Mikä on parasta teetä?
Kommentit (45)
Nordqvist Tiikerin päiväuni
Lipton forest fruits
Minä olen kahvin sijaan nyt pari vuotta juonut enimmäkseen teetä, ja oikeastaan paras mitä olen juonut oli joku halpa metsämarjatee kärkkäiseltä. Viimeksi sitä ei ollut siellä valitettavasti.
Liptonin tavallinen maustamaton musta tee keltaisessa pakkauksessa on parasta. Prismassa 50 pussin pakkaus tuota maksaa lisäksi alle 2 euroa. Saan hyvin monesta muusta teestä päänsäryn ja maistan heti jos tee on jotain muuta kuin tuota. En siis oikein halua muuta teetä. Aina joskus yritän vaihtaa, mutta monta teepussia on lentänyt roskiin kun en ole pystynyt niitä juomaan.
Maustamaton vihreä tee. Kiinalainen "gun powder" tai korealainen tee parhaita näistä.
Maustetut teet ihan kamalia. Mustastakaan en tykkää kun vaatii paljon maitoa ja sokeria, vihreä hyvä sellaisenaan.
Mistä saisi Menu-merkkistä mustaa teetä? Firmassa oli, mutta onko vain tukusta saatavissa. Hyvä perustee, ei ärsytä vatsaa.
Puerh cha, varsinkin puerh cha variaatiosta putona puerh zingga.
Vierailija kirjoitti:
Puerh cha,õ varsinkin puerh cha variaatiosta putona puerh zingga.
Tykkään kyllä liptonista myös mutta en teekannun sisällä kuten kuningatar Elizabeth2.
Vierailija kirjoitti:
Puerh cha, varsinkin puerh cha variaatiosta putona puerh zingga.
Minua vähän häiritsee noissa puerh -teissä sellainen navetan aromi.
Hopeaneulatee on parasta.
Earl Grey, monella merkillä on ihan hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Earl Grey, monella merkillä on ihan hyviä.
Tämä. Vaihtoehtona vihreä tee.
Clipperin loose leaf assam on hyvää markettiteetä 😋
Yogi tea / Pukka / Clipper yrttiteet
Monet luulevat tietävänsä teestä.
Kyllä intialainen tietää suomessa paremmin teestä kuin suomalainen.
Tapasin yksi päivä intialaisen ja me puhuttiin teestä ja hän mainitsi minulle Flowerin Orange Pekoe. Vastasin erinomaista koska se oli kaiken maan päällisen mukaan paras tapa puhua teestä.
Vierailija kirjoitti:
Liptonin tavallinen maustamaton musta tee keltaisessa pakkauksessa on parasta. Prismassa 50 pussin pakkaus tuota maksaa lisäksi alle 2 euroa. Saan hyvin monesta muusta teestä päänsäryn ja maistan heti jos tee on jotain muuta kuin tuota. En siis oikein halua muuta teetä. Aina joskus yritän vaihtaa, mutta monta teepussia on lentänyt roskiin kun en ole pystynyt niitä juomaan.
Kuka muka juo pussiteetä? Jotain kuivahtaneita jämähiutaleita valkaistussa pussissa, josta liukenee veteen vaikka mitä myrkkyjä.
Nyt jos saisin mitä vain teetä ostettu kahvilasta ym. mitä on lähiympäristössäni nyt niin ostaisin kupillisen turkkilaista mustaa teetä ilman sokeria, maitoa tai hunajaa kuten teetä juodaan sen jalostuksen mukaan aina parempaa etsiessä.
Vierailija kirjoitti:
Monet luulevat tietävänsä teestä.
Kyllä intialainen tietää suomessa paremmin teestä kuin suomalainen.
Tapasin yksi päivä intialaisen ja me puhuttiin teestä ja hän mainitsi minulle Flowerin Orange Pekoe. Vastasin erinomaista koska se oli kaiken maan päällisen mukaan paras tapa puhua teestä.
Suomalaiset juo Liptonin makuteetä ja kahvikin on Juhla Mokkaa. Ostaisivat edes Clipperiä, jota myydään pienissäkin kaupoissa. Pussiteeksi hyvää. Tummasta paahdosta alle 4 euron hintaluokassa on Kulta Katriina ja Löfbergs.
Itse tykkaan turkkilaisesta mustasta teesta, vahvana ja sokerilla. Tai jasmine-teesta.
Tuon Twinings vanillan skippaisin itse heti, kuulostaa esanssiselta.