Tupakoitko? Miksi?
Miten pitkään olet polttanut? Haluaisitko lopettaa?
Kommentit (47)
Itse en polta. Vaimon veli kuoli 2018 keuhkosyöpään, ja juuri tupakan takia. Ja ikää oli vain 41 vuotta. Hän poltti 2-3 askia päivässä. Eli kyllä tupakka tappaa.
Poltan, valitettavasti. Olen saanut vähennettyä 2-8 tupakkaan päivässä, ennen meni kokonainen aski. Tupakkatauot tosiaan rytmittävät työpäivää, viikonloppuna en juurikaan polta. Enkä ylipäätään kotona. Pelkään jostain syystä vierotusoireita todella paljon.
Nautin tupakasta eniten silloin, kun olen saanut jonkun ison homman valmiiksi, ja saan rauhassa istahtaa kiireettömille savuille. Mutta tätähän se tupakointi ei edes kovin usein ole. Jäisikin vain noihin tilanteisiin, niin ei menisi kun muutama savuke viikossa.
Olen miettinyt hakevani jotain lääkkeitä lopettamisen avuksi työterveydestä. Ovatko nämä muita auttaneet, kokemuksia kenelläkään? Olen 49-vuotias nainen.
Olen lopettanut. Olen päässyt häpeästä. Ja ei, en hävennyt itse polttamista, vaan omaa itsekeskeisyyttäni tupakan suhteen.
Välillä oli rahallisesti todella tiukkoja aikoja mutta tupakkaa oli aina. Kaikesta muusta tingittiin, kauppaostokset suunniteltiin sen mukaan, että riittävään määrään tupakkaa olisi varaa. Tiukan päivän budjetti saattoi olla 10€, eli 7€ tupakkaan ja 3€ ruokaan. Halvin makkarapaketti, perunoita, litra maitoa.
Pääasia, että oli tupakkaa. Ihan järkyttävää...
☹️
En todellakaan tupakoi. Mua ärsyttää varsinkin julkisilla paikoilla tupakoijat, kaupan ja kirjaston tms. ovien edessä myrkytetään itseä ja muita siinä sivussa.
Protestiksi pidän hyvin näkyvästi nenästäni kiinni, jos joudun ohittamaan.
Olen riippuvainen haluaisin lopettaa ja olenkin lopettanut useasti, mutta jossain vaiheessa sitä repeää jälleen polttamaan.
Miten kellään on Suomessa tänäpäivänä edes varaa tupakoida?
Se on vaan niin kivaa. Ja tupakoivat naiset ovat seksikkäitä.