Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä narsistin jälkeen...

Satutettu
22.02.2020 |

Erosin narsistiksi diagnosoidusta miehestä jo monta kk sitten. Edelleen nään painajaisia suhteen tapahtumista ja miehen sanat ovat kirkkaasti mielessä.. Miten narsistin kaltoinkohtelusta voi ikinä päästä yli? Kaikista satuttavinta on että miehellä on jo uusi ja sanoi ettei kaipaa minua yhtään kun löysi jo paremmankin. Epäili etten minä löytäisi ketään koska olen niin hölmö :(

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se illuusio. Narsisti tarvitsee muita ihmisiä. Itsenä kanssa tasapainossa oleva ihminen ei tarvitse muiden ihailua ja hehkuta onneaan entisille kumppaneilleen. Muista mitä hirveyttä koit, saman kokee uusi kumppanikin.

Miten voit sanoa niin varmaksi että saman kokee uusi kumppanikin? Mitä jos uusi kumppani toimii aina narsistin haluamalla tavalla? Ei silloin ole syytä suuttua kun verhot on aina aseteltuna ja aina heruu:)

Suurin osa narsistien uhreista on vääntyy jossain vaiheessa suhdetta ihan mille mutkalle vaan, jotta toinen ei suuttuisi. Ei se auta, koska perusdynamiikka on se, että sinussa on aina vikaa ja olet syypää hänen huonoon oloonsa. Omassa suhteessa tein kaikkeni, että hänellä olisi hyvä olla - ei auttanut. 

Vierailija
62/93 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se illuusio. Narsisti tarvitsee muita ihmisiä. Itsenä kanssa tasapainossa oleva ihminen ei tarvitse muiden ihailua ja hehkuta onneaan entisille kumppaneilleen. Muista mitä hirveyttä koit, saman kokee uusi kumppanikin.

Miten voit sanoa niin varmaksi että saman kokee uusi kumppanikin? Mitä jos uusi kumppani toimii aina narsistin haluamalla tavalla? Ei silloin ole syytä suuttua kun verhot on aina aseteltuna ja aina heruu:)

Suurin osa narsistien uhreista on vääntyy jossain vaiheessa suhdetta ihan mille mutkalle vaan, jotta toinen ei suuttuisi. Ei se auta, koska perusdynamiikka on se, että sinussa on aina vikaa ja olet syypää hänen huonoon oloonsa. Omassa suhteessa tein kaikkeni, että hänellä olisi hyvä olla - ei auttanut. 

Joku on ihmisessä perusteellisesti vikana jos käyttäytyy niin. Onko silloin kyse jopa psykopatian piirteistä.. Nauttii kun toista sattuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen jälkeen on pitkään romuna... kaikki ne ilkeät päivittäisiet kommentit jäävät mieleen ja itsetunto on huono. Meillä on lapsiakin ja eron jälkeen ex ei ole osallistunut heidän elämäänsä ja ei maksa edes elareita eikä mitään muita menoja. Jos yritän pitää puoleni, saan edelleen kuulla olevani "saalittävä ämmä" jota hänen ei olisi pitänyt koskaan tavatakaan. Lapsista ja minusta halusi eroon, koska häiritsimme hänen elämäänsä (vapaa-aikaa kavereiden kanssa). Ex petti minua pitkään ja asia selvisi vahingossa, tämä hoito oli vielä pomoni kaveri eli sen häpeän määrää mitä tunsin/tunnen on vaikea kuvata. Exän puolustus asialle oli että minä olen "lehmäosastoa" ja toinen nainen kaunis, ei voinut häntä vastustaa.

Ex on sairas, tiedän sen mutta ei se asiaa helpota. Lapset monesti pohtivat miksi kavereiden siät touhuavat kanssa ja heidän isänsä vaan on jossain (asuu lähellä). Lapsille ex on kertonut olevansa paljon töissä mutta kyllähän ne tajuavat ettei kukaan ole töissä joka päivä ja yö. Lapset myös kuulevat puheluita, joissa ex huutaa minulle ja uhkaa ties millä jos vien elarit oikeuteen ym. 

Vierailija
64/93 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä narsistin käytöstä on toisilla naisilla liehittely ja oman viehätysvoiman julkituominen. Ei terve ihminen puhu 'paremmista' naisista vaan kunnioittaa entistä kumppaniaan.

Vierailija
65/93 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satuttaa myöntää että: olen narsistin uhri.

Pitkä matka on paranemiseen. Suhde vei ystävät, työn kaiken.

Vierailija
66/93 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä narsistin käytöstä on toisilla naisilla liehittely ja oman viehätysvoiman julkituominen. Ei terve ihminen puhu 'paremmista' naisista vaan kunnioittaa entistä kumppaniaan.

Täää!! Ja sitten miten ne puhuu vieraille naisille niin kunnioittavasti ja kotona on helvetti irti vaimoa kohtaan

Vierailija
67/93 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin kanssa avioliitossa 10v. Jätti pysyvät arvet, alhaisen itsetunnon. Terapiassa työstän asiaa. Ilkeät kommentit ei ole unohtuneet.. Nykyisen kanssa hän vaikuttaa onnelliselta.

Vierailija
68/93 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistit ei tosiaan osallistu lastensa elämään. Paitsi jos siitä on hyötyä heille. Minulla kävi onni siinä että narsisti löysi uuden naisen joka pitää lapsista. Lapsi rahdataan heille kerran kuussa tai kahden kk:n välein. Tiedän ettei narsisti oikeasti välitä lapsesta, sillä ilman uutta naista ei pitänyt yhteyttä eikä tavannut. Narsistin työ ja kiireet ovat aina tärkeämpiä kuin muiden ihmisten työ ja kiireet. En tiedä miten kauan narsisti tapas lasta, mutta saan sentään hetkeksi lepotauon. En kuitenkaan odota narsistilta mitään, ei kannata.

