Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko olla heikkolahjainen, vaikka olen maisteri?

Vierailija
23.02.2020 |

Tunnen itseni usein todella tyhmäksi ja yksinkertaiseksi. En osaa jutella politiikasta, kirjallisuudesta tai vaikka kuvataiteesta. Muutenkin tunnen itseni täysin tyhmäksi. Kaikki elämässä tuntuu epäonnistuvan.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit. Päivi Räsänwn on lääkäri ja heikkolahjainen.

Ääriuskovaisia lääkäreitä on outoine mielipiteineen, Räsänen, Reinikainen....

Mutta ei se heistä heikkolahjaisia tee.

Vierailija
22/26 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli pääaineena kirjallisuus ja sivuaineena olen lukenut mm. germaanista filologiaa. Mutta oikeasti tunnen itseni hyvin heikkolahjaiseksi. Ap

Öööö. Et osaa jutella kirjallisuudesta?? Porvoon yliopistossako opiskelit pääaine kirjallisuus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit olla sivistymätön ja maailman asioita seuraamaton mutta ei se tee mitenkään huonommaksi. Minäkin olen maisteri, joka mieluiten katson Temppareita kuin luen ajankohtaisista asioista. Mutta kuten tässä ketjussa mainittu, et ole heikkolahjainen. Heikkolahjainen räpiköi rimaa hipoen peruskoulun läpi ja siinäkin tarvitsee erityisopetusta. Sen sijaan oppimisvaikeuksisia maistereita riittää. Voi olla lukivaikeutta, hahmottamisen vaikeuksia, matikkavaikeuksia, keskittymisvaikeuksia. Mutta kun kuitenkin on riittävästi ns. vahvoja osa-alueita, niillä voidaan kompensoida heikkoja alueita. Heikkolahjaisilla päättely on kuitenkin kauttaaltaan heikkoa ja oppimisen vaikeuden laajat. Heikkolahjaisilla näkyy päättelykyvyn vaikeuksia myös sosiaalisissa suhteissa, esim. vaikea ymmärtää jos joku ku*ettaa rahat. 

Vierailija
24/26 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan ne somalitkin insinöörejä ja aivokirurgeja, vaikka äo on vielä alhaisempi kuin heikkolahjaisilla.

Vierailija
25/26 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi olla heikkolahjainen, mutta sinulla voi olla epätasainen kykyprofiili. Se tarkoittaa sitä, että olet jossain asioissa selvästi keskimääräistä parempi, mutta sitten taas jotkut muut asiat tuottavat sinulle huomattavan paljon vaikeuksia, vaikka useimmat ihmiset kokevat ne helpoiksi.

Toki kysymys voi olla myös yleissivistyksen puutteista.

"epätasainen kykyprofiili" voi jeesus mitä kokkarikieltä.

Epätasainen kykyprofiili on aivan yleiskieltä, ja käytössä niin opetuksessa kuin lääketieteessäkin. Kokkari?

Vierailija
26/26 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät voi olla moniosaajia. Onneksi tuonti onnistuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme