Te joilla on joskus humalassa lähteny muisti täysin, voitteko avata minulle hiukan tätä
Noniin eli minulla ei itsellä ole ikinä lähteny muisti täysin ilman että tietäisin missä ole ollut jne. Onko oikeasti mahdollista että lähtee muisti täysin, niin ettei esimerkiksi muista että on baarin jälkeen ollut jatkoilla ja millä on tullut kotiin ja koska?
Itsellänikin on toki lähtenyt muisti, mutta vain pätkittäin, eikä ikinä ole ollut monta tuntia täysin pimennossa, kuulostaa jotenkin niiin ihmeelliseltä mun korvaan moinen juttu.
Kommentit (26)
Joku sanoi minulle, etten vain ole ollut riittävän humalassa.
Vierailija kirjoitti:
Kun siis ihmettelin samaa asiaa.
- sama
On kyllä.
Mulla vaan napsahtaa nuppiin niin pahasti jossain vaiheessa humalaa, parhaimmillaan muisti menee jo parin tunnin kohdalla juomisesta. Saatan muiden silmissä olla vielä pitkään suht selväpäisen oloinen ja jutella normaalisti mut oma muisti pimenee.
Joskus en ole tunnistanut ihmisiä enää ja oon sekoillut mitä nolompia juttuja.
Yleensä ei ole kaunista kuunneltavaa jälkeenpäin.
Kai se on mutta itse en ainakaan muista, että olisi lähtenyt muisti :) Pieniä hämäriä hetkiä toki, kun yhtäkkiä huomaa olevansa jossain tilanteessa tai vaikeuksia muistaa missä järjestyksessä ilta meni.
Ei ole mahdollista. Häpeä ja selkärangattomuus on mahdollista jos on "lähtenyt muisti".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun siis ihmettelin samaa asiaa.
- sama
Niin, mutten käsitä miten voisin olla enemmän humalassa kun se mitä olen ollut. Olet telonut itseäni esim pahastikin ilman että tiedän mistä se on tullut, ja ollut niin lärvit kun ihminen vaan voi olla, oksentanut jne jne, mutta koskaan ikinä eläessäni ei ole käynyt niin etten tietäisi missä olen ollut, etenkin kun kyse on tuntien mittaisesta ajanjaksosta.
Kyllä mä yhden kerran tulin tajuihini junassa. Onneksi oli vaan M-juna. Asuin silloin Lauttasaaressa. Oli kiva olla jossain Vantaalla keskellä yötä..
Kuulostaa siltä ettei halua muistaa.
On mahdollista
Kaverini kanssa juopoteltiin sen kämpillä
Aamulla hän totesi että olipa hyvä ettei lähdetty illalla mihinkään
Hämmentyi kun kerroin että kyllä me kävimme baarissa
Mistä tiedät, ettei sinulla ole lähtenyt muisti? Se voi olla lähtenyt, mutta et vain muista sitä.
Vierailija kirjoitti:
Olen juonut itse sen verran kuin pystyn, mutta ilmeisesti oksennus tulee itselläni ennen muistinmenetystä.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä.
Mulla vaan napsahtaa nuppiin niin pahasti jossain vaiheessa humalaa, parhaimmillaan muisti menee jo parin tunnin kohdalla juomisesta. Saatan muiden silmissä olla vielä pitkään suht selväpäisen oloinen ja jutella normaalisti mut oma muisti pimenee.
Joskus en ole tunnistanut ihmisiä enää ja oon sekoillut mitä nolompia juttuja.
Yleensä ei ole kaunista kuunneltavaa jälkeenpäin.
Tiiäkkö mun miehelle tapahtuu tuollaista ajoittain, etenkin jos hänellä on henkisiä paineita. Ja vihaan sitä yli kaiken kun ei se ole edes sama ihminen enään. Ihan täys ääliö joka kulkee edestaas ilman mitään päätä ja häntää tai järkeä hommissa ja sit sanoo mitä sattuu ja suuttuu mistä sattuu. Ymmärtää kaiken väärin ja ties miyä. Se on kamalaa.
Ei se muisti nuorempana mennyt kovissakaan känneissä, mutta joskus 35 v. jälkeen ihan joku reilu viinipullollinen alkoi aiheuttaa muistin huononemista.
Uskoisin ettei tuo liuotin tee aivoille hyvää lyhyellä eikä pitkällä tähtäimellä...
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, ettei sinulla ole lähtenyt muisti? Se voi olla lähtenyt, mutta et vain muista sitä.
Ainakin itse siitä että muistan miten ilta meni. Ei ihminen tavallisesta päivästäkään muista joka yksityiskohtaa, mutta jos joku humalaisen illan jälkeen mainitsee jonkin tapahtuneen tai puhutun asian, se palautuu mieleen.
Ei mullakaan pelkästä viinasta tule muuta kuin yksityiskohtien muistaminen vaikeutuu. Nuorempana kun harrastin huumeita ja sekakäyttöä, niin pillerien ja viinan yhteisvaikutuksesta on kokonaisia vuorokausia joista en muista yhtään mitään.
Onneksi sain lopetettua nuo touhut, ennen kuin päädyin vankilaan tai alibin kanteen. Välillä oli kyllä hyvin lähellä.
Mulla lähti muutama viikko sitten muisti, en muista loppuillasta yhtään mitään. Heräsin kyllä kotoa kaikki vaatteet päällä, jopa ulkotakki, mutta ei mitään tajua kuinka olen tullut kotiin. Maanantaina sitten nettipankkiin katsoon missä olen korttia vinguttanut ja 120e viinaan mennyt eikä taksia eli kävellyt siinä kunnossa yöllä kotiin? Aika pelottavaa, täytyy rajoittaa noita väkevien shottien juomista, mullehan olisi voitu tehdä ihan mitä vaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin itse siitä että muistan miten ilta meni. Ei ihminen tavallisesta päivästäkään muista joka yksityiskohtaa, mutta jos joku humalaisen illan jälkeen mainitsee jonkin tapahtuneen tai puhutun asian, se palautuu mieleen.
Niin, nimenomaa, että muistaa kuluneen illan ja tietää miten on tullut kotiin jne. Mutta että monta tuntia, kai se on se jonkun aiemin mainitsema ikä asia sitten ehkä, en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mullakaan pelkästä viinasta tule muuta kuin yksityiskohtien muistaminen vaikeutuu. Nuorempana kun harrastin huumeita ja sekakäyttöä, niin pillerien ja viinan yhteisvaikutuksesta on kokonaisia vuorokausia joista en muista yhtään mitään.
Onneksi sain lopetettua nuo touhut, ennen kuin päädyin vankilaan tai alibin kanteen. Välillä oli kyllä hyvin lähellä.
Voisiko sinusta esim adhd lääkkeillä tai amfetamiinilla olla osuutta asiaan? Minun käsityksen mukaan niistä ei kyllä muisti lähde?
On mahdollista.