Olen lopettanut kaupan kassan tervehtimisen
En kiitä myöskään vaihtorahoista. Tuntuu hyvältä, ennen otin jotain painetta siitä, että pitää olla kohtelias, mutta en enää!
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Itse menen itsepalvelukassalle, Ei tarvi puhua kenellekään mitään.
Minä taas haluan ehdottomasti mennä kassalle, jolla joku palvelee minua. - En siksi, että minua erityisesti palvellaan, kuin jotakin itsevaltiasta kuningasta, vaan koska en halua omalla toiminnallani edesauttaa yhtään lisää kehitystä, jossa meidän jokaisen uskotaan haluavan aina tehdä kaiken itse(palveluna). - Samalla kun mahdollisesti valvontakameroin valvottaisiin jokaista askeltamme ja liikettämme. Samalla luotaisiin myös profiliia siitä millaisia asiakkaita olemme ostoksiemme ja käyöksemme perusteella. Ja nämä tiedot sitten myytäisiin mm. vakuuusyhtiöille, jotka sitten päättäisivät kannataako heidän oikeasti enää pitää voimassa vakuutuksiamme. Tai julkisen sosiaali ja terveyssektorin ja työerveyshuollon enää osallistua terveytemme ylläpitämiseen.
Mutta hej mitä nyt? foliohattuni taisi tulla hieman silmilleni, mutta pointtini ehkä selvisi.
Itse en tervehdi kassaa silloin kun vtuttaa oikein kunnolla kun se mun tervehdys olisi äänensävyltään tyly ja agressiivinen niin parempi vaan nyökätä.
Minä lopetin siinä vaiheessa kun useampi kassatyttö ei vastannut flirttiini. Nyt saavat sitten olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Itse menen itsepalvelukassalle, Ei tarvi puhua kenellekään mitään.
Alan käyttämään itsepalvelukassoja sitten kun niissä voi maksaa käteisellä. Minä en kortilla maksa. Nyppii se maksutapahtumien rekisteröinti kuten aika lailla kaikki muutkin rekisterit.
Tää maailma on niin pimee. On negatiivisia rekistereitä (esim rikosrekisteri). On neutraaleita rekistereitä (esim tilin maksutapahtumat), mutta eipä ole positiivista rekisteriä ihmisen positiivisista teoista ym.
Ei haittaa kassaa vaikka et tervehtisikään, on ihan oma asiasi. Mukavia ja kohteliaita jotka tervehtivät ja ovat ystävällisiä kuitenkin vielä riittää. Terveisin kaupan kassa
Vierailija kirjoitti:
Minä lopetin siinä vaiheessa kun useampi kassatyttö ei vastannut flirttiini. Nyt saavat sitten olla rauhassa.
teit oikein
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääliö. Mitä kohteliaisuus sulle maksaa?
No sanotaan näin, etten halua olla mukava asiakaspalvelijoille. En vaan koe sitä tarpeelliseksi, tietäkööt paikkansa. Niiden työ on piipata mun ostokset ellen käytä itsepalvelukassaa.
Kiristääkö vannepäätäsi vai mikä pakkomielle ja tarve sinulla siitä, että tunnet, että et halua olla mukava asiaskaspalvelijoille? - Tiedätkö se on usein vasavuoroista. Ei kohteliaan ja huomaavaisen käyöksen tarkoitus ole tehdä miestä kenestäkään, mitenkään parempaa. - Vaan saada meidän kaikkien elämästä nautittavampaa. Elo ja eriyisesi yhteiselo, julkisila paikoilla, kuten kauppa-asioilla niin, että jokainen eläisi vain niin, että toimisi vain niin, etä austalla olisi ajatukse siitä, miten tai kuinka tämä hyödyttää minua ja vain minua itseäni eniten ilman omaa osallistumistani on uskoakseni aika ikävä.
Mistä sinä sen päätät mikä on kenellekin nautittavampaa ?
Jollekin introvertille täysi hiljaisuus voisi olla parasta. Hinnankin voisi lukea selkeältä näytöltä puhumatta mitään.
Zinc
Jos kassamyyjä tervehtii, tervehdin tietysti takaisin. Mikä ongelma? Jos kassamyyjä toivottaa "mukavaa påivänjatkoa" alkaa tökkiä työnantajan/konsultin jenkkihajuinen ohjeistus.
Vierailija kirjoitti:
Jos kassamyyjä tervehtii, tervehdin tietysti takaisin. Mikä ongelma? Jos kassamyyjä toivottaa "mukavaa påivänjatkoa" alkaa tökkiä työnantajan/konsultin jenkkihajuinen ohjeistus.
Kiva, kiitti samoin, heeeeeiiiii ..
Smööl tölkkiä
Paljon tyhjiä sanoja peräkkäin. Samaan aikaan voi miettiä, että moneltahan mä sen saunan laitankaan tänään päälle
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sanotaan näin, etten halua olla mukava asiakaspalvelijoille. En vaan koe sitä tarpeelliseksi, tietäkööt paikkansa. Niiden työ on piipata mun ostokset ellen käytä itsepalvelukassaa.
Minkä paikkansa? Ai sen, että on "palvelemassa" sinua. 😂 Olethan ottanut huomioon, että jotakuinkin jokainen työtätekevä on työajallaan palvelemassa jotain toista. Vaikka ei siis suoranaista asiakaskontaktia tulekaan esim. Sille joka tekee tai valmistaa jotain omassa rauhassaan - ei hän sitä omaksi ilokseen tee, vaan tuotteelle tulee olemaan joku käyttäjä. Eli siis palvelee jotain toista ihmistä tekemisillään😉
Olenkin miettinyt, mitä ihmettä pyörii ihmisen päässä, jos hän käyttäytyy kuten AP.
Itseä jännittää niin paljon kaupassa käynti etten aina vaan uskalla sanoa mitään ja se kaikki vaatii minulta aika paljon. Jos olen jonkun toisen kanssa kaupassa niin annan hänen hoitaa tervehtimisen ja livahdan äkkiä ostoksia pakkaamaan. Jos olen taas yksin ( aika harvoin olen) niin silloin yritän tervehtiä omalla surkealla tavallani. Itse olen siis nuori nainen ja pahimpia ovat nuoret miehet kassoilla ( yhdessä kaupassa paljon) ja sellaisessa kaupassa en pysty enää käymään, vaikka siellä olikin ihan mukava nuorimies kassalla. Toisaalta myös monet nuoret naiset aiheuttavat sellaisen tunteen ettei ole kiva mennä kassalle. Vain jotenkin tutut ja usein kassalla olevat tyypit sekä sellaiset vähän vanhemmat naiset ovat niitä joiden kassalle on helpompaa mennä. Ja täällä ei ole pikakassoja ja minun pelkoni johtuvat siitä kuinka muutenkin jännitän kaikkea ja en uskalla puhua ihmisten kanssa. En siis todellakaan tahdo olla mikään ilkeä ja usein häpeän typerää käytöstäni. Toivon vaan, että joku joskus tajuaa, että joillakin voi olla ongelmia itsensä kanssa ja käyttäytyvät oudosti senkin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun paikkani on tienata rahaa sillä että sä käyt mun työpaikalla ja maksat siitä mun työnantajalle. Ihan sama tervehditkö vai et, sama raha kilahtaa mun tilille sun.
Tervehdin kaikkia asiakkaita iloisesti, mutta jos vastausta ei kuulu, päättelen että asiakas haluaa olla rauhassa enkä puhu enää hänelle mitään. Ollaan sitten molemnat hiljaa.
Mulle tervehtiminen puolin ja toisin on merkki siitä, että nyt on mun vuoro (saada palvelua). En tunne kassoja, eli ei se tervehtiminen ole sama asia kuin esim. naapurin tai muun tutun tervehtiminen. Tosin tervehdin kaikkia naapureitakin, niitäkin joita en tunne.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas kiitän aina ja tervehdin nyökkäyksellä ja sanallisesti eli tupla tervehdys = kehonkieli ja verbaalinen.
Nuoret kassanaiset on jotenkin törkeitä ja kylmiä. Olettavat ilmeisesti että jos on ystävällinen niin haluaa heti jotain heiltä? Monta kertaa kuulen miten mun jälkeen tulevalle henkilölle toivotetaan hyvää viikonloppua tai päivänjatkoa mutta minulle ei. Ei kannattaisi olla niin ystävällinen ja kiltti. Myös oven auki pitämisestä saa joskus naisilta tympääntyneen ilmeen. En mä píllua halua vaan itselle vain hyvän mielen ;) You're not that secial.
Kiinnitä huomiota siihen, miten seuraava asiakas käyttäytyy. Itse toivotan aina vityumaiselle asiakkaalle hyvää päivänjatkoa, ihan vaan vittuillakseni.
No voi onpas kurjaa 😁 itse olen jo keski-ikäinen täti-ihminen ja mulle nuoret kassaneidit on mukavia. Tervehtivät reippaalla äännellä. Tänään annoin vastaukseksi inhottavan mulkaisun enkä puhunut mitään.