Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rappukäytävän liiketunnistin sytyttää valot, kun liikun omassa eteisessä???

Vierailija
25.02.2020 |

Mitä hittoa?

Huomasin tän viime yönä, kun menin yöllä pimeässä vessaan. Vessaan pitää kulkea eteisen poikki.

Mulla on ulko-oven alareuna ihan vähän irti ovenkarmista, ja näin kun sieltä raosta tuli valojana mun eteisen lattialle samalla kun kävelin vessaan.

Testasin yöllä noin seitsemän kertaa (joo tää alkoo häiritä mua kauheesti!!) Ja jokainen kerta kun astuin jalalla mun yksiön huoneesta kynnyksen yli pieneen eteiseen, niin rappukäytävän valo syttyi.

Mitä hittoa?? Mun eteinen on noin 1m x 1.5m, ja olin reilu metrin päässä suljetusta ulko-ovesta, kun liiketunnistin reagoi ja sytytti valot.

??

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teippaa oven alaosaanmuoviliuska tai laita lista

Vierailija
2/24 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokkopa. Täytyisi olla ehkä maailman herkin tunnistin jos oven läpi parin metrin päästä tunnistaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin meilläki tekee. Yks asunto vadtapäätä joka tyhjä, ei muita tässä kerroksessa. Puuoven läpi ottaa

Vierailija
4/24 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvis olla tiiviimpi ovi käytävään, kynnys lienee uusimisen tarpeessa jos ei oo edes huullosta.

Vierailija
5/24 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokkopa. Täytyisi olla ehkä maailman herkin tunnistin jos oven läpi parin metrin päästä tunnistaisi.

Millainen henkilö keksisi trollata tällä, jos ei ois tapahtunut oikeesti?

Vierailija
6/24 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvis olla tiiviimpi ovi käytävään, kynnys lienee uusimisen tarpeessa jos ei oo edes huullosta.

Kokeilen illalla kun on pimeää, laitan pyyhkeen siihen tielle. Mahtaako liiketunnistin reagoida silti?

Vierailija
7/24 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta pitää ilmoittaa isännöitsijälle, koska tuo lisää sähkönkulutusta talossa. Omalta kannaltasi tuo on kyllä hyvä asia, kun valot ovat valmiiksi päällä poistuessasi asunnosta.

Vierailija
8/24 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kerrostalossa sama. Luulen, että se näkee vessanvalon ja reagoi sen syttymiseen. Valon se näkee varmuuslukon reiästä. Eteiseen en laita valoa yön vessareissuilla.

Vierailija
9/24 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin meilläki tekee. Yks asunto vadtapäätä joka tyhjä, ei muita tässä kerroksessa. Puuoven läpi ottaa

Turhaa menee sähköä, kun käytävään menee valot vaikkei kukaan oo siellä.

Mulla tuli yöllä jo vainoharhainen olo, ettei vain se liiketunnistin olis mun asunnossa ja jolu stalkkais mua sen kautta :D

Vierailija
10/24 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen henkilö ei keksisi mitään muuta selitystä tälle, kuin että tunnistin muka tunnistaa suljetun oven läpi?

Mistä AP tietää, syttyivätkö rappukäytävän valot myös silloin kun hän ei mennyt vessaan? Jos tunnistimessa on jotain vikaa ja ne räpsivät valot päälle 100 kertaa yössä, joista AP näki ne seitsemän kertaa, niin olisiko tämä mahdollinen selitys?

Tai mitä, jos rappukäytävässä oli joku, jonka liikkeisiin tunnistin reagoi?

Varmaan muitakin mahdollisia selityksiä on, mutta ehkä ymmärrät jo pointtini?

Vierailija
11/24 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkö yritys sähköisti 2 samaan aikaan rakennettavaa kerrostaloa täällä. Toisessa kerrostalossa meni juuri tuosta syystä rappukäytävän valaistus vaihtoon sisään muuton jälkeen. Niissä valaisimien liikerunnistimissa oli jotain häikkää. Vaihto tuli kalliiksi. Toisen kerrostalon valot toimi kuten piti.

Vierailija
12/24 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä kerrostalossa sama. Luulen, että se näkee vessanvalon ja reagoi sen syttymiseen. Valon se näkee varmuuslukon reiästä. Eteiseen en laita valoa yön vessareissuilla.

Mä kokeilin ilman eteisen ja vessan valoja, ja käytävän valo syttyi. Jos mulla ois eteisessä valot päällä, niin en edes huomaisi sitä käytävän valoa.

Vierailija
13/24 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NÄKEE VALON VARMUUSLUKON REIÄSTÄ?! :))) Et siis todellakaan ymmärrä, miten liiketunnistimet toimivat?

Vierailija
14/24 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on liiketunnistin vaatehuoneissa, ja niihin syttyy valot, kun kävelee ohi, vaikka ovet olisivat ihan kiinni. Ei edes riipu siitä, laitetaanko makuuhuoneessa valot päälle vai ei. Pelkkä kävely riittää. Kummallista.

Vierailija
15/24 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans tekee samaa! Valo rappiksessa syttyy jo ennen kun avaan ulko-oven mutta en ole seurannut kuinka pitkältä sisältä ottaa kantamaa.

Vierailija
16/24 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin kohde ja liikkuu mistä ottaa yleensä.

Vierailija
17/24 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen henkilö ei keksisi mitään muuta selitystä tälle, kuin että tunnistin muka tunnistaa suljetun oven läpi?

Mistä AP tietää, syttyivätkö rappukäytävän valot myös silloin kun hän ei mennyt vessaan? Jos tunnistimessa on jotain vikaa ja ne räpsivät valot päälle 100 kertaa yössä, joista AP näki ne seitsemän kertaa, niin olisiko tämä mahdollinen selitys?

1. Valot meni päälle _sekunnilleen_ kun astuin rappukäytävään, mikä todennäköisyys että 7 kertaa juuri silloin yöllä ois joku hiipinyt hiljaa rappukäytävässä.

2. Tässä on 7 kerrosta, joka kerroksessa omat valot, ja kerroksissa on vielä erikseen valoja, esim portaiden, hissin ja tuuletusparvekkeen kohdalla on eri liiketunnistin. Jonkun ois siis pitänyt liikkua just mun oven edessä.

Vierailija
18/24 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Valot meni päälle _sekunnilleen_ kun astuin rappukäytävään, mikä todennäköisyys että 7 kertaa juuri silloin yöllä ois joku hiipinyt hiljaa rappukäytävässä.

2. Tässä on 7 kerrosta, joka kerroksessa omat valot, ja kerroksissa on vielä erikseen valoja, esim portaiden, hissin ja tuuletusparvekkeen kohdalla on eri liiketunnistin. Jonkun ois siis pitänyt liikkua just mun oven edessä.

Korjaus: syttyi siis heti kun astuin _eteiseen_

Vierailija
19/24 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huolella tuntui olevan testattu, että otti oven takaa.

Ostin äskettäin yhden tunnistimen. Tunnisti kyllä, mutta räpsyi myös omia aikojaan. Halvalla ei saa hyvää.

Vierailija
20/24 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaako liiketunnistin lämmöstä vai mistä "käskyn" sytyttää valot?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme