohjeesta! Testasin sen, koska omat ohjeet jo kyllästyttää. Salaatti oli todella hyvää ja sai suuren suosion meiän perheen juhannuspippaloissa! :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkoi minuakin kiinnostamaan.

Vierailija
2/5 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi uskalsit kokeilla! Itse teen sitä taas huomenna kun äitini porukka tulee käymään.

T:Se joka antoi ohjeen, oisko ollu silloin nro 11... =)

Ps. en ehdi kirjoittaa sitä nyt uudestaan mut koetan etsiä sen pinon ja nostaa jos on muita kiinnostuneita :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan älyttömän hyvä makaronisalaatti:

3 dl makaronia (kaikki käy esim. ruis,kaura ym.)

marinadi:

½ dl rypsiöljyä

2 rkl hunaja-omenaviinietikkaa (olen itse laittanut hieman vähemmän)

½ rkl hunajaa tai sokeria

½ rkl vahvaa sinappia (tai enemmän miedompaa)

3/4 tl suolaa

1 valkosipulin kynsi murskattuna

1/3 tl jauhettua mustapippuria (myös rouhe käy jos tykkää kaivella niitä hampaiden koloista...)

kinkkusuikaletta 1pss

juustokuutioita

herne-maissi-porkkana -sekoitus pussi

viinirypäleitä lohkoina

1-2 omenaa kuutioina (esim. golden on hyvä kun vähän makea)

Makaronit keitetään kypsiksi. Marinadi aineet sekoitetaan keskenään ja sekaan kaadetaan kypsät, valutetut makaronit. Laita mielellään astiaan johon voi laittaa kannen kiinni. Annetaan maustua jääkaapissa välillä kuppia ravistaen 2-3 tuntia tai vaikka seuraavaan päivään. Lisää loput salaatti ainekset. Ja anna vetäytyä vielä hetki jääkaapissa.

Olen tehnyt tätä useampaan juhlaan/illan istujaisiin ym. ja joka kerta on tullut mahdottomasti kehuja kuinka hyvää on! Ja kertaakaan salaattia ei ole jäänyt vaikka olen tehnyt satsin jopa 3 kertaisena!!!

Suosittelen lämpimästi tekemään ja maistamaan!!

Vierailija
4/5 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä:

Aivan älyttömän hyvä makaronisalaatti:

3 dl makaronia (kaikki käy esim. ruis,kaura ym.)

marinadi:

½ dl rypsiöljyä

2 rkl hunaja-omenaviinietikkaa (olen itse laittanut hieman vähemmän)

½ rkl hunajaa tai sokeria

½ rkl vahvaa sinappia (tai enemmän miedompaa)

3/4 tl suolaa

1 valkosipulin kynsi murskattuna

1/3 tl jauhettua mustapippuria (myös rouhe käy jos tykkää kaivella niitä hampaiden koloista...)

kinkkusuikaletta 1pss

juustokuutioita

herne-maissi-porkkana -sekoitus pussi

viinirypäleitä lohkoina

1-2 omenaa kuutioina (esim. golden on hyvä kun vähän makea)

Makaronit keitetään kypsiksi. Marinadi aineet sekoitetaan keskenään ja sekaan kaadetaan kypsät, valutetut makaronit. Laita mielellään astiaan johon voi laittaa kannen kiinni. Annetaan maustua jääkaapissa välillä kuppia ravistaen 2-3 tuntia tai vaikka seuraavaan päivään. Lisää loput salaatti ainekset. Ja anna vetäytyä vielä hetki jääkaapissa.

Olen tehnyt tätä useampaan juhlaan/illan istujaisiin ym. ja joka kerta on tullut mahdottomasti kehuja kuinka hyvää on! Ja kertaakaan salaattia ei ole jäänyt vaikka olen tehnyt satsin jopa 3 kertaisena!!!

Suosittelen lämpimästi tekemään ja maistamaan!!

Vierailija
5/5 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kokeilla, kuullostaa niin hyvältä.