Millaista ankka on?
En ole koskaan syönyt ankkaa, mutta haluaisin. Olen monesti miettinyt ravintolassa, jos maistaisin, mutten ole uskaltanut, jos en tykkääkään, ettei mene rahat hukkaan.
Eihän asia tietenkään selviä kuin maistamalla, mutta millaista se on? Onko siinä jokin kauhean vahva maku, vai onko pitkälti samanlaista kuin kana?
Kommentit (15)
Vähän kuin kanaa mutta jotenkin rasvaisempi ja tummempi maku. Jos et ole tottunut riistaan se voi alkuun maistua pahalle.
Hyvää se on, meillä mies laittaa välillä ankanrintaa. Siinä on aika paksu rasvakerros, joten on paljon täyttävämpää kuin nälkiintyneen kanan rinta.
Kokoon nahden ankassa on yllattavan vahan syomista, rasvaa on.
Ajattelin ensi kerralla tilata kyllä, on sen verran pitkään kiinnostanut. Olen ajatellut kotiin ostaa, mutta sitten riskinä on tietysti se, etten osaa valmistaa sitä hyvin ja ajattelen sen takia, etten pidä siitä.
Kauheasti en riistaa ole syönyt, mutta ne muutamat kerrat kun olen, olen kyllä pitänyt siitä.
Ap
Musta se oli niin ällöttävän rasvaista etten toista kertaa ole halunnut :D
Ankan rasva on hyvää paistorasvaa. Ei kannata heittää hukkaan.
Voi hyvänen aika. Miten uskallat tilata mitään? Ethän voi koskaan olla varma, onko ruoka tehty hyvin. Koska siitähän se eniten on kiinni. Olet varmaan syönyt hyviä pihvejä ja ei niin hyviä? Sama se on ankan kanssa.
Minusta ankka on ihan neutraalin makuista. Rintafile syödään mediumina ja eikä se paljon eroa naudanlihapihvistä. Koipi taas syödään usein confitattuna tai muuten haudutettuna. Se muistuttaa broilerin koipireittä mutta on rasvaisempi ja tummempi.
Isommista ruokakaupoista saa confit ankankoipia säilykkeenä. Rintafileitä on yleensä ainakin pakasteina. Osta kotiin jos noin jännittää julkisella paikalla kokeilla.
Yhtä hyvää kuin hanhi ja sen maksapallerot.
Ankka on aivan törkeän hyvää!
Harmi, kun Suomessa se ei ole suuremmassa suosiossa. Pakasteankkaa toki saa ja joskus stockalla oli tuorettakin (kallista).
Maistuu kuin joku olisi ottanut kanan kiinni, istunut sen päälle ja pieraissut. Suosittelen!
On siinä ongelma. Eikö ravintoloihin mennä juuri siksi, että pääsee helposti kokeilemaan jotain uutta?
Itse menen sinne syömän nälkääni. Aika riskaabelia ostaa annos mikä ei välttämättä ole hyvää ja ei saa syötyä mahaa täyteen. Olis helpompaa jos joku muu tilaa ja saa maistaa tai maistelu annoksia.
Itelle maku oli aika voimakas. Ei ollu mun juttu tai sitten kyse oli enempi tryffelikastikkeesta, mut kuitenki. Ei ollu kuiten silleen pahaa, mut makuun pitää totutella.
Ei ole samanlaista kuin kana. On enemmän riistan makuista. Hyvää se on, tilaa vaan.