Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia leukojen/pään hieronnasta?

26.02.2020 |

Nyt on päänsäryt menny niin pahaks että pakko kokeilla jotain uutta. Oon miettiny että ehkä johtuu osittain leukalihaksista ja niskoista. Onko minkälaisia kokemuksia leukojen hieronnasta? Auttaako naaman/niskojen/pään/silmien särkyyn? Miten hieronta käytännössä tehdään?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyrkkeilykerhot kaipaavat aina sparraajia.

Vierailija
2/20 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa auttaa, jos esim. puree hampaita yhteen kovasti (vaikka öisin tai jännittäessä). Leukalihakset hierotaan ihan normaalisti, parhaimmassa tapauksessa poskilihakset voidaan hieroa myös suun sisältä, mikä on hieman kivuliasta hommaa jos ovat pahasti jumissa. Yleensä eivät hiero suun sisältä vaan ulkopuolelta vaan, mikä ei satu ollenkaan mutta rentouttaa kyllä. Niskojen ja hartioiden yläosien hieronta voi olla tosi kivuliasta jos ovat pahasti jumissa, mutta todella kannattavaa. Itsellä kyllä auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/20 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, just tota yöpuremista harrastan :D ainakin puolison mukaan. Pitää kokeilla, jos kerran auttaa. Hyvä tietää, että voi vaan ulkopuolelta hieroo. Ainakin ensiks vois sillä alottaa.

Vierailija
4/20 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voice massage on hyvä. Hieroo tosin myös suun sisältä suojahanskat kädessä. Löytyy ihanan kipeitä kohtia varsinkin jos bruksismia.

Kävisin vaikka joka viikko jos olisi varaa

Vierailija
5/20 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puren leukoja yhteen öisin (kiskosta huolimatta) ja olen usein käynyt purentalihashieronnassa. Rentouttaa hyvin! Kasvojen, leukojen ja kaulan alueen lihakset hierotaan ulkoisesti. Leukojen alueen lihakset myös suun sisältä. Käytännössä niin, että hieroja laittaa hanskat käteen ja hieroo peukalollaan alaleuasta ja poskilihakset. Kamalan kipeää tekee varsinkin sisäpuolelta joka kerta. Mutta jo hieronnan aikana tunnen miten lihakset rentoutuvat. Suosittelen!

Itsekin pitäisi taas varata aika. Edellisestä kerrasta on useita kuukausia viisaudenhampaan poiston vuoksi. Ei parantunut niin kuin olisi pitänyt. Nyt tunnen, että leuat on pahasti jumissa.

6/20 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puren leukoja yhteen öisin (kiskosta huolimatta) ja olen usein käynyt purentalihashieronnassa. Rentouttaa hyvin! Kasvojen, leukojen ja kaulan alueen lihakset hierotaan ulkoisesti. Leukojen alueen lihakset myös suun sisältä. Käytännössä niin, että hieroja laittaa hanskat käteen ja hieroo peukalollaan alaleuasta ja poskilihakset. Kamalan kipeää tekee varsinkin sisäpuolelta joka kerta. Mutta jo hieronnan aikana tunnen miten lihakset rentoutuvat. Suosittelen!

Itsekin pitäisi taas varata aika. Edellisestä kerrasta on useita kuukausia viisaudenhampaan poiston vuoksi. Ei parantunut niin kuin olisi pitänyt. Nyt tunnen, että leuat on pahasti jumissa.

Tuo kiskoasia olisi toinen mikä pitäisi jossain vaiheessa ottaa puheeksi hammaslääkärissä.... Mutta kokeillaan nyt eka kuin pitkälle hieronnalla pääsee. Kuulostaa hyvältä, noi alueet on mulla ihan tukossa. pitää ruveta googlettaan asiaa.

Vierailija
7/20 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zonnef Kenedi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kiskoasia olisi toinen mikä pitäisi jossain vaiheessa ottaa puheeksi hammaslääkärissä.... Mutta kokeillaan nyt eka kuin pitkälle hieronnalla pääsee. Kuulostaa hyvältä, noi alueet on mulla ihan tukossa. pitää ruveta googlettaan asiaa.

Googlaa tuolla purentalihashieronnalla. Jostain syystä useat urheiluhierojat näkyvät tekevän niitä usein. Purentakisko tosiaan kannattaa hommata. Vaikka siitäkin huolimatta usein puren leukoja yhteen, niin on se silti auttanut pahimpiin päänsärkyihin ja jumeihin. Ja suojaahan se ainakin hampaita. Ei kulu kiille niin pahasti.

T. 5

8/20 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jos tampereen keskustassa asustelee, niin Voicewell Ratinassa on muistaakseni ainakin erikoistunut just tuohon purentahierontaan. :)

Vierailija
9/20 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purentalihashieronnassa kävin itse taannoin päänsärkyjen vuoksi. Jonkin aikaa tuntui, että tässä ratkaisu ongelmiini, mutta koska väkkärät hampaani ovat yhä suussa miten ovat, niin tietenkin ongelmat sitten palasivat. :) Silti suosittelen!

Hartiat ja niska hierottiin normaalisti hierontapöydällä maaten, samoin päänahka. Vasta lopussa hieroja kumikäsineet kädessä meni suun sisäpuolelle hieromaan poskien lihaksia. Kipeästihän se kävi, mutta ei ollut muuten vastenmielisen tuntoista.

Vierailija
10/20 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zonnef Kenedi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota kiskoa ihan todella suosittelen, se tekee ihmeitä. Todellakin aamulla tuntee, onko kisko ollut suussa vai ei. Hieronnankin tulos pysyy sitten paremmin, kun kisko on ylläpitohoitona huolehtimassa, etteivät lihakset mene heti uudelleen juntturaan.

11/20 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timoh85 kirjoitti:

Ainakin jos tampereen keskustassa asustelee, niin Voicewell Ratinassa on muistaakseni ainakin erikoistunut just tuohon purentahierontaan. :)

Vaikuttaa kyllä hyvältä tuo voicewell. Itse asun vaan vähän kaukana. Eli Itä-Treella,joten viel kun vähän lähempää löytyis joku näitä tekevä paikka.

12/20 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Zonnef Kenedi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota kiskoa ihan todella suosittelen, se tekee ihmeitä. Todellakin aamulla tuntee, onko kisko ollut suussa vai ei. Hieronnankin tulos pysyy sitten paremmin, kun kisko on ylläpitohoitona huolehtimassa, etteivät lihakset mene heti uudelleen juntturaan.

Joo kiitos vinkistä, otan tämän asiakseni. En nyt halua hampaitakaan pilata, vaokka ei edes muuta hyötyä olisi

13/20 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zonnef Kenedi kirjoitti:

Vaikuttaa kyllä hyvältä tuo voicewell. Itse asun vaan vähän kaukana. Eli Itä-Treella,joten viel kun vähän lähempää löytyis joku näitä tekevä paikka.

Itse oon käynyt perushieronnassa Soma:ssa, joka myös tekee noita purentajuttuja. En tiedä, oisko sit sulle hyvä sijainti:

https://www.hierontasoma.fi

Vierailija
14/20 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt. Minulla oli joskus purentakiskot. Nyt menossa oikomishoito. Tee ensiavuksi kahdesta tennispallosta hierontajutska kallonpohjan lihaksille. Kaksi pallo tiukasti sukkaan ja painat kallonpohjaa. Googleta.

Vierailija
15/20 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni hieroi leukojani viikonloppuna kun otti muutaman saunaoluen liikaa. Aika raju hieronta kun käytti nyrkkiä ja ihokin meni mustaksi mutta kai se siitä paranee seuraavaan sossu käyntiin mennessä :)

16/20 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timoh85 kirjoitti:

Zonnef Kenedi kirjoitti:

Itse oon käynyt perushieronnassa Soma:ssa, joka myös tekee noita purentajuttuja. En tiedä, oisko sit sulle hyvä sijainti:

https://www.hierontasoma.fi

Hyvä vinkki tämäkin, joo se olis kyl lähempänä. Katsoin että tuolla sivuilla olikin kerrottu leukojen hieronnasta. Pitää viel miettiä jaksaisko lähtee kylille asti :D

17/20 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole käynyt. Minulla oli joskus purentakiskot. Nyt menossa oikomishoito. Tee ensiavuksi kahdesta tennispallosta hierontajutska kallonpohjan lihaksille. Kaksi pallo tiukasti sukkaan ja painat kallonpohjaa. Googleta.

Lähtee kokeiluun! Kiitos ideasta

Vierailija
18/20 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaako purentalihaksia hieroa itse suun sisältä? Ovat todella arat ja mietin, että voinko aiheuttaa jotain vahinkoa?

Vierailija
19/20 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskaltaako purentalihaksia hieroa itse suun sisältä? Ovat todella arat ja mietin, että voinko aiheuttaa jotain vahinkoa?

Miksi ei? Kipeäksi voi varmaan aluksi saada lihakset, kuten hieronnankin jälkeen voi olla arkuutta. Muuten en keksi, mitä haittaa voisi olla. Ellet nyt jotain poraa käytä hieronnassa. Kannattaa muistaa, että leukojen alueella on paljon hermotusta, ja hieronnan jälkeen saattaa pistellä kasvoihin.

Vierailija
20/20 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon välillä hieronut, yrittänyt samalla tavalla kuin voice massagessa. Yksi piste on tosi kipeä, säteilee oikeen kipu hampaisiin. Nämä hampaat ottavat yhteen purennassa ja ovat varmasti ärtyneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi