Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi Vide! Olen raskaana. Auttakaahan mua...

Vierailija
25.06.2006 |

Tämä raskaus tuli kun salama kirkkaalta taivaalta, ehkäsy petti. Meillä on 3-vuotias lapsi ja ollaan miehen kanssa aina ajateltu, että meille riittää yksi lapsi. Meillä on kaikki asiat hyvin, on töitä, lapsella ihana hoitaja ja rakastetaan toisiamme. Oma asunto. Ihanteellinen tilanne siis vauvan tulla...

Mutta mä olen aivan shokissa :( En tiedä haluaisinko uutta vauvaa, taas kaikki alusta. Ekan kanssa oli alussa vaikeata kun heräili 45min välein läpi yön, kaipasin töihin, olin masentunut ym. Tilanne tietysto tasoittui ja nyt ollaan onnellisia lapsestamme, kaikki on hyvin, lapsi kasvanut, mulla omaakin aikaa ja jotenkin kaikki on turvallisesti kohdallaan. Mua kammottaa ajatus, että tämä muuttuu nyt. En osaa sopeutua ajatukseen toisesta lapsesta. Osa musta ehkä vähän haluaa, mutta pelottaa niin pirusti! Onko elämä kahden lapsen kanssa samanlaista kuin yhden? Muuttaako toinen lapsi elämää? Ikä eroa lapsille tulisi reilut 3.5 vuotta. Mies on innoissaan uudesta vauvasta mutta mua pelottaa kauheasti. Sanokaa mulle jotain pliis.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekin muuten tulee kolmas ensikuussa : ) Usko tai älä, mutta vauva aika taitaa olla helpointa aikaa lapsen kanssa, mutta ootas kun ne kasvaa ja alkaa olla kouluiässä ja siitä eteenpäin... huh : )

Vierailija
22/26 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi olisi siis reilut 3.5v. kun toinen syntyy. Mikä taas ehkä käy vaikeammaksi?

t.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan toista, ikäeroa tulee olemaan 2.v ja 4.kk, ja vaikka toinen lapsi ei ollut mikään vahinko, vaan ihan tarkoituksella tehty, niin silti hirvittää että miten minä selviän siitä. Yritän lohduttautua, että tällä kertaa olen itsevarmempi, ja tämä toinen lapsi ei ole välttämättä yhtä itkuinen kuin esikoinen oli vauvana. Ja onhan ne muutkin tästä selvinneet, joten kai minäkin.

Mutta pelottaa silti, koska nyt elämä on suht mukavaa esikoisen kanssa, ja hän nukkuu hyvin jne. Pelottaa, että kaikki muuttuu " helvetiksi" kakkosen synnyttyä. Mutta pakko yrittää ajatella, että kyllä se siitä suttaantuu..

Tsemppiä teille ap!

Vierailija
24/26 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin samassa tilanteessa, kun esikoinen oli vasta alle vuoden. Se oli ensin järkytys enkä oikein halunnut koko vauvaa ja kesti pitkään tottua ajatukseen. Ihmettelin miksi ihmiset onnittelivat minua.

Mutta nyt kuopus on iloinen kolmevuotias ja nuo alkuajan ajatukset hävettävät. Olihan se rankkaa aluksi, mutta se oli kuitenkin vain lyhyt aika. Usko pois, kyllä se siitä! Esikoisesihan on jo aika " vanha" , joten pärjäät varmasti hyvin!

Vierailija
25/26 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pirpana ei herättele noin usein. Onhan se kivaa lapsellekin että on sisaruksia. Oma lapseni jää ilman sisaruksia :(

Vierailija
26/26 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisaruksen. meillä lapsilla ikäeroa vaan 1v3kk ja olin aivan loppu kun oli kaksi vauvaa yhtä aikaa, mutta kaikki on todellakin ollut sen arvoista! miten tärkeitä lapset ovat toisilleen. ja itekin pääsee helpolla kun ne leikkii keskenään eikä tarvi koko ajan viihdyttää ite. onnea vaan sinulle ap! tulet varmasti nauttimaan toisestakin lapsestasi!