Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

William Penelope biisi

Vierailija
23.02.2020 |

YouTubesta william - Penelope feat clever.
Nuoren raumalaisen miehen biisi.
On muuten hyvä. Mitä tykkäätte?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko kertoo mielipiteenne biisistä? :) kiitos!

Vierailija
2/47 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sit

Vierailija
4/47 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielest tosi jees ja halusin vinkata hyväst biisist

Vierailija
5/47 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää nykynuorien mielestä musiikkia?

Vierailija
6/47 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos vertaa nykypäivän rap artisteihin niin tää on jopa oikeasti hyvä!

Vierailija
7/47 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainaki täl Williamil on 100 x parempi ja miellyttävämpi ääni kuin esim Cheekillä

Vierailija
8/47 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis niin hyvä, oon kuunnellu repeatil varmaa 100 kertaa :D

Vierailija
9/47 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan helvetin hyvä! Oon koukussa. Kuunnellut vähintään 50 kertaa viimeisen kahden päivän aikana. WILLIAM KEEP IT GOIN! ÄIJÄ NOUSEE KORKEELLE.

Vierailija
10/47 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nää 'räppärit' vai mitä lienee nykyään laulaa, niin että kuulostavat ulkomaalaisilta? Onko ääntä muutettu koneellisesti? Sanoissakaan ei ole päätä, eikä häntää. Kertosäettä hoetaan.

Vierailija
11/47 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin ajaessani autolla radiosta tämän Penelope- kappaleen ja ihastuin täysillä, vaikka olenkin 52-vuotias kolmen lapsen äiti.🙂

Vierailija
12/47 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kopio jostakin ulkomaisesta biisistä.

Vierailija
13/47 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvee! Biitti ois jees, mut sanoista ei saa selvää ku muutamasta. Oli pakko hakee sanat esiin. Englanninkielisis sanois on ehkä jotain järkee, mutta suomenkieliset sanat on täyttä roskaa ja todella ylimieliset. Ei ihme, onhan ne tehty vartissa. Kävis ny poika koulunsa ensin loppuun ennen ku innostuu liikaa musabisneksestä ja pettyy raskaasti, ku suosio feidaa. Kieltämättä kyllä melodia jää päähän korvamadoksi. Plussat toki siitä, että tässä sentäs yritetään laulaa eli on jotain muuta ku täysveristä räppii. Tää on siinä puolimaastossa. Mutta kaiken hypetyksen jälkeen pettymyshän tää oli. Kauniisti sanottuna ”not my cup of tea”. Ja just sen takii, että sanoista ei saa selvää ja kun sanat käy hakeen, niin tajuu, kuinka ääliömäiset ne on ja onkin ehkä parempi, ettei niist laulettaessa saa yhtään mitään selvää. Huhhuh.

Vierailija
14/47 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, aivan samaa mieltä olen. Googlettelin noita sanoja kun kuulin jonkun hehkuttavan tuota, ja en saanut ku muutamista sanoista selvää. En saanut edes kiinni, mistä laulu niin sanotusti kertoo, vaan tuntui, että se on vain kirjoittajan omaa ajatusvirtaa. Hyvähän tuo noin muuten on, mutta sanat on kyllä aivan kuraa. Mieleen jäi leijumaan mainitsemasi ylimielisyys ja oman egon nostatus, mutta sitähän Cheeckkikin on tehnyt. (Jos halutaan miettiä näin muitakin tekijöitä ja mahdollisia roolimalleja)

Vierailija
15/47 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän niissä sanoissa ole mitään järkeä, eikä niistä kyllä saakaan mitään selvää. Koittanut avoimin mielin kuunnella, mutta se ei vain kolahda niin millään. Ei herätä mitään tunteita suuntaan tai toiseen. Eli aika blaaah.. Ehkä albumilta sitten löytyy biisejä, joissa edes jotain sisältöä.

Vierailija
16/47 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on huumebiisi. Siksi nämä kokkeliporukat soittaa tätä...

Mun striimit o nousus oon korkeel niiku lentokone

Mun hookit ku huumeet oot koukus ja ne menee nopee

Träppäsin mimmin se on loukus sen nimi Penelope

Tein just millin mul diori housut en tarvii lovee

Tarvii su lovee, en tarvi paskaakaa

Kultaa ei hopee, tää ei o raskasta

Sulit nii nopee, ei sust oo vastusta

Sulit nii nopee, ei sust oo vastusta

Träppääminen = asunto josta myydään huumeita

Vierailija
17/47 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En epäile huumekytköksiä artistin musiikissa, onhan ne aika yleinen aihe kyseisessä genressä ja katsoen artistin kuvia, niissä on mielestäni huumepiiri-estetiikkaa, mutta toisaalta se saattaa olla vaan tyylillinen kysymys. Oon kuitenkin hiukan eri mieltä tuosta, että "träppäämisellä " yksiselitteisesti viitattais huumeidenvälitys asuntoon, se voi myös olla enemmänkin sanaleikki trap-musiikista (jota williamin musiikki on, trap räppiä) ja toisaalta englanniksi to trap = vangita. Jos katsoo muuta kontekstia noissa lyriikoissa, tässä selityksessä on enemmän järkeä, nuo lyriikathan on tyypillinen räp-uho omista taidoista uutena artistina. 

Kyllä biisin lyriikoissa ihan järkeä on kyllä, en oikein ymmärrä mitä vaikeaa niissä on ymmärtää joillekin kommentoijille täällä?  Ei ne toki kerro mistään syvällisestä sinänsä, enemmänkin menestyksestä ja siitä, kuinka biisissä henkilö valitsee menestyksen ja rahan ja ei tarvi rakkautta, jonka uskoo olevan jollain tavalla joka tapauksessa ehdollista, menestyksestä johtuvaa, että nainen "suli nopeesti".

Mutta toisaalta samanaikaisesti nää lyriikat VOI ymmärtää huumeisiin liittyvänä, ainakin lyriikat haluaa tietoisesti flirttailla aihealueella sanavalintojen puolesta, eli sinänsä träppäämisellä hyvinkin voi myös olla edellisen kommentoijan sanoma merkitys, mahdollisesti nämä molemmat yhtäaikaa.

Mä tykkään henkilökohtaisesti biisin vähän unisesta ja intiimistä meiningistä, trap-genressä fiilis on sanoja tärkeämpi, monesti lyriikat on vähän semmosta tajunnanvirtaa, mikä musta toimii hyvin. Jotain uutta suomalaiseenkin musagenreen, toivon williamille menestystä. 

Vierailija
18/47 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä sanoitus.

Vierailija
19/47 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oikeen herätä mitään fiiliksii, niin tasapaksuu honotusta

Vierailija
20/47 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttävän huono. Epäselvää artikulointia jonka huomaa vaikkapa kommenteista. Moni on luullu sen räppäävän enkuksi vaikka se räppää suomeksi. Lisäksi rap-biisit on nykyään muutenkin tosi huonoja kun niihin haluta keksiä mitään omaa. Ja se on iso harmi se.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi