Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelottavimmat unihalvauksenne?

Vierailija
24.02.2020 |

Minulla on ollut vain kerran elämäni aikana unihalvaus, mutta se oli todella pelottava, olen sen ennenkin kertonut johonkin vastaavaan ketjuun.

Olin saanut lapsen n.6-8kk sitten, tarkkaan en muista. Heräsin yöllä itkuun, tottakai oletin sen olevan lapseni, enkä heti avannut silmiä.

Kun avasin ne, näin sängyn jalkopäässä, lapsen pinnasängyn ylle kumartuneen naisen. Hänellä oli vanhanaikainen, jäänsininen röyhelömekko, sellainen jossa on vanne alla, vaaleat ja pitkät hiukset muistan myös.

Hän oli kumartunut todella lähelle vauvan kasvoja, hänen hiuksensa roikkuivat melkein vauvan kasvojen päällä, ja itki korvia raastavasti. Suljin ja availin silmiäni, mutta hän ei kadonnut.

Kun kerran taas avasin silmäni, hän oli suoristautunut seisomaan pinnasängyn viereen. Hän itki koko ajan ja se raastoi korvia, todella vaikea selittää.

Kun taas avasin silmäni, hän oli kävellyt n.1,5m matkan pinnasängyn vieressä olleelle ovelle ja katsoi sitä. Sitten hän alkoi hakata ovea ja itku yltyi. Hän alkoi hakata ovea lujempaa ja lujempaa, kunnes alkoi myös potkia sitä. Hän hakkasi ja potki ovea hulluna ja itkun ja valituksen sekamelska yltyi kirkunaksi.

Koko ajan suljin ja availin silmiäni, kunnes kerran avattuani silmäni hän oli kadonnut, mutta silti kuulin hänen itkunsa ja kirkunansa. Heti kun hän oli kadonnut, syöksyin pinnasängyn viereen, en edes tajunnut etten voinut liikkua ennen sitä. Vauva nukkui ihan rauhassa sängyssä, hän ei ollut itkenyt. Kuulin naisen itkun vielä tuntikausia korvissani ja voin vieläkin kuulla sen, kun muistelen tuota, menee vieläkin kylmät väreet kun muistelen.

Mikä on teidän pelottavin unihalvauksenne tai valveunenne?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistii, olet nänyt oikean kummituksen.

Vierailija
22/40 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unihalvaukset vaivanneet ihan pikkulapsiajasta saakka mutta ikinä ei ole onneksi ollut mitään aistiharhoja. Pelottavimmat halvauskokemukset on olleet niitä jolloin olen ollut selälläni ja tuntuu että tukehtuisin.

Tuosta tuntemuksesta varmaan tulee ne legendat siitä että noita istuisi rinnan päällä, mutta veikkaan että kyse on siitä että ahdistavassa tilanteessa haluaisi hyperventiloida mutta ei pysty tahdonalaisesti vaikuttamaan hengityslihaksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulka on ollu tasan yksi unihalvaus ja onneksi ei ollu nii pelottava ku mitä täällä kerrottu. En ees nähny mitää kosja pidin silmiä kiinni. Mut kuulin selkeästi ku joku hyppis ympäri huonetta ja hakkais nyrkeillä seiniä. Se joku liikkua luonnottoman nopeasti seinältä toiselle hakkaamaan. Ääni loppui siihen ku miehen herätys alko soimaan. Nousin itekki ylös ja halasin äkkiä miestä

Vierailija
24/40 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on kiinnostavaa, että nämä unihalvaukset on niin samankaltaisia monilla. Olen jutellut näistä monien tuttujenkin kanssa. Oma suhtautuminen on "tieteellistä", mutta silloin kun sain muutaman kerran unihalvauksen, en vielä tiennyt mistä oli kysymys ja pelkäsin aivan tolkuttomasti.

1. Kerta, olin noin 19v. (tapahtui ylppäreiden aikaan): heräsin halvaantuneena ja tumma hahmo seisoi sängyn päässä. Sellainen viikatiehen kaltainen. Muistan vaan kun syke nousi, kyyneleet valuivat mutta en pystynyt liikkumaan.

2. Kerta, olin joku parikymppinen silloin ja elämäntilanne hieman stressaava. Tuolloin kuulin toisesta huoneesta jotain möykkää ja hetken päästä näin/tunsin kun tumma hahmo (peikko tms) tuli huoneeseen ja kiipesi hajareisin rinnan päälle istumaan. Pelotti aivan törkeästi.

Mulla nuo molemmat kerrat on olleet mustavalkoisia, ikään kuin värinäkö olisi mennyt. Tai sit muisti tökkii, noista on kuitenkin yli 10 vuotta aikaa.

Vierailija
25/40 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
26/40 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
27/40 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
28/40 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 13 kun heräsin mutten pystynyt huutamaan tai nousemaan sängystä ja joku musta iso örkki-mörkki oli sänkyni alla örisemässä ja yritti kammeta sängyn ilmaan. Pitelin reunoista ja lakanoista kiinni etten putoaisi. Sitten ehkä puolen tunnin kuluttua, joku enkeli? Ilmestyi seisomaan sängyn päätyyn ja tärinä ja murina lakkasi ja nukahdin. Luulin silloin kyllä tulevani hulluksi ja se pelotti untakin enemmän.

Vierailija
29/40 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin vatsallani sohvalla pimeässä huoneessa. Heräsin, enkä pystynyt liikkumaan. Tunsin hyvin voimakkaasti pahan läsnäolon, ja tunsin jonkun istuvan yläselkäni päällä. En tietenkään nähnyt mikä siinä istui, mutta tiesin jostain syystä että se oli suuri, tumma ja paha. Tuntui että uppoan sohvan sisään. Se oli aivan kamala kokemus, ikinä ei ole pelottanut niin paljon.

Vierailija
30/40 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
31/40 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
32/40 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi menkää hoitoon.

Vierailija
33/40 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
34/40 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
35/40 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo samoja näitä, tumma hahmo tulee ovelta. kohti. Joskus pitänyt kamalaa,matalaa, pelottavaa kähinää (vähän kuinkTSH:n Sormusaaveet)sänkyni vieressä muka kyyristyneenä viereeni, en voi liikkua enkä herätä saati huutaa vaikka kuinka yritin:( pari kertaa muututuivat niin, että paiskauduin täysillä päin kaappieni ovia ja kattoa, sänkyni tärisi lujasti,oli pelottavaa sekin, koska eivät olleet liikutelleet minua aiemmin minnekään;( vihaan ja pelkään noita, taas viime yönä taisi tuntua pahan läsnäolo, muttei mennyt kaii han tuollaisen halvauksen puolelle. Kerran hoin mielessäni "Jeesus auta", kun luin sen jostakin auttavan noihin, en ole kovinkaan uskovainen itsekään kai ollut, mutta lopulta se paha häipyi tuota toisteltuani mielessäni.

Vierailija
36/40 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä osaa juuri pelätä unihalvauksia kun tiedostan aina niiden tullessa mistä on kyse. Kerran kuitenkin pelästyin kun unihalvauksessa tunsin kuinka sydämeni alkoi muka tykyttää aivan käsittämättömällä nopeudella ja päässäni kohista. En tunnistanut tilaa silloin unihalvaukseksi kun se oli niin erilainen kuin yleensä. pelkäsin tosissani että olen saanut jonkun kohtauksen ja kuolen ihan justiinsa.

Vierailija
37/40 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokenut tuollaista mutta yhden kerran koin rauhan ja turvan ilmapiirin huoneessa kun pyysin Jeesusta.

Vierailija
38/40 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse koskaan saanut unihalvausta. Kiinnostava ilmiö. Mistähän johtuu, että useimmiten tai ainakin usein, henkilö kokee pelottavan hahmon tai jonkinlaisen pahuuden läsnäolon? Ilmeisesti stressaantuneena, jolloin on alttiimpi unihalvaukselle, myös unet voivat olla painajaisia. Mutta liittyyköhän sittenkään siihen?

Vierailija
39/40 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli miehen kaveri yötä ja hän nukkui olohuoneessa patjalla. Olen aina ollut hiukan huono nukkumaan, kun on vieraita ja tämä kaveri oli joskus humalassa myöntänyt, että oli ihastunut minuun, joten saattoi tämä johtua noista. Olen myös joskus joutunut seksuaalisen ahdistelun kohteeksi.

Heräsin yöllä, kun (luultavasti) mieheni tuli sänkyyn. Nukuin kyljelläni kasvot seinään päin ja jotenkin kuitenkin näin, ettei se ollutkaan mieheni joka tuli sänkyyn, vaan tämän kaveri. Hän alkoi silitellä minua ja lähennellä, mutten pystynyt estämään.

Yritin esittää nukkuvaa, jotta hän lopettaisi, mutta tilanne jatkui ja jatkui. Jossain vaiheessa havahduin siihen, että pystyin liikkumaan ja kun käännyin ympäri, mieheni nukkui vieressäni. 

Muistan vain, kun sydämeni takoi hulluna, enkä voinut liikkua, joten luultavasti unihalvaus. Kysyin aamulla mieheltäni tuosta, mutten enää muista oliko hän tullut niihin aikoihin sänkyyn (katson aina kelloa herätessäni, joten tiedän mitä kello oli tuon jälkeen) vai tuliko tuo halvaus ihan eri aikaan yöstä.

Vierailija
40/40 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up