Vierailija
69/93 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä syyttää uhrin itseään, syy on miehessä, miehen genetiikassa ja elämänkokemuksissa jo ennen sinua!

Vierailija
70/93 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäkää narsistimiehenne. Muuten miehen haukut muuttuvat sisäiseksi ääneksenne.

Vierailija
71/93 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse muutuin narsistille näkymättömäksi kun aloin kärsiä haluttomuudesta. Sain kuulla vaikka mitä haukkumasanoja tilani vuoksi ja lopulta mies petti ja jätti. Olin sen ansainnut koska en toteuttanut vaimon tehtävää eli antanut p#mpsua.

Näin käy kun narsistin hyödykkeen lähde ehtyy. Mut kuka ees haluaa antaa narsistiselle miehelle :D

Vierailija
72/93 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäys: narsisti muistaa muistuttaa että sinä et saa ketään tai jos saat niin ne on niitä ö-luokan miehiä jotka eivät paremmille naisille kelpaa.

Vierailija
73/93 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miinpä

Vierailija
74/93 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se narsisti varmaan väittäisi oksanreikääkin paremmaksi. Älä usko sen juttuja ja unohda koko tyyppi.

Vierailija
75/93 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ollut parisuhtees narsistin kans mut työelämäs nähnyt niitä ihmisiä. ajatele olevas onnellinen ku pääset eroon.kun laitat välit täysin poikki,alkaa tsressitaso laskee ja ihana rauha ja hyvä olo alkaa palautua. narsisti hankkii uuden kumppanin heti, vaan loukatakseen entistä,eli uusi on uusi uhri.

näin siis kokee työpaikka narsistin uhri

Vierailija
76/93 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se narsisti varmaan väittäisi oksanreikääkin paremmaksi. Älä usko sen juttuja ja unohda koko tyyppi.

Mietin millainen ajatusmaailma ihmisellä on joka tekee niin? Eikö sellainen pitäisi hoitaa kuntoon

Vierailija
77/93 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistit ei tosiaan osallistu lastensa elämään. Paitsi jos siitä on hyötyä heille. Minulla kävi onni siinä että narsisti löysi uuden naisen joka pitää lapsista. Lapsi rahdataan heille kerran kuussa tai kahden kk:n välein. Tiedän ettei narsisti oikeasti välitä lapsesta, sillä ilman uutta naista ei pitänyt yhteyttä eikä tavannut. Narsistin työ ja kiireet ovat aina tärkeämpiä kuin muiden ihmisten työ ja kiireet. En tiedä miten kauan narsisti tapas lasta, mutta saan sentään hetkeksi lepotauon. En kuitenkaan odota narsistilta mitään, ei kannata.

Tämä. Miten paljon syytinkään itseäni ettei ex tavannut lapsiaan. Koska isä pitää olla vaikka isä saa olla minkälainen on. Ymmärsin kyllä vaan millä saan hänet tapaamaan lapsiaan? En vaan voinut viedä heitä kynnykselle ja kipata siihen, palauta maanantaina kouluun, kun en voi olla varma onko isä edes paikalla.

Syyllistäminen kaikkien taholta kun en pakota tapaamisiin. Miten voi olla lasten etu viedä väkisin isälle joka on aina töissä, ovatko turvassa? Normaali mies huolehtii perheestään, narsisti ei.

Lasten etu että isä haluaa omasta tahdosta olla lastensa kanssa.

Vierailija
78/93 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistakaa et narsisti haukkuu kaikkia koko aika, keksii vikaa kaikesta.ootte kaikki ihan ok tyyppejä teis ei vikaa ainoastaan narsistil sairaus mieles.

Vierailija
79/93 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma narsisti eksä painosti hankkimaan lapsia. Hänelle nainen ilman lapsia ei ollut mitään. En suostunut koska en halunnut lapsille ankeaa lapsuutta tyrannin vallan alla. Uuden kanssa lapsi olikin melkein heti tuloillaan!! (ei minulla)

Vierailija
80/93 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se "seuraava nainen". Miehellä oli eksänsä kanssa pitkä liitto ja lapset saatu siinä suhteessa. Meistäkin on some täynnä rakastuneita ja onnellisia kuvia. Mieskin on päässyt elämässä eteenpäin minun aikana, koska olen luonteeltani aikaansaava tyyppi.

Mutta se "onnellisuus"? En tosiaan tajunnut alkuaikoina sitä kylmä-kuuma-vaihtelua, mistä se johtui. Luulin että hän oli väsynyt/stressaantunut tms. Sitten ajattelin, että meillähän on vuorovaikutusongelmia, ja yritin miestä saada minun kanssa kehittymään asiassa - ei tulosta. Kerran hän pisti minut sen verran pahasti maan rakoon, että silloin tajusin kuinka sairas hän on ja miksi hänen eksänsä oli lähtenyt. Ajattelin, että eksä varmaan on säälinyt minua koko ajan. Minäkin olen pahoillani hänen puolestaan, mitä kaikkea on joutunut kokemaan. Minulla otti jokusen vuoden tajuta, että olen kokenut alusta asti henkistä väkivaltaa ja on ollut epämääräinen paha olo suurimman osan ajasta. Onhan ne huippuhetket olleet ihania, mutta ei niillä ole merkitystä. Oli järkytys tajuta, ettei toinen ole välittänyt oikeasti minusta missään vaiheessa. Joten jos törmäätte eksän nykysuhteen kulisseihin, niin muistakaa, että ne on vaan kulissit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi