Äänestysikäraja. Miksi puhutaan vain alarajasta, miksi ei myös ylärajasta?
Vanhukset tekevät äänestyspäätöksiä jotka vaikuttavat nuorten elämään, mutta itse he eivät joudu virheitänsä kärsimään kun kuolevat vanhuuteen. On väärin antaa vanhusten määrätä mihin suuntaan maailma menee kun eivät täällä ole sitä elämässä.
Kommentit (13)
Jep eläkeläisiltä äänestys pois eikä saa myöskään olla ehdolla tai kansanedustaja kun tulee 65 mittariin.
Tällaisten aloitusten perusteella toivoisin vilpittömästi vähimmäisälykkyysosamäärää äänestyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Tällaisten aloitusten perusteella toivoisin vilpittömästi vähimmäisälykkyysosamäärää äänestyksiin.
Voisi olla myös ylärajakin
Useimmilla vanhoilla ihmisillä on jälkeläisiä, joiden tulevaisuudesta he äänestävät, eivät vain omastaan.
Vierailija kirjoitti:
Useimmilla vanhoilla ihmisillä on jälkeläisiä, joiden tulevaisuudesta he äänestävät, eivät vain omastaan.
Kai ne jälkeläiset osaa itse äänestää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne eivät sitten äänestä? Ylipäätään äänestysprosentti on tässä maassa todella alhainen muihin pohjoismaihin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeikä voisi olla hyvä raja äänestämiselle.
muista tämä kun olet 65
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne eivät sitten äänestä? Ylipäätään äänestysprosentti on tässä maassa todella alhainen muihin pohjoismaihin verrattuna.
Se ei liity tähän mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
muista tämä kun olet 65
Ei kaikki jää 65 eläkkeelle.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
muista tämä kun olet 65
Jos minusta tuollainen wanha pieru joskus tulee, niin tyydyn kohtalooni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti osaavat. Ja yhdestä vanhasta ihmisestä, hänen lapsestaan ja lapsenlapsestaan saadaan kasaan jo kolme äänestäjää, jotka kaikki äänestänevät tarkoituksenaan turvata tuon lapsenlapsenkin elämä.
Jos annettaisiin 16-18 vuotiaille
vaikka 0.5 ääntä ja yli 65 vuotiaille 0.5 ääntä.
Pääsisivät äänestämään, mutta eivät sohlaamaan asioita, kuten nyt tämän hallituksen kanssa näyttää käyvän ..
Zinc