Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä näistä olisi paras lemmikki 4-vuotiaalle?

Vierailija
24.02.2020 |

Siinäpä kysymys tulikin.

Mikä näistä olisi paras lemmikki 4-vuotiaalle?

Vaihtoehdot

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koira, mahdollisimman iso.

Ovatko juuri isot koirat lempeitä? Millaista rotua suosittelet? ap

Tiibetin mastiffi on juuri sopiva tuon ikäiselle.

Pitänee googlailla. ap

Vierailija
22/39 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella typeriä vastauksia tullut.

En suosittelisi pikku jyrsijää. Niistä on enemmän vaivaa kuin iloa.

Joku kiva keskikokoinen tai pienempi koira, jota lapsi voi myös itse ulkoiluttaa.

Seurakoirat ja noutajat ovat hyviä. Samoin paimenkoirat. Jos itse ottaisin nyt koiran, olisi se lapinporokoira.

Kissakin voisi olla kiva, ovat kyllä arvaamattovimpia, eikä kaikki yksilöt kovin seurallisia.

Minkä eläimen lapsi itse haluaisi? Mieidän lapsista toinen on koiraihminen ja toinen kissaihminen. Ostin aikoinaan kanin, kun itse pidän niistä, mutta lapset eivät olleet lainkaan kiinnostuneita.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen American pitbullterrierriä

Vierailija
24/39 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään elävää noin nuorelle. Sitten voi harkita kun se nitse hoitaa.

Nisteille ei mitään lemmikkejä. Tosin onhan asunnottomilla monesti kulkukoiria.

Vierailija
25/39 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pehmolelu

No niitä lapsella on paljonkin. ap

Vierailija
26/39 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen American pitbullterrierriä

Pitää googletella. ap

Vierailija
27/39 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kiva keskikokoinen tai pienempi koira, jota lapsi voi myös itse ulkoiluttaa.

Seurakoirat ja noutajat ovat hyviä. Samoin paimenkoirat. Jos itse ottaisin nyt koiran, olisi se lapinporokoira.

Kissakin voisi olla kiva, ovat kyllä arvaamattovimpia, eikä kaikki yksilöt kovin seurallisia.

Minkä eläimen lapsi itse haluaisi? Mieidän lapsista toinen on koiraihminen ja toinen kissaihminen. Ostin aikoinaan kanin, kun itse pidän niistä, mutta lapset eivät olleet lainkaan kiinnostuneita.  

Lapsi haluaisi juurikin tuon hamsterin. ap

Vierailija
28/39 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku isohko mutta hyvin  lempeä koirarotu. Tuolloin kumpikaan ei pääse satuttamaan toista. 

Vierailija
29/39 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi haluaisi juurikin tuon hamsterin. ap

No ei missään nimessä hamsteria. Noin pienen lapsen haluja ei valitettavasti voi pahemmin ottaa huomioon tällaisessa asiassa.

Vierailija
30/39 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu hyvä neuvoa sieltä. Paimenkoira tai isompi koira johonkin kerrostaloasuntoon sekoaan. Kannattaa katsoa youtubesta mitä paimenkoiran tehtäviin ja elämäntapaan kuuluu. Onko teillä lampaita ja vuoria missä paimentaa?

Vierailija
31/39 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika. Älkää liskoa lapselle hommatko. A.Liskot on katseltavia lemmikkejä. Ei kosketeltavia.

B. Liskojen ruokavalio on vaikea.

C. Liskojen sairauksia on vaikea tunnistaa.

Älkää hankkiko hamsteri.

A. Ne ovat yö eläimiä. Eivät ole päivällä hereillä.

B. Niiden häkin siivous on vaikeaa.

C. Hamsteri ovat todella hauraita. Eikä niitä voi pitää sylissä.

D. Hamstereiden hampailla pitää olla koko ajan jyrsittävää. Ettei hampaita joudu leikkaan.

E. Ne puree koko ajan!

Ostakaa mahdollisimman iso koira. A. Koska lapsi ei voi tappaa sitä. C. Raivotauti on helppo tunnistaa.

Vierailija
32/39 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koira, mahdollisimman iso.

Ovatko juuri isot koirat lempeitä? Millaista rotua suosittelet? ap

Amerikanakita sopii 4-vuotiaalle.

Vierailija
33/39 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa olla aika helvetin i d o o o t t i, että päästää 4-vuotiaan ulkoiluttamaan koiraa.

Vierailija
34/39 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites olisi vaikka kasvi? Vaikka ihan siemenestä kasvatatte, niin tällöin 4v saa oppia elävästä olennosta huolehtimisesta turvallisesti. Koska jos tuo lemmikkieläimen hankkiminen on noin arpomista, niin selvästikään aikuisetkaan eivät ole riittävästi harkinneet asiaa. Te vanhemmat olette vastuussa eläimestä, ei lapsi.

35/39 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ei ei.

Tuonikäinen ei vielä ole vastuussa mistää eikä kenestäkään. Alkuhuuman jälkeen se voi kerran viikossa silitellä jotain pehmeää eläintä. 

Eli osta todella vain ja ainoastaan lemmikki, jonka haluat ja jaksat hoitaa 100%

Vierailija
36/39 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4v ei tarvitse mitään lemmikkiä.

ei aikuisetkaan. eläimet pitäisi olla ainoastaan hyötykäyttöön. se että "tekee onnelliseksi" on aika julma perustelu mihinkää. esim. vrt. alkoholisti tai nisti.

Vierailija
37/39 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marsu, jota tietysti vanhemmat hoitaisivat pääasiassa.

Marsu on kesyyntyessään varsin leppoisa olento, ääntelee hauskasti eikä käytännössä koskaan hyökkää tai pure (ellei nyt aivan rääkätä - mitä tietenkään lapsi ei tee, eihän?). Marsulle on hauska syöttää heinää ja vihanneksia (marsun on saatava C-vitamiinia ravinnostaan päivittäin) ja sitä voi pitää sylissä siliteltävänä niin että lapsi istuu maassa ja marsu on jalkojen päällä.

Kannattaa ottaa lyhytkarvainen niin ei tarvitse turkkia hoitaa. Häkin voi rakentaa itse laittamalla matalia sängynaluslaatikoita peräkkäin (2 m x 1 m riittää 2-4 tyttömarsulle) ja niiden ympärille esim. taikakuutioista aita.

Hamsteri on yöeläin joten lapselle siitä ei juuri ole iloa. Se on myös varsin herkkä vääränlaiselle käsittelylle ja hermostuessaan voi purra. Samoin kani on hyvin vaikea lemmikki, vaatii tilaa, aikaa ja voi olla hyvinkin äkry. Potkii vahvoilla takajaloillaan jos ei halua olla sylissä. Kani myös sairastuu herkästi ja kuolla kupsahtaa "yllättäen". (Toki niin marsukin voi tehdä, siksi mistä tahansa lajista täytyy oikeasti lukea PALJON, jotta tietää mahdollisimman tarkasti hoidon ja sairauksien oireet.)

Marsu on laumaeläin, niitä pitää olla vähintään kaksi, mieluummin enempi.

Vierailija
38/39 |
19.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akvaario sopisi. Kalojen touhua on kiva katsella. Mitä isompi akvaario = sitä helpompi hoitaa joten kokoon kannattaa satsata.

Lisko saattaa myös sopia, joku pieni. Tarvitsee kuitenkin ison terran. Leopardigekko helppo aoittelialle. Katselulemmikki jonka lääppimistä tulisi välttää.

Muut ei sovi koska:

Kissa saattaa raapia lasta, jos lapsi ei usko että kissa haluaa olla rauhassa.

Marsuja pitää olla enemmän kuin yksi, marsut myös saattavat pelätä lasta jos on kovin riehakas.

Koirissa on tällä hetkellä koronan takia hyvin pitkät jonot. Lisäksi sitä pitää ulkoiluttaa jne. Pentuna koira saattaa näykkiä lasta.Lisäksi oikean just teille sopivan rodun löytäminen voi olla vaikeaa koska nyt olette liikkeellä vain perusteella että lapselle lemmikki.

Kani EI ole häkkieläin, sen pitäisi saada olla aina vapaana kun muukin perhe. Lisäksi kanit ovat seurallisia joten enemmän kuin yksi kani pitää olla. Voi potkia lasta jos yrittää ottaa väkisin syliin, harvat kanit vuuhtyy sylissä.

Papukaija? Mikä laji? Niitä on monia? Tarvii ison häkin lajista riippumatta, sekä lajikumppanin. Monet pienet papukaijat vaativat parven koska ovat parvilintuja. Vapaana pitää saada lentää päivittäin.

Hamsteri on yöeläin. Lisäksi saattaa purra jos lapsi kohtelee vahingossa kovakouraisesti.

Vierailija
39/39 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata noin nuorelle ostaa mitään eläintä! Jos vaikka päätät ostaa 4-vuotiaalle hamsterin, se saattaa heittää sen tai puristaa sitä niin että se kuolee...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä