Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viikonlopuksi Helsinkiin. Ehdotuksia mitä tekisin?

Vierailija
24.02.2020 |

Tulen vahtimaan kaverini kissaa, joka ei ole erityisen seurallinen, joten aikaa pitää viettää myös muuten. Ehdotuksia kivoista museoista, kahviloista ja ruokapaikoista? Asunto on Kalliossa. Onko illaksi jotain kivaa pubia tai yökerhoa, johon olisi helppo mennä yksin? Baarissa en ole koskaan käynyt itsekseni, joten en tiedä uskallanko. Mut museoita olisi kiva kierrellä.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätkäsaaren Clarion-hotellin näköalabaaria on suositeltu. Se voisi olla sellainen jonne on helppo piipahtaa yksinkin? Ratikalla pääsee.

Joo se on hieno paikka, erityisesti aurinkoisella säällä! Samalla reissulla suosittelen käymään Kaapelitehtaalla, valokuvataiteen museossa nyt Vivian Maierin valokuvanäyttely!

Vierailija
22/65 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono trollaus. Mutta menee palstan idiootteihin ihan täydestä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen menossa yksin Helsinkiin. Käyn ainakin syömässä, otan viinilasillisen jossain ja kävelen paljon. Kauppatori, Kaivopuisto, Eira...tällä alueella ihan kävelen. Ja Suomenlinnassa ajattelin käydä.

Vierailija
24/65 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh? Miksi tämä olisi trolli? Kotimaanmatkailu on mukavaa vaihtelua. Trollivastauksiin vastaan samalla mitalla. Ei se silti tee tästä keskustelusta trollia.

Vierailija
25/65 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HkiHki kirjoitti:

Hanki viimeistään nyt museokortti, jos sulla ei sitä ole. Famen pääsymaksu todella suolainen ilman korttia!

niin ja se kortti onkin halpa jos sen tarvii kerran, 69euroa

Vierailija
26/65 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elielinaukiolla voi käydä kasomassa ihan oikeita kerjäläisiä. Metromatka Puhoksen ostarille laajentaa maailmankuvaasi melkoisesti. Siis on Stadi niin kiva....

Olen nähnyt elämäni aikana paljon kerjäläisiä. Miten stadin kerjäläiset eroaa vaikka Tampereen kerjäläisistä? Onko hintansa väärti käydä niitä katsomassa? Ap

Vierailija
27/65 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin olen menossa yksin Helsinkiin. Käyn ainakin syömässä, otan viinilasillisen jossain ja kävelen paljon. Kauppatori, Kaivopuisto, Eira...tällä alueella ihan kävelen. Ja Suomenlinnassa ajattelin käydä.

Kävellä aion jos on vaan kiva sää. Suomenlinnassa ole vieraillut muutaman kerran kesällä, että ajattelin nyt jotain muuta. Mukavaa reissua sinulle. :)

Vierailija
28/65 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elielinaukiolla voi käydä kasomassa ihan oikeita kerjäläisiä. Metromatka Puhoksen ostarille laajentaa maailmankuvaasi melkoisesti. Siis on Stadi niin kiva....

Olen nähnyt elämäni aikana paljon kerjäläisiä. Miten stadin kerjäläiset eroaa vaikka Tampereen kerjäläisistä? Onko hintansa väärti käydä niitä katsomassa? Ap

Niin ja siis tuolla mainitulla Puhoksen ostarilla on muuten aivan SAIRAAN hyvaa etnista (Lahi-ita) ruokaa, isot annokset, edullinen ja monipuolinen salaattibuffa. :) Kayn siella itse joka kerta kun olen Helsingissa. Mutta ei se toki kaikkien mukavuusalueella ole, siksi en sita maininnut erikseen. Se on siella kakkoskerroksessa. 

Vierailija
29/65 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja siis tuolla mainitulla Puhoksen ostarilla on muuten aivan SAIRAAN hyvaa etnista (Lahi-ita) ruokaa, isot annokset, edullinen ja monipuolinen salaattibuffa. :) Kayn siella itse joka kerta kun olen Helsingissa. Mutta ei se toki kaikkien mukavuusalueella ole, siksi en sita maininnut erikseen. Se on siella kakkoskerroksessa. 

Niinkö vähän sitä suomen kieltä sossu betalar-arjessasi tarvitaan ettei edes ääkkösiä käytössä?

Vierailija
30/65 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kiinnostunut (taide)museoista niin sekä Kiasma että Amos Rex kannattaa käydä katsomassa. Molemmat ovat jo tiloinakin upeita vaikka ei edes sattuisi olemaan mitään kiinnostavaa näyttelyä.

Vierailija
31/65 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidehallissa viimeistä viikonloppua ihana Anu Tuomisen elämäntyönäyttely!

Jos pitää uimisesta ja on valmis maksamaan kokemusekstraa niin Allas-merkikylpylä on etenkin kylmällä säällä hieno kokemus (vesi on lämmintä).

Vierailija
32/65 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HkiHki kirjoitti:

Kivoja ravintoloita: Bronda, Nokka, edullisemmista Yesyesyes ja pizzerioista klassikko on Puttes.

Suosittelen: Hotelli-ja ravintolamuseo, Sinebrychoffin taidemuseo. Näköala Hotelli tornin näköalatasanteelta.

Torni on vuoden suljettuna. 

Vierailija
33/65 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö vähän sitä suomen kieltä sossu betalar-arjessasi tarvitaan ettei edes ääkkösiä käytössä?

Sossu betalar ingenting, asun Alankomaissa ja tyokoneessa ei valitettavasti ole skandeja. Toivottavasti paivasi nyt ei mennyt ihan kokonaan pilalle. <3

Mutta pisteet yrityksesta loukata, saat kylla viela vahan petrata ennen kuin onnistut. :D 

Vierailija
34/65 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minusta tää on hyvä aihe ja mukava lukea. Mitä pahaa siinä on?

Vierailija
35/65 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Miksi tämä olisi trolli? Kotimaanmatkailu on mukavaa vaihtelua. Trollivastauksiin vastaan samalla mitalla. Ei se silti tee tästä keskustelusta trollia.

Asun itse Helsingissä, mutta pidän ajoittain ”turistiviikonloppua” mieheni kanssa. Suunnittelen ohjelman etukäteen alkaen hotelliaamiaisesta (tai brunssista), sitten jotain nähtävää ja tehtävää, esim. taidenäyttely, museo, teatteri, ja illan päätteeksi illallinen pitkän kaavan mukaan. Jos jaksetaan, niin vielä drinkit jossain kivassa baarissa. Suosittelen muillekin!

Vierailija
36/65 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidehallissa on aina hienoa nähtävää. Amos Rex taas kannattaa kokea koska on uusi.

Kahviloista Cafe Brooklyn Punavuoressa on tosi ihana. Heillä myös iso riski mennä nurin lähiaikoina joten kannattaa piipahtaa tällä reissulla. Aitoja nykkiläisiä bageleita ja voikreemimuffinsseja ja kunnon kahvilatunnelma.

Kalliossa uudistettu Sirdie voi olla kokemus. Mutta paljon juottoloita löytyy. Karhupuiston kupeessa kahvila Bergga on tosi kiva istua myös illemmalla.

Vierailija
37/65 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sä Juttutuvassa käyt edes yhdellä? Lauantaina klo21.

Vierailija
38/65 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapelitehtaalla Taidegraafikoiden ja kuvanveistäjien teosvälitys. Lisäksi vieressä valokuvamuseossa Vivian Maierin valokuvanäyttely. Loistava dokumentti ko.valokuvaajasta Yle Areenassa.

Syömässä käy Bryggerissä, ihana olutravintola. Siellä myös olutpanimo ja valtavat vempaimet asiakkaiden nähtävillä samalla kun illastavat.

Vierailija
39/65 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaapelitehtaalla Taidegraafikoiden ja kuvanveistäjien teosvälitys. Lisäksi vieressä valokuvamuseossa Vivian Maierin valokuvanäyttely. Loistava dokumentti ko.valokuvaajasta Yle Areenassa.

Syömässä käy Bryggerissä, ihana olutravintola. Siellä myös olutpanimo ja valtavat vempaimet asiakkaiden nähtävillä samalla kun illastavat.

Ainiin ja unohtui lisätä, että metrolla pääset kätevästi muutaman sadan metrin päähän Ruoholahden asemalle

Vierailija
40/65 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apollo Club on ihan ydinkeskustassa, siinä Forum kauppakeskuksen yhteydessä. Siellä esiintyy mm. Sami Hedberg ja vastaavia. Katso websivuilta kuka siellä esiintyy silloin kun olet kaupungissa. Tuo yökerho on käsittääkseni suosittu aikuisten keskuudessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan