Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanokaa yksikin hyvä syy miksei syrjäytynyt pitkäaikaistyötön voi opiskella yliopistossa

Vierailija
24.02.2020 |

Itse väitän ettei sellaista syytä ole.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on väittänyt ettei saisi?

Vierailija
2/15 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

opintotuki. Ei anneta kuin yksiä opintoja varten, kun 55 kk on käytetty ei lisää tule. Milläs elät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa työttömyyskorvauksia opiskelijana eikä saa opintotukeakaan, jos on jo käyttänyt kaikki tukikuukaudet.

Vierailija
4/15 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pääse sinne? Ei yliopistoon noin vain kävellä sisään.

Avoimessa toki voi opiskella vaikka jonkun alan perusopintoja, mutta 15e/opintopiste voi olla työttömälle liian suuri kuluerä.

Vierailija
5/15 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis varmasti voi, jos pääsee johonkin sisään. Ainoa este aivot.

Vierailija
6/15 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska silloin hän ei ole pitkäaikaistyötön vaan opiskelija.

Vierailija
7/15 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luennot ovat käsittääkseni julkisia, joten syrjäytynyt pitkäaikaistyötön voi ihan hyvin opiskella kuunteluoppilaana vaikkei olisikaan yo:ssa kirjoilla. Tutkintoa ei tietenkään saa niin suoritettua, mutta sitlä varalta, jos pelkkä sivistyminen / uusi sisältö viikko-ohjelmaan on tavoitteena.

Vierailija
8/15 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät pelkästään.

Minua pidetään älykkäänä ja olin luokkani priimus, mutta tarvitsisin todennäköisesti vuosien terapian tai henkisen tuen, jotta uskaltaisin hakea yliopistoon. Isäpuoleni nitisti itsetuntoni pitämällä minua laiskana ja typeränä.

Harmi, koska yliopisto kiinnostaa opiskelupaikkana.

Vierailija
9/15 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä rahalla se työtön kulkee sinne kun matkaa yhteen suuntaan yli 100km.

Vierailija
10/15 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa työttömyyskorvauksia opiskelijana eikä saa opintotukeakaan, jos on jo käyttänyt kaikki tukikuukaudet.

Olen suorittanut tutkintoa luonnontieteissä nyt yli kuusi vuotta, sossu maksaa, töitä teen kesäisin omalla ajalla. Tiivimminkin voisi opiskella mutta nautin niin yliopistosta ja elämästä, olen jo aikuinen 40- ammatinvaihtaja, valmistumisen jälkeen suuntaan ulkomaille- ehkä vapaaehtoistyöhön johonkin isoon puljuun kiitokseksi siitä että itsekkin  saanut paljon apua yhteiskunnalta. Aiemmin olin hyvässä duunarityössä, mutta aina tuntui jotenkin ettei tämä ihan riitä.

Luottotietoja ei voi tuossa sossusuunnitelmassa pitää, muuten on pakko ottaa lainaa ja monen vuoden lainarahoitus on liian kallista. Eli ei saa juuri omistaa kun soosulaisena ollaan, itsellä noin kymppitonnin auto ja normaalivarusteet mutta ei esim osakesäästöjä, asunto on duunaritöillä jo maksettu ja siis oma. Olen 80- luvun hyväosainen lapsi, hyväosainen koska sain niin hyvän peruskoulutuksen ja olen aina luottanut yhteiskuntaan- minua se ei ole pettänyt, mikä oikein onkin koska olen myös reserviläinen ja tarvittaessa pidän oman osani sopimuksesta näin hyvän yhteiskunnan puolesta.

Vierailija
11/15 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät pelkästään.

Minua pidetään älykkäänä ja olin luokkani priimus, mutta tarvitsisin todennäköisesti vuosien terapian tai henkisen tuen, jotta uskaltaisin hakea yliopistoon. Isäpuoleni nitisti itsetuntoni pitämällä minua laiskana ja typeränä.

Sinun kyllä tosiaan kannattaisi hakeutua yliopistoon, motivoituneet pääsee opiskelemaan ja siellä itsetunto voi hyvinkin korjautua kun alkaa oikeasti tajuta asioita- yliopiston paras puoli on että siellä avautuu moni asia aivan erilailla ja tulee sellainen muitakin arvostava näkemys kun näkee paljon motivoituneita ja ahkeria, eteenpäin pyrkiviä tutkimustyypin ihmisiä.

Vierailija
12/15 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin lihava, ettei mahdu ovesta sisälle?

Vierailija
13/15 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät pelkästään.

Sinun kyllä tosiaan kannattaisi hakeutua yliopistoon, motivoituneet pääsee opiskelemaan ja siellä itsetunto voi hyvinkin korjautua kun alkaa oikeasti tajuta asioita- yliopiston paras puoli on että siellä avautuu moni asia aivan erilailla ja tulee sellainen muitakin arvostava näkemys kun näkee paljon motivoituneita ja ahkeria, eteenpäin pyrkiviä tutkimustyypin ihmisiä.

Kiitos! :)

Vierailija
14/15 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikot lukemisen ja kirjoittamisen taidot. Sairaudet.

Vierailija
15/15 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät pelkästään.

Jos ei ole kiire, niin haepa heti tänä keväänä opiskelupaikkaa, mutta käy oikeasti vain katsomassa, millaiset valintakokeet ovat ja ime itseesi yliopistotunnelmaa. Lue jonkun verran, mutta älä pingoita. Ota hakuprosessi ikään kuin tutkimusretkenä.

Jos satut pääsemään sisään, niin sitten vain alat opiskelemaan. Mutta koska kävit nyt vain hieman perehtymässä asiaan, niin ei ole mikään kriisi, jos et pääse - olet sitten ensi keväänä paljon paremmissa asemissa, kun tiedät, minkätyyppiset kokeet ovat ja osaat valmistautua niihin. Ensikertalaisen jännitystäkään ei enää ole.

Isäpuolesi vaikuttaa olevan pikkusieluinen ja mitätön ihminen. Älä anna hänelle tai hänen mielipiteilleen turhaa arvoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi