mahtuuko 6 henkinen perhe asumaan 80 neliöisessä
Kommentit (20)
Meillä 5 henkeä 3h+k 71 neliöö.
Mutta ottaisin isomman jos varaa.
Kyllähän pieneenkin asuntoon mahtuu esim. tilapäisesti joitain vuosia, mutta jos jatkuvasti tavarat vyöryvät joka paikassa eikä kukaan löydä " omaa paikkaansa" , voi elämänlaatu kärsiä.
Vierailija:
Täällä kun jokaisella palstailijalla on vähintään kolmensadan neliön omakotitalo uima-altaalla ja golfkentällä varustettuna
Vierailija:
Meillä 5 henkeä 3h+k 71 neliöö.Mutta ottaisin isomman jos varaa.
Ja meidän naapureilla 6 lasta samanalaisessa asunnossa kun meillä. Minusta pohjaratkaisu on huono ja paljon hukkaneliöitä mm. eteisessä. Makuuhuoneet todella pieniä. Säilytystila riittää meillä nyt 3 lapsen kanssa mutta ei yhtään isommalla porukalla.
Ja onko tilaa mihin niitä laittaa? Mieti tarkkaan ennekuin muutatte, ei ole kiva asua ahtaasti. Meitä on 4+koira ja meillä on 88m2 eli 4h+k+s ja just sopiva meille, jokaisella oma rauha tarvittaessa.
joka asui huoneen ja keittiön asunnossa. Neljä tyttöä ja vanhemmat nukkuivat kaikki kerrossängyissä. Ja tuntuivat olevan onnellisia :).
Mutta minä taas olen kuullut että lapsellakin on oikeus saada oma tilansa että on mahdollisuus rauhoittua muulta tohinalta/mekkalalta.
Vierailija:
Mutta minä taas olen kuullut että lapsellakin on oikeus saada oma tilansa että on mahdollisuus rauhoittua muulta tohinalta/mekkalalta.
Kyse kolmiosta jossa on sauna. 2 aikuista ja 4 lasta.
Mielestäni ei järkevää. Asuminen on liian ahdasta.
Ahtaasti asuvat suurperheet menettää asumistuessa paljon rahaa tai eivät saa sitä ollenkaan.
Kannattaa tehdä Kelan laskurilla kokeiluja jos ei tätä usko.
Nyt eletään 2000-luvulla eikä sodan jälkeistä elämää 1950-luvulla.
maksavat, saavat varmasti asua tilavasti...
Vierailija:
Kyse kolmiosta jossa on sauna. 2 aikuista ja 4 lasta.Mielestäni ei järkevää. Asuminen on liian ahdasta.
Ahtaasti asuvat suurperheet menettää asumistuessa paljon rahaa tai eivät saa sitä ollenkaan.
Kannattaa tehdä Kelan laskurilla kokeiluja jos ei tätä usko.
Nyt eletään 2000-luvulla eikä sodan jälkeistä elämää 1950-luvulla.
Suuret perheet saa todennäköisesti asumistukea. Kysleinen perhe ainakin äiti ei ole töissä eikä isäkään.
Me mahduttiin ihan hyvin eivätkä lapsetkaan valittaneet, vaikkei kaikille ollut omia huoneita. Kaappeja ja säilytystilaa oli riittävästi. Ainakin joitakin vuosia noin pystyy asumaan kenenkään siitä kärsimättä, mutta kyllähän se hienolta tuntui, kun viidennen lapsen myötä tilat tuplaantuivat. Se nyt on ihan puppua, että jokaisella lapsella on ehdottomasti oltava oma huone. Ei todellakaan tarvitse. Me asumme vuokralla, ja vaikka olen kotiäiti, emme ole koskaan saaneet asumistukea.
meillä 4 henkeä ja 80m2 ja on ahdasta.
meillä on 360 neliötä ja 3 henkeä, ahdasta on. kun me pidetään. vieraatkin joutuvat aina hotelliin yöksi jos tulevat kauempaa:(
kuinka sopeutuvaisia ja kuinka tiivis perhe!!
naapurissa asuu 6 lasta +vanhemmat, neliöitä 75...
heillä silti tilapäisratkaisu,mutta reilun vuoden ovat siinä kökkineet!!
Heillä juuri noin, 6-henkinen perhe kerrostalokolmiossa.
jos on neljä lasta niin ihan minimi asunnon koko on silloin 6h+k. toki mielestäni muutama lisä huone olisi vain hyväksi, esim. yhteen huoneeseen vain tietokone tai ompelukone tai vastaavaa. meillä kotona oli 5 lasta, jokaisella oma huone ja sen lisäksi tietysti vanhempien makuuhuone, keittiö ja ruokailuhuone, olkkari, äitini ompelu- ja työhuone sekä isän " toimisto" .
tulee sellainen kuin minusta:-/ Saa vaikka sireeni soida vieressä ilman että kuulen mitään. Meillä jatkuva kiistelyn aihe on se että miehen puheet menevät minulta ohi. onhan tällä " kyvyllä" hyvätkin puolensa.
Meillä on 83 m2 ja tänne mahtuisi korkeintaan pari lasta. 2 makuuhuonetta ja valtava olohuone, josta tosin muokkaamalla saisi yhden makuusopen lisää.
Täällä kun jokaisella palstailijalla on vähintään kolmensadan neliön omakotitalo uima-altaalla ja golfkentällä varustettuna