Onko yamk-tutkinto sinkku maisterinaisen silmin yhtään sen parempi kuin normi amk?
Vissiin ei maisterinaiselle vieläkään kumpikaan kelpaa?
Kommentit (5)
No olen FM enkä silti kelpaa maisterinaisille, joten tuskin yamk sen parempi olisi
Syytä verrata tutkintojen sisältöä. Kumpi on korkeampi yliopiston maisterintutkinto sukupuolentutkimuksesta vai amk:n tutkinto elektroniikasta.
Vierailija kirjoitti:
No olen FM enkä silti kelpaa maisterinaisille, joten tuskin yamk sen parempi olisi
Kuulostaa huolestuttavalta. Olen amk-jamppa ja maisterinaiset sylkee päälle ja kun olen harkinnut tietojenkäsittelyn FM:n tekemistä ammattiin liittyen, niin yksi asia mikä mielessä on käynyt samalla on että maisterinaiset vähän vähemmän halveksuisi. Mutta ilmeisesti se FM ei juurikaan auttaisi, pitäisi olla joku pankkiirilääkäri että kelpaa maisterinaisille...
Jos amk-tutkinto ei hänelle kelpaa, niin sama kai se, onko ylempi vai alempi tutkinto amk:sta.
Mä unohtaisin suosiolla noi maisterinaiset joille amk ei kelpaa ja keskittyisin niihin maisterinaisiin joille amk kelpaa. Koska vaatimukset ei tuu tohon päättyyn, yksi kaveri totesi kerran että hän "ei voisi deittailla muita kuin teekkareita".