Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarkoittaako "vesi nousee 10 metriä" käutännössä sitä, että meri tulee 10 metriä maalle?

Vierailija
22.02.2020 |

Niin kuin uutisissa äsken annettiin ymmärtää vai mitä tarkoittaa käytännössä?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mitä uutisissa on sanottu tai annettu ymmärtää, mutta ei tarkoita. Jos vesi nousee 10 metriä, niin maata peittyy rannan muodosta ja jyrkkyydestä riippuen nollasta metristä moneen kilometriin. Se tarkoittaa ihan sitä mitä se sananmukaisesti tarkoittaa, eli meren pinta nousee 10 metriä siitä korkeudesta, missä se nyt on. Siis ylöspäin.

Vierailija
2/31 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin samaa, mutta tarkoitti ilmeisesti rannasta sisäänpäin etäisyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Espoon rannikolla talot jo vedessä.

Vierailija
4/31 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, vai 10 suoraan ylöspäin? Se olis jo aika pelottava

Vierailija
5/31 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 m ylöspäin. Eli maalle kilometritolkulla, riippuen paikallisesta maan korkeuseroista.

Vierailija
6/31 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja kun Antarktis sulaa niin meren pinta nousee laskennallisesti n.60m ,kannattaa mennä ostamaan kumisaappaat ja mitta.

Vierailija
7/31 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo parin sentin merenpinnan nousu vaikuttais jo tosi paljon. Näitä asioista pitäis uutisissa aina havainnollistaa, koska ei ihmiset tajua, mitä parin sentin nousu tarkoittaa. Luulevat, että vesi tulee kaksi senttiä eteenpäin rantahiekalle. ..

Vierailija
8/31 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkoittaa että vesi saa orgasmeja kymmenen metrin matkalla.

Vierailija
9/31 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän täti selitti, että vesi on tullut 10m lähemmäs taloa. Varmaankin oli kysytty paljonko vesi on noussut. Käsittääkseni oli talon asukas eikä vedennousunselostusammattilainen

Vierailija
10/31 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hetkonen. Jääkö mun uusi asunto sitten veden alle? Tässä on mun koko omaisuus kiinni.

Vierailija
11/31 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, itse asun saaristossa ja olen seurannut vedenkorkeusennusteita lapsesta asti. Esim. +60 cm tarkoittaa että vesi on meidän lipputangolla asti ja koko rantanurmikko on veden alla.

Vierailija
12/31 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hetkonen. Jääkö mun uusi asunto sitten veden alle? Tässä on mun koko omaisuus kiinni.

Se on mahdollista ja jopa todennäköistä.

Vierailija
13/31 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ja kun Antarktis sulaa niin meren pinta nousee laskennallisesti n.60m ,kannattaa mennä ostamaan kumisaappaat ja mitta.

Jos meren pinta alkaa tosissaan nousemaan niin luulen että monet maat yhdessä rahoittavat kanavan kaivamisen saharan autiomaahan. Siellä on laaja alue joka on meren pintaa alempana. Halvemmaksi se tulee kun alkaa pykätä tulvavalleja joka kaupungin ympärille.

Vierailija
14/31 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta miljardia litraa vettä tarvitaan nostamaan valtamerien pintaa edes metrillä? Mieti nyt vähän.

Vierailija
15/31 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Espoon rannikolla talot jo vedessä.

Ei kannata mereen rakentaa niitä.

Zinc

Vierailija
16/31 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

10m ylöspäin tietenkin.

Vierailija
17/31 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jakomäestä rantatontteja ostamaan

Vierailija
18/31 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta miljardia litraa vettä tarvitaan nostamaan valtamerien pintaa edes metrillä? Mieti nyt vähän.

Et vissiin ole juuri seurannut uutisia yms.. Antarktiksen jäätikkö on paksuimmalta kohdaltaan n 2km ja pinta-alaakin riittää muutaman euroopan verran joten mars mars saapasostoksille. Tsiikaileppa kartasta moniko suurkaupunki on alla tuon 60m merenpinnasta :)

Vierailija
19/31 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän täti selitti, että vesi on tullut 10m lähemmäs taloa. Varmaankin oli kysytty paljonko vesi on noussut. Käsittääkseni oli talon asukas eikä vedennousunselostusammattilainen

Meille jotka eivät ko. pätkää nähneet, tämä oli kullanarvoinen kommentti. Nyