Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki plussanneet

25.02.2020 |

"Vauva vuodelle 2020-21" -ketjun innoittamana ketju kaikille raskautuneille. Ideana oli siis se, että lasketusta ajasta riippumatta voidaan kaikki jatkaa juttua täällä, ja tottakai kaikki muutkin odottajat on tervetulleita jakamaan ajatuksiaan :)

Itse olen plussannut reilu viikko sitten. Nyt menossa 6+5 vikoista menkoista laskien.
Jännittää ja pelottaa kun ei tiiä miten tässä käy, mutta positiivisella mielellä, että pieni pysyy matkassa :) Kovasti ootan, että pääsis ekaan ultraan, mutta kyllähän sitä saa vielä tovin oottaa... Ennen sitä en uskalla kenellekään kertoa (tai sille ainakin nyt tuntuu).

Kommentit (1188)

381/1188 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilija91, minulla oli myös parit ekat viikot kunnon menkka tuntemukset. Just sellainen olo että menkat ois just alkamassa ja olisi tehnyt mieli ottaa ihan särkylääke, mutta en ottanut. Parin viikon päästä helpotti. Tein myös aika monta testiä. Toivotaan tosiaan että kaikilla menee odotus hyvin :)

Täällä 15+1 tänään, ihan kuin masu alkaisi nyt näkyä :)

382/1188 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on menossa 12+6 ja huomenna vihdoin ultraan. Jännittää hurjasti. Mies ei ole muutamaan päivään kotona, joten joudun stressaamaan yksin (toisaalta ihan hyvä, koska ei tämä mun stressi tuntuu häiritsevän miestä kaiken oman kiireensä keskellä).

Vajaa pari viikkoa sitten, kun luin preglifesesta, että "monilla pahoinvointi alkaa laantua", pyörittelin silmiäni. Nyt viimeisen viikon ajan olo on kohentunut hurjasti! Tuntuu, että kun 12 viikkoa tuli täyteen, niin pahoinvointi katosi ja nyt tunnen oloni pirteäksi. Tällä viikolla olen jopa tehnyt ensimmäiset jumpat pitkään aikaan ja ai että se tuntui hyvältä! Kevät auringolla on varmasti myös iso vaikutus, mutta nyt voin todellakin sanoa tuntevani oloni hyväksi. Samalla, kun olo on kohentunut, jatkuva stressaaminen raskauden sujumisesta on myös vähentynyt.

Ihan kuin huomaisin jo pientä viivan tummenemista vatsassa. 

Millon olette kertoneet tai aiotte kertoa raskaudesta töissä? Olin ajatellut, että kerron läheisimmille työkavereilleni ultran jälkeen, mutta muuten odottaisin vielä. Tänään ajatukset alkoivat mennä kuitenkin uusiksi, kun minua pyydettiin mukaan projektiin, joka konkretisoituisi vasta syksyllä. En oikein tiennyt, mitä vastaisin, joten sanoin keskustelevani vielä esimieheni kanssa resursseista. Kai minun pitää kertoa esimiehellekin ensimmäisten joukossa, niin hän saa alkaa järjestelemään töitäni.. 

LA 10/20, ensimmäinen tulossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
383/1188 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä soitin nyt neuvolaan ja saatiin aika 25.5. Soitin myös meidän klinikalle ja sinne varasin ajan varhaisultraan 11.5 ♥️

Tänään siis virallinen pvä kun menkat olisi pitänyt alkaa. Valkovuotoa valahtelee housuihin, ei muuta 😅

Tänään ollut myös ihan oireetonta ja heti ajatus laukkaa että miksei ole oireita😅

Pitää nyt koittaa rauhottua ja nauttia. Kerroin klinikallekin että oon tehnyt 6 pvän aikana n. 12 raskaustestiä niin hän naurahti että nyt kyllä täytyy jo alkaa uskomaan että raskaana sinä olet 😂

Kiitos teillekin taas tsempeistä, neuvoista ja vertaistuesta ♥️

LA 12/20

384/1188 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kyllä tuo varhaisultra haaveilija91. Ja varsinkin jos jänittää yhtään monta siellä on. 12 testiä kyllä varmasti riittää :D itse tein ovistestejä raskaustestinä pitkään kun niitä kerran kaapissa oli. Pelkäsin aina että viiva olisi haalea mutta super tumma tuli aina heti. Ja oireista olin huolissani kun niitä ei juurikaan ollut ja välillä ei yhtään, mutta ultrassa kaikki hyvin ja tällä viikolla neuvolassa sydän sykki <3 itse jotenkin olin silti sillä asenteella etten liikaa stressannut, jos jotain tapahtuu niin en voi itse siihen vaikuttaa. Silti tämä huoli seuraa aina seuraavaan etappiin: ensin odottaa varhaisultraa ja sitten vasta iloitsee. No varhaisultran jälkeen odottaa nt ultraa. No sen jälkeen sitten rakenne ultraa :D

385/1188 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kertonut jo esimiehelleni, että olen raskaana. Kerroin jo ennen varhaisultraa. 😄 Mulla on aivan ihana esimies, joten en epäillyt yhtään kertoa. Haluan todellakin käydä työajalla kaikki käynnit, jotka saa käydä. 😂 Tämän lisäksi kaksi työkaveria tietää, ne läheisimmät. Nyt olen etätöissä aina sinne saakka, että jään äitiyslomalle, joten saapa nähdä milloin sitä kertoo sitten lopulle porukalle. 🙈 Tai siis sille omalle tiimille. Varmaan rakenneultran jälkeen voisin kertoa sitten, ellei pystytä järjestämään ennen sitä kesäkauden avajaisia, jossa sitten voisi kertoa tai kenties jopa näyttää, jos masu jo näkyisi silloin. 😁 Mutta en pidä kiirettä, ne tärkeimmät tietää nyt ja se riittää mulle.

Esikoinen la 10/2020. 💜

386/1188 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös 15+1. En ole kertonut töissä, ja olenkin nyt etätöissä. Kahdelle työkaverille olen kertonut ja kunhan menen taas paikalle niin ainakin yksi semmonen työkaveri on, jolle aion kertoa. Työnantajalle kertoisin mielellään vasta kun on pakko eli se 2kk ennen poisjääntiä, mutta veikkaanpa, että tämä kyllä näkyy paljastavasti sitä ennen. Nyt jo ainakin omaan (ja miehen) silmään on masu kasvanut. Varmaan jotain turvotusta tms pääosin, mutta väittäisin, että muutenkin vähän. Aika näyttää.

Pikkuminnis koska sulla on rakenneultra? Mulla on kesäkuun ekalla viikolla.

387/1188 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattara mulla on toukokuun vikalla viikolla rakenneultra :). Toivottavasti mies pääsisi mukaan, mutta tuskin sillonkaan saa vielä tulla :( pitää kyllä sitten jotain videota ottaa edes hetki jos saisi luvan. Sukupuolta en yksin halua kuulla. Joku täällä sanoikin että se oli kirjoitettu pyynnöstä paperille ja sitten yhdessä miehen kanssa katsottu. Samaa aion ehdottaa.

388/1188 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaustesti nro.13 viikon aikana😂

Viikot on ainakin edenneet onneksi 🙏

Jospa kohta lopettaisi testailut (on mulla vielä yks digi millä testaan vielä vkon päästä😂).

Mulla tulee valkovuotoa IHAN älyttömästi!!!

Ihan tuntuu siltä kun menkkalorahduksia tulisi mutta pöksyt täynnä valkovuotoa, onko muilla ollut samaa?

LA 12/20

389/1188 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilija, joo valkovuotoa tulee hillittömästi välillä.

Siis ärsyttää pari päivää sitten tuli pyyhkäisyvuotoa ja se onneksi loppui. No nyt aamulla taas sama homma. Kirkasta verta vähän paperiin pyyhkäisyn yhteydessä. Kaiken lisäksi vielä perjantai....... Pitäskö tässä soittaa neuvolaan ja kysyä että mitä teen jos viikonlopun aikana vuoto lisääntyy.. Jotenki pelkää nyt kohdun ulkoista..... Olisin niin halunnu huolettomana haaveilla äitiyspakkauksen julkaisusta. V ituttaa suoraan sanottuna.

390/1188 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doggo kirjoitti:

Haaveilija, joo valkovuotoa tulee hillittömästi välillä.

Siis ärsyttää pari päivää sitten tuli pyyhkäisyvuotoa ja se onneksi loppui. No nyt aamulla taas sama homma. Kirkasta verta vähän paperiin pyyhkäisyn yhteydessä. Kaiken lisäksi vielä perjantai....... Pitäskö tässä soittaa neuvolaan ja kysyä että mitä teen jos viikonlopun aikana vuoto lisääntyy.. Jotenki pelkää nyt kohdun ulkoista..... Olisin niin halunnu huolettomana haaveilla äitiyspakkauksen julkaisusta. V ituttaa suoraan sanottuna.

Voi doggo♥️ Soita ihmeessä sinne neuvolaan. Kyllä ne siellä ymmärtää että jokainen on näin alussa paniikissa kaikista tuntemuksista ja vuodoista. Paljon sitä verta tulee? Vain paperiin vai valuuko ihan? Monillahan vuotaa vähän niihin aikoihin kun menkatkin olisi kuulunut alkaa. Mutta soita nyt ihmeessä! ♥️

LA 12/20

391/1188 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin. Pyyhkäisyvuotoa atm joka haalistumaan päin. Ei pönttöön valu. Itkettää, soitin neuvolaan ja ei kovin ruusuista vaikutelmaa antanu. Voi enteillä keskenmenoa tai sitten ei. Viikonlopun aikana yhteys päivystykseen jos vuoto runsaantuu tms. Neuvola täti kuitenki valmisteli pahimpaan ja ohjas lukemaan naistalon "keskenmenon oireet ja hoito" kohtaa. Panadolia käski ottaa jos kivut on pahoja.

392/1188 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doggo kirjoitti:

Soitin. Pyyhkäisyvuotoa atm joka haalistumaan päin. Ei pönttöön valu. Itkettää, soitin neuvolaan ja ei kovin ruusuista vaikutelmaa antanu. Voi enteillä keskenmenoa tai sitten ei. Viikonlopun aikana yhteys päivystykseen jos vuoto runsaantuu tms. Neuvola täti kuitenki valmisteli pahimpaan ja ohjas lukemaan naistalon "keskenmenon oireet ja hoito" kohtaa. Panadolia käski ottaa jos kivut on pahoja.

Aika ilkeää jos on suoraan antanut vaikutelmaa että voi mennä kesken :( Kuitenkin lähes jokaisella nettisivullakin lukee että verinen vuoto alkuraskaudessa on suht normaaliakin. Mutta toki ymmärtää että neuvolatäti ei uskalla antaa vihreetä valoa.

Toivotaan että on vaan alkuraskauden normaalia vuotoa ja hellittää pian ja raskaus jatkuisi normaalisti. ♥️ Isot halit sinulle ♥️

LA 12/20

393/1188 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Doggo! Jotenkin kaiken muun tiedon perusteella olisi odottanut, että neuvolassa käskisivät seurailla tilannetta, eikä vielä turhaan huolestua. Riski ja mahdollisuus keskenmenoon toki on, mutta se varmasti pyörii muutenkin mielessä. Neuvolasta toivoisi rauhottelua, kun tuollainen vuoto ei ole kuitenkaan mitenkään tavatonta, vaikka kaikki menisi hyvin. Koita rauhoittaa mieltä ja jos mitenkään pystyt, yritä olla stressaamatta enempää, jos vuoto tai kivut ei pahene!

394/1188 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuminnis kirjoitti:

Hattara mulla on toukokuun vikalla viikolla rakenneultra :). Toivottavasti mies pääsisi mukaan, mutta tuskin sillonkaan saa vielä tulla :( pitää kyllä sitten jotain videota ottaa edes hetki jos saisi luvan. Sukupuolta en yksin halua kuulla. Joku täällä sanoikin että se oli kirjoitettu pyynnöstä paperille ja sitten yhdessä miehen kanssa katsottu. Samaa aion ehdottaa.

Mä toivon myös niiiin paljon, että mies pääsisi rakenneultraan mutta en usko, että niin käy :(

Videota meillä sai ottaa kyllä jo siinä nt-ultrassa, joten uskoisin, että sielläkin.

Tota paperihommaa oon itsekin suunnitellut.

395/1188 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä vuodoista kärsiville ❤️ Tosiaan alkuraskauden vuodot on ilmeisen normaalia ja varsinkin oletettujen menkkojen aikaan saattaa tulla "valemenkat". Keskenmenon riski on aina olemassa, eihän siitä pääse mihinkään. Itse kaksi keskenmenoa kokeneena en koe että se huoli ja pelko olisi valmistanut minua yhtään kohtaamaan sitä tosiasiaa että keskenmeno varmistui. Sinällään typerä kommentti siis neuvolasta, kun ei siihen vain voi valmistautua.

Keskenmenojakin on erilaisia, mutta minun kumpikaan ei alkanut kirkkaalla vuodolla tai kivuilla. Molemmat alkoivat ruskealla vuodolla jota kesti yli viikon ja sitten kun alkoi kirkas vuoto niin sitä tuli lorisemalla supistusten ja hyytymien kanssa.

Tässä raskaudessa pari viikkoa plussauksesta minulla tuli parin päivän ajan vaaleanpunertavaa vuotoa paperiin joka meni ohi enkä tiedä mitä se oli. Se oli kuitenkin erilaista kuin keskenmenoissa, kirkkaampaa. Siitä tietenkin romahdin ihan täysin mutta päätin etten anna sen vaikuttaa itseeni ennen kuin keskenmeno taas todettaisiin.

Raskaana niin kauan kuin toisin todistetaan ❤️ Älä googleta, se ei helpota. En voi sanoa että älä stressaa, koska stressaahan se ajatus siitä ettei kaikki ole hyvin ihan mielettömästi. Yritä kuitenkin ajatella levollisesti, sinä et voi tehdä juuri nyt yhtään mitään millä olisi positiivisia tai negatiivisia vaikutuksia. Stressaamallakaan et itsellesi saisi keskenmenoa aiheutettua ellei se äityisi niin pahaksi että saisit selkeitä fysiologisia oireita stressin takia.

396/1188 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä! ❤️❤️❤️ Eikai tässä auta ku odottaa.. Nyt tullu parin tunnin välein kirkkaan veristä vuotoa vähän ja kävin ostamassa siteitä tätä varten. Stressaamatta ei osaa olla.

Mutta ihanalta näytti äitiyspakkaus! Mää hieman vetäydyn ja ilmoittelen kun on ilmoitettavaa. Tässä ei hullua hurskaammaksi tulla. Pitäkää lippu korkealla ja palsta positiivisena. ❤️

397/1188 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, miten ihastuin pakkaukseen! Jotenkim se tuntui niin kivalle! Toki olisin toivonut enemmän värejä bodyihin, mutta saaham niitä ostettua sitten omannäköisiäkin.

Doggo, vuodot on normaalia. Se, että sitä tulee paljon, ei ole. Typerää kuitenkin neuvolasta tuollaista sanoa, koska heidän tehtävä on tukea ja rauhoittaa. Toki myös kertoa faktat, mitä tehdä jos vuoto runsastuu, mutta ennen kaikkea rauhoitaa. Älä googleta, se stressaa. Sydänlämpöinen halaus ja tsemppiä ❤

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

398/1188 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin tänään nt-ultrassa ja siellä oli pienellä kaikki hyvin! Mikä ihana helpostus! Laskettuaika ei muuttunut varhaisultrasta, vaan pieni vastasi kooltaan tasan odotettua rv 13+0. Kovasti oli kaverilla liikettä. Seulonnan tulokset pitäisi tulla ensi viikon aikana, mutta niitä en osaa niitä enää samalla lailla jännittää. Nyt tuntuu ensimmäisen kerran, että päällimmäisenä tunteena on onni, eikä huoli. 

Mäkin tykkään äitiyspakkauksesta kovasti! Vaikka vauvoilla saa olla kunnolla väriä, mun mielestä on kiva, että pakkausesta saa neutraalimman väriset vaatteet ja saa itse ostaa sitten lisäksi juuri sitä väriä kuin haluaa (pakkauksen lisäksi on kuitenkin ostettava muutakin). Pakkaus kuvastaa aikaansa ja värit ovat tämän aikakauden mukaiset. 

399/1188 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappas, Omapostiin olikin juur tullut kirje, ettei seulontatutkimuksissa löydetty kohonnutta riskiä, mikä aiheuttaisi aihetta jatkotutkimuksiin. Nyt pääsi kyllä terveydenhuolto yllättämään positiivisesti. En todellakaan näin nopeaa toimintaa olisi osannut odottaa! 

400/1188 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikki!

Onko kellään ollut alkuraskaudessa unettomuutta? Mulla siis viides rv ja koko tämän viikon oon herännyt JOKA YÖ klo: 04-05, ja siitä valvon noin. 2-3h, kunnes about klo 7.00 nukahdan uudestaan tunniksi-pariksi.

Tää on tosi rasittavaa kun herätessä silmät painuu kiinni mutta aivot täysin hereillä.

Melkein ootan jo sitä alkuraskauden jäätävää väsymystä 😂

LA 12/20