Te joilla on joskus humalassa lähteny muisti täysin, voitteko avata minulle hiukan tätä
Noniin eli minulla ei itsellä ole ikinä lähteny muisti täysin ilman että tietäisin missä ole ollut jne. Onko oikeasti mahdollista että lähtee muisti täysin, niin ettei esimerkiksi muista että on baarin jälkeen ollut jatkoilla ja millä on tullut kotiin ja koska?
Itsellänikin on toki lähtenyt muisti, mutta vain pätkittäin, eikä ikinä ole ollut monta tuntia täysin pimennossa, kuulostaa jotenkin niiin ihmeelliseltä mun korvaan moinen juttu.
Kommentit (26)
Mulla on pisimmillään kolmen tunnin pätkä ilman muistikuvia. Siinä välissä oltiin käyty eräässä toisessa baarissa ja olin nähnyt siellä uuden ihastukseni, mutta se oli mennyt aivan pipariksi, koska olin niin tööt. Itselläni ei ole kertakaikkiaan mitään muistikuvaa siinä baarissa käymisestä ja ihastuksen näkemisestä. Kaverini otti kuitenkin kuvia siellä, ja kuvissa istuin lattialla enkä suostunut nousemaan. Noloa tietysti. Ja vaarallista. Etanoli vaikuttaa aivoihin ja keskushermostoon. Kumpa oppisimme pitämään hauskaa ilman alkoholia!
Mutta tosiaan monena iltana on ainakin pari tuntia pimennossa. Mustelmia on vartalossa kaatumisista, mutta yhtään kaatumista en muista.
Vierailija kirjoitti:
Mulla lähti muutama viikko sitten muisti, en muista loppuillasta yhtään mitään. Heräsin kyllä kotoa kaikki vaatteet päällä, jopa ulkotakki, mutta ei mitään tajua kuinka olen tullut kotiin. Maanantaina sitten nettipankkiin katsoon missä olen korttia vinguttanut ja 120e viinaan mennyt eikä taksia eli kävellyt siinä kunnossa yöllä kotiin? Aika pelottavaa, täytyy rajoittaa noita väkevien shottien juomista, mullehan olisi voitu tehdä ihan mitä vaan...
Kuulostaa aika pelottavalta. Onko koskaan ennen käynyt noin?
Vierailija kirjoitti:
Kerran on lähtenyt muisti. Join todella paljon, en edes ymmärrä miten olen voinut juoda niin paljon kun juon aina vettä kun vähänkään päässä heittää. Muuten tulee huono olo.
En muista mitään loppuillasta. Heräsin oudosta asunnosta sängyltä yksin. Oli kyllä hirveä tunne.
Puin päälleni ja lähdin mutta rappukäytävässä tuli vastaan asunnon omistaja jonka etäisesti tunsin. Hän sanoi että voin tulla kyllä hänen luo yöksi. Oli kuulemma taluttanut minut kotiinsa nukkumaan ja lähtenyt vielä itse jatkamaan iltaa. Asui lähellä tätä baaria jossa olimme olleet. En muista mitään koko loppuillasta enkä tiedä missä kohtaa on mennyt muisti.
No, olemme olleet naimisissa tämän miehen kanssa 11 vuotta eli loppu hyvin, kaikki hyvin :)
Mutta tuolla tavalla en ole sen koommin juonut eikä muisti ole edes pätkinyt hetkittäin.
Voihan olla että olen saanut tyrmäystippoja tms?
Niin, no loppu hyvin, kaikki hyvin, mutta tuo kuulostaa just joltain tyrmäystippa episodilta, minusta ainakin.
Minäsevain kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mullakaan pelkästä viinasta tule muuta kuin yksityiskohtien muistaminen vaikeutuu. Nuorempana kun harrastin huumeita ja sekakäyttöä, niin pillerien ja viinan yhteisvaikutuksesta on kokonaisia vuorokausia joista en muista yhtään mitään.
Onneksi sain lopetettua nuo touhut, ennen kuin päädyin vankilaan tai alibin kanteen. Välillä oli kyllä hyvin lähellä.Voisiko sinusta esim adhd lääkkeillä tai amfetamiinilla olla osuutta asiaan? Minun käsityksen mukaan niistä ei kyllä muisti lähde?
Ei niinkään piristeistä muisti mene, ne enemmänkin selventää sekaisin olevaa päätä. Betsot yhdessä alkon kanssa vie muistin hyvin herkästi ja suurempi määrä bentsoja ilman viinaakin riittää.
Uskon, että on mahdollista.
Itse kerran kun olin kipeä, en ollut syönyt paljon mitään ja join tolkuttomasti ja raakaa viinaakin reippaasti, on muisti pätkinyt pahasti.
Muistan, että join, kenen kanssa, missä ja paljonko. Muistan kun päässä pyöri enemmän kuin koskaan, oli vaikea pysyä pystyssä ja kaatuilinkin paljon. Muistan, kun oksensin kaverin sänkyyn, minulle tuotiin vati ja sammuin.
Heräsin parin tunnin päästä kun puhelin soi, sitä ennen näkyi olevan 17 vastaamatonta puhelua ja 15 viestiä. Kävin vessassa ja lähdin kotiin. Matkasta muistan vain sen, kun kaaduin johonkin piikkipuskaan, sitten on ihan tyhjää jonkin matkaa, kunnes muistan pienen pätkän matkasta ja sen, että nojasin bussipysäkin katokseen. Sitten muistan seuraavaksi olevani kotona ja riisuvani vaatteet vihaisen äidin ollessa vieressä ja puhuvan puhelimessa jonkun kanssa, että olen oksentanut päälleni.
Koskaan ei muuten ole ollut niin järkyttävää krapulaa. Oksensin iltapäivään asti kaiken ulos, myös veden. Vasta myöhään illalla pysyi vesi sisällä, syömistä ei tosin voinut kuvitellakaan ennen seuraavaa iltapäivää.
Kerran on lähtenyt muisti. Join todella paljon, en edes ymmärrä miten olen voinut juoda niin paljon kun juon aina vettä kun vähänkään päässä heittää. Muuten tulee huono olo.
En muista mitään loppuillasta. Heräsin oudosta asunnosta sängyltä yksin. Oli kyllä hirveä tunne.
Puin päälleni ja lähdin mutta rappukäytävässä tuli vastaan asunnon omistaja jonka etäisesti tunsin. Hän sanoi että voin tulla kyllä hänen luo yöksi. Oli kuulemma taluttanut minut kotiinsa nukkumaan ja lähtenyt vielä itse jatkamaan iltaa. Asui lähellä tätä baaria jossa olimme olleet. En muista mitään koko loppuillasta enkä tiedä missä kohtaa on mennyt muisti.
No, olemme olleet naimisissa tämän miehen kanssa 11 vuotta eli loppu hyvin, kaikki hyvin :)
Mutta tuolla tavalla en ole sen koommin juonut eikä muisti ole edes pätkinyt hetkittäin.
Voihan olla että olen saanut tyrmäystippoja tms?