Ottaisitko vastaan jos joku lahjottaisi sulle ilmaiseksi osakehuoneiston joka sijaitsee maalaispaikkakunnassa?
Ei pahimpia muuttotappiokuntia muttei kasvava kuntakaan.
Kommentit (24)
Pitäisi tutustua tilanteeseen tarkemmin ennen päätöksen tekemistä. Tyhjän asunnon vastikkeista kun ei pääse eroon. Käy vähän kuin golf-osakkeille, joita kukaan ei suostu ottamaan edes ilmaiseksi, mutta kulut juoksevat.
En ottaisi. Ystäväni peri oari asuntoa muuttotappiopaikakunnalta. Kukaan ei osta, mutta yhtiövastike ja muut kulut pyörivät. Karmea tilanne!
Omistan tuollaisen. Kesällä se on airbnb-asuntona, talvella tyhjillään. Kesällä tienaan sillä sen verran, että vastikkeet ja korjaukset saa maksettua.
Vierailija kirjoitti:
Joudut varainsiirtoveron siitä maksamaan joka tapauksessa.
Paljonko on 2 % 0 eurosta?
Vierailija kirjoitti:
Voisin ottaa. Pikkupaikkakunnilla saattaa toisinaan olla jopa pula vuokra-asunnoista, tarjonnan vähäisyyden vuoksi ja eläkeläiset niitä etsii.
Tämä on muuten totta!
Riippuu mikä maalaiskunta, millainen asunto ja millainen taloyhtiö.
Mulla on kaksio hämäläisen maalaiskunnan keskustassa hissitalossa hyvässä 1950-luvun taloyhtiössä. Nyt se on vuojralla. Tuotto ei ole kummoinen, mutta asuntoa tullaan tarvitsemaan muutaman vuoden sisällä kun äitini ei enää jaksa asua omakotitalossaaan.
Eikö pitäisi vähän kelloja soittaa, jos joku tarjoaa ilmaiseksi osakehuoneiston. Jos siitä ei olisi haittaa niin pitäisi varmasti itse.
Miten ihmiset on näin saa-tanan tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joudut varainsiirtoveron siitä maksamaan joka tapauksessa.
Paljonko on 2 % 0 eurosta?
Käyvän arvon perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Voisin ottaa. Pikkupaikkakunnilla saattaa toisinaan olla jopa pula vuokra-asunnoista, tarjonnan vähäisyyden vuoksi ja eläkeläiset niitä etsii.
Laitettiin vuokralle asunto pienellä paikkakunnalla ja hakijoita oli tosi paljon. Moni sanoi että muut vuokra-asunnot joita oli tarjolla oli huonokuntoisia ja ankeita. Voi jatkossa pyytää suurempaa vuokraa koska asunto on siisti js oma rivaripihakin löytyy. Vuokranantahan markkinat tuolla.
Vierailija kirjoitti:
Eikö pitäisi vähän kelloja soittaa, jos joku tarjoaa ilmaiseksi osakehuoneiston. Jos siitä ei olisi haittaa niin pitäisi varmasti itse.
Ei välttämättä. Jos on rikas ja kokee omistamisen tuskaa.
Leimavero, kiinteistö,vero, palovakuutus ym.
Ei kiitos. Vain, jos olisi takuuvarmaa, että saisin sen myytyä heti.
Mulle on tarjolla Pohjois-Suomessa ilmaiseksi omakotitalo. Mutta ei ikinä.
En ikinä voisi asua muualla kuin Helsingin kantakaupungissa. Mieheni halusi West Ehdoin, mutta mielestäni se on liian kaukana.
Olen ostanut asuntoni 1971, enkä jätä sitä kuin pakkosiirrolla krematorioon.
Riippuu ihan siitä mikä paikkakunta olisi kyseessä, millainen asunto ja yhtiö ja mikä on markkina-arvo.
Esim. joku eteläisen länsirannikon ihana pikkukaupunki kelpaisi kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Jos saat ilmaiseksi ja asut vastikkeen hinnalla, niin hemmetisti saat säästöön rahaa vuosien varrella jos aikomus on kuitenkin asua paikkakunnalla. Ja vaikka taloyhtiöremppoja tulisikin niin aina sen jälkeen helpompi myydä kun rempat tehty.
En ottanut. Meinasin saada perinnöksi kaksion Ikaalisista, mutta annoin sen siskolle. Se ei ole tuottanut mitään vaikka onkin nyt vuokralla
Vierailija kirjoitti:
Leimavero, kiinteistö,vero, palovakuutus ym.
Ei kiitos. Vain, jos olisi takuuvarmaa, että saisin sen myytyä heti.Mulle on tarjolla Pohjois-Suomessa ilmaiseksi omakotitalo. Mutta ei ikinä.
En ikinä voisi asua muualla kuin Helsingin kantakaupungissa. Mieheni halusi West Ehdoin, mutta mielestäni se on liian kaukana.
Olen ostanut asuntoni 1971, enkä jätä sitä kuin pakkosiirrolla krematorioon.
Palovakuutus ja kiinteistövero sisältyvät vastikkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Omistan tuollaisen. Kesällä se on airbnb-asuntona, talvella tyhjillään. Kesällä tienaan sillä sen verran, että vastikkeet ja korjaukset saa maksettua.
Mikset laita talven ajaksi vuokralle. Moni voi tarvita vain muutamaksi kuukaudeksi.