Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nolot huonokäytöksiset suomalaiset työkaverit kv-yrityksessä

Vierailija
23.02.2020 |

Oon töissä Suomessa isossa kansainvälisessä yrityksessä, jossa työkieli on englanti. Työkaverit paljolti ei-suomalaisia sekä fyysisesti Suomessa että sähköisten yhteyksien kautta eri puolilla maailmaa. Mua samaan aikaan huvittaa ja ärsyttää osa (pieni osa, ei onneksi kaikki!) suomalaisista työkavereista, jotka ehdoin tahdoin haluavat käyttäytyä "suomalaisittain" eli huonosti. Muutamia esimerkkejä:

- ei tervehditä vastaantulevia työkavereita, elleivät he ole henkilökohtaisesti tuttuja
- "how do you do" tai "how are you" tervehdyksiin saatetaan vastata tyyliin "not good at all, didnt sleep well" ja sitten naureskellaan takanapäin ulkkarityökaverin hämmentyneelle ilmeelle, että mitäs kysyi.
- sähköpostit kirjoitetaan mukamas asiallisesti, kansainvälisen mittapuun mukaan todella töykeästi. Aloitus esim. pelkkä hello, ei mitään asiaankuuluvia kohteliaisuuksia, lopetus pelkkä oma nimi.
- Pyynnöt, toiveet ja ehdotukset esitetään sekä suullisena että kirjallisena muodossa todella töykeästi käskymuodosta. Please-sanaa ei käytetä.

Tällaista käytöstä vieläpä oikein ylpeänä ja naureskellen, että HAHHAH mä oonkin Suomesta, saavat tottua muutkin tähän Suomen meininkiin! Nämä ihmiset ovat siis vähintäänkin maisteritason asiantuntijoita, monet jopa väitelleitä. Silti sosiaaliset taidot ja kohteliaisuus lähinnä nolla. Ärsyttää tuollainen ylimielisyys, mutta samalla huvittaa kun näen, ettei todellakaan edistä heidän omaa urakehitystään tai suhdetta työkavereihin.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän