Vitamiinit ja kivennäisaineet
Käytän sinkkiasetaattia säännöllisesti C-vitamiinin ja auringonhattu-uutteen kanssa. Sitten lisäksi B-vitamiinit, magnesium, kalium ja rauta.
D-vitamiinilisää en ole käyttänyt, vaikka sillä väitetään olevan flunssaakin ehkäisevä vaikutus.
Mielipiteitä tai kokemuksia?
Kommentit (15)
No ei kyllä saa d-vitamiina tarpeeksi luonnosta. Kukaan pohjoismaalainen ei saa. Sen puute on yhdistetty moneen eri sairauteen. Kannattaa mitata oma tasonsa ja syödä sen mukaan. Söin 50ug (mikrogrammaa) päivässä, ei riittänyt - tasot liian matalat. Nyt syön 100-150ug päivässä, ympäri vuoden ja hyvät tasot. Mittaan arvon kerran vuodessa. Suosittelen kaikille. Imeytyminen on yksilöllistä - siksi kaikille arvojen mittaus ja sen mukaan annostus. Sitten pitää tarkkailla lähteekö tasot nousuun/laskuun, tarvitaanko isompi/pienempi annos tms, mutta kaikki täällä jonkin verran purkista sitä tarvivat.
Lisäksi syön kalaöljyä sekä spiruliinaa. Illalla magnesiumia ja rautaa. Sinkkiä otan jos tuntuu, että flunssaa pukkaa samoin c-vitamiinia.
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä saa d-vitamiina tarpeeksi luonnosta. Kukaan pohjoismaalainen ei saa. Sen puute on yhdistetty moneen eri sairauteen. Kannattaa mitata oma tasonsa ja syödä sen mukaan. Söin 50ug (mikrogrammaa) päivässä, ei riittänyt - tasot liian matalat. Nyt syön 100-150ug päivässä, ympäri vuoden ja hyvät tasot. Mittaan arvon kerran vuodessa. Suosittelen kaikille. Imeytyminen on yksilöllistä - siksi kaikille arvojen mittaus ja sen mukaan annostus. Sitten pitää tarkkailla lähteekö tasot nousuun/laskuun, tarvitaanko isompi/pienempi annos tms, mutta kaikki täällä jonkin verran purkista sitä tarvivat.
Lisäksi syön kalaöljyä sekä spiruliinaa. Illalla magnesiumia ja rautaa. Sinkkiä otan jos tuntuu, että flunssaa pukkaa samoin c-vitamiinia.
Mitä oireita sinulla oli ennen kuin nostot d-vitamiini annoksia?
Olin useasti kipeä. Minulla oli kuiva iho sekä huonot hiukset ja kynnet. Osa oireista on voinut johtua myös muista vitamiinin puutteista, joten hankala eritellä pelkästään D-vitamiinin vaikutuksia. Mutta flunssat ovat hävinneet. Kannattaa perehtyä vaikka tohtori Tolosen kirjoituksiin d-vitamiinista ja mitä kaikkea sen puute voi aiheuttaa. T. 2/3.
Säännöllisesti menee D-vitamiini ja kalsium. Ei muuta.
Mikset syö kunnon ruokaa? Onko sinulla jotain sairauksia kun tarvitset tuollaisen patterin pillereitä?
Noista ainoastaaan D-vitamiini on tärkeä tavalliselle ihmiselle... tosin ainoa jonka olet jättänyt pois!? Syötkö näitä ihan vaan summan mutikassa ymmärtämättä mitä ja miksi?
Vierailija kirjoitti:
Mikset syö kunnon ruokaa? Onko sinulla jotain sairauksia kun tarvitset tuollaisen patterin pillereitä?
Noista ainoastaaan D-vitamiini on tärkeä tavalliselle ihmiselle... tosin ainoa jonka olet jättänyt pois!? Syötkö näitä ihan vaan summan mutikassa ymmärtämättä mitä ja miksi?
Joo, nää on näitä, jotka luulee ravinnon tulevan apteekin hyllystä.
Pillereiden popsiminen rasittaa maksaa. Mulla maksa-arvot palautui normaaliksi, kun lopetin vitamiinipillereiden käytön.
Kunnon ruokaa ja d- vitamiini; siinä kaikki, mitä tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Pillereiden popsiminen rasittaa maksaa. Mulla maksa-arvot palautui normaaliksi, kun lopetin vitamiinipillereiden käytön.
Kunnon ruokaa ja d- vitamiini; siinä kaikki, mitä tarvitsee.
🖕Tämä
Mä syön monipuolista, itse tehtyä kotiruokaa.
Ei mitään lisäravinteita, vatsatauti oli v.2002, kova flunssa v. 1997.
Mulla on varmaan vaan hyvä vastustuskyky pöpöjä vastaan...ehkä sekin, kun en ikinä stressaa mistään😁
D-vitamiinista. Imeytymiseen vaikuttaa D-vit,kalsiumin ja mangnesiumin tasapaino. Tiesittekö, että liian alhainen kolesteroli estää D-vitamiinin muodostumisen!
Syön D-vitamiinia (ja välillä rautaa) sairauden hoitoon. Muuten kaikki vitamiinit tulee terveellisestä ruokavaliosta.
Jos virus kiinnittyy soluun ja pääsee tunkeutumaan tumaan, niin ei mistään ole mitään hyötyä.
Viruksilta ei voi suojautua kuin rokotteella.
Vierailija kirjoitti:
Jos virus kiinnittyy soluun ja pääsee tunkeutumaan tumaan, niin ei mistään ole mitään hyötyä.
Käytännössä D-vitamiini suojelee kaikelta koska D-vitamiinin kuori joustaa ja ponnauttaa pöpöt ulos solusta.
C-vitamiini taas ottaa pöpöt sisäänsä ansaan eikä päästä irti. C:n molemmat päät kietoutuvat yhteen kuin loukku ja tukahduttavat viruksen toimintakyvyttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Virus on kuin yksinäinen ajelehtivat injektioruisku. Törmätessään sopivan solun pinnalle se aloittaa itsensä monistamisen. Virus on lähinnä eloton koodinpätkä. Joissain uskomuksissa taudit ovat eräänlaisia henkiä tai paholaisia.
Tästä ei kuitenkaan ole mitään näyttöä.
Toisaalta jotkut lähteet toteavat että viruksilla olisi yhteyksiä henkimaailmaan ja vain uskomalla Jeesukseen voisi välttyä viruksilta.
Jaa-a. Kyllä sitä D-vitamiinia saa ihan tarpeeksi näilläkin leveysasteilla. Sehän on rasvaliukoinen joten annostelussa kannattaa olla edelleenkin maltillinen.