2v lapsella vain collegehousuja?
Meillä on kohta 2,5v poika. 99% housuista on mukavia ohuempia ja paksumpia collegehousuja. Lapsi kuitenkin leikkiessään rymyää lattialla ja temppuilee puolapuissa, niin olen kokenut joustavat ja pehmeät housut parhaina liikkumisen kannalta. Samoin näin talvella kammoksun ajatusta, että haalarin alle pitäisi tunkea kankeat housut.
Lapsen mummo ja kummitäti raijaavat meille kuitenkin kaikenlaisia farkkuja ja kovia kangashousuja, koska heidän meielestä ei näin iso poika voi enää collareissa olla. Siis täh? Kaksivuotias! Oon kiittänyt, hienovaraisesti sanonut että laitan jemmaan parempia tilaisuuksia/juhlia varten.
Minkälaisia pöksyjä teidän samanikäiset käyttää?
Kommentit (12)
No, minun poika ei suostunut ikinä laittamaan farkkuja tai muita kovia kangashousuja jalkaansa.Kouluunkin meni verkkareista.Juhliin suostui pukemaan jotkut siistimmät puuvillahousut, kunhan ne ei ollut jäykät ja kovat.
Voihan niitä farkkuja pitää parempina vaatteina, juhlissa tai silloin kun käy kylässä sukulaisilla, todella turhia noi ovat arkivaatteena, kestää kauan että lapsi edes oppii pukemaan itse päälle vaatteita missä on napit tai vetoketju.
Lapseni 6v poika ja 9v tyttö käyttävät vain collegeja ja leggingsejä arjessa. Just kummeilta ja mummeilta tulee näitä farkkuja jotka puetaan jollekin ravintolareissulle tai synttäreille.
Itse myös puen 1v pojalle aina arjessa mukavia joustavia housuja. Juhlissa ja joihinkin vierailuille sitten farkut. Oikeastaan tykkään paljon enemmän pukea pojan söpöön oloasuun kun esim farkkuihin, tulee itsellekin mukava olo.
Meillä on nyt 7v alkanut ekaluokalla käyttää farkkuja. Muuten tähän asti aina leggingsit tai sukkahousut, pienempänä käytti collegehousuja, enää ei tykkää niistä.
En minä näin aikuisenakaan viihdy farkuissa tai missään "paremmissa" housuissa. Heti kun pääsen kotiin, vaihtuu lökärit päälle. Kuulostaa älyttömältä, että pikkulapsen pitäisi olla missään muussa kuin mukavissa, joustavissa vaatteissa arkena. Mutta onha näitä, jotka pukevat lapsilleen nahkatakit ja farkut jo taaperoina.
Oma 2v käyttää vain legginssejä. En itsekkään viihdy farkuissa, niin varmasti lapsenkin kivempi leikkiä ja touhuta joustavat housut jalassa.
Me saatiin tytöille kovia ihan lyhyitä tiukkoja mekkoja...
Meillä menee ihan kausittain tämä homma. Oli kausi 4-vuotiaana, kun käytti pelkkiä farkkuja. Nyt taas 6-vuotiaana käyttää pelkkiä legginsejä.
Pistän 2 v pojalle joskus farkut päiväkotiin mutta usein jossain vaiheessa laittavat päiväkodissa sille college varahousut.
Kuinkahan moni aikuinen on farkuissa kotona lököhousujen sijaan...
Voi käyttää collegehousuja vielä 12-vuotiaanakin. Tai 22-vuotiaana. Pyh niille mummoille, lahjoita housut eteenpäin.