Mies huutelee minulle kadulla toistuvasti
Kotikulmillani liikkuessa tämä sama ulkomaalainen kaveri vastaantullessa heiluttelee kättään ja huutelee minulle. Nainen siis olen. En mitenkään pelkää miestä enkä koe että sellaista uhkaa hänestä olisi, mutta minua ällöttää ja hävettää nämä kohtaamiset, varsinkin silloin kun muut kadulla kulkijat näkevät ja kuulevat kaiken.
Tuskinpa tuollainen käytös lasketaan rikolliseksi niin ei varmaan mitään ole tehtävissä. Olen yhä useammin alkanut kulkea kiertoreittiä jota mies ei kulje, ettei tarvitsisi taas saada inhottavaa huomiota häneltä. 🙄
Kommentit (2)
Miehellä ei ole mitään oikeutta huudella sinulle yhtään mitään kadulla. Ehdotan, että seuraavaksi tilanteen tapahtuessa ärähdät hänelle kovaan äneen. Yritä tehdä se niin, että ympärillä on muitakin ihmisiä, niin saat asian menemään paremmin perille kun ääliö joutuu nolatuksi. Olen itse ulkomaalainen mies, enkä ymmärrä näitä huutelijoita... Omassa kulttuurissani toimii se, että naiset ärähtävät takaisin kovaa jossakin julkisessa tilanteessa, jotta mies nolostuisi. Jos ei toimi, niin jotain on sillä pääkopassa vikaa...
Onko sinulla isokokoista tuttavamiestä tai muuta vaikuttavan näköistä miespuolista henkilöä, jonka kanssa voisit "törmätä" tähän huutelijaan. Seuralaisesi voisi kysyä huutelijalta, miksi huutelee sinun naisseuralaisellesi ja antaa huutelijan saavan käsityksen että seurustelette. Kannattaa koventaa ääntä ja ottaa todella vihainen ilme. Josko saisi uu*atin hieman rauhoittumaan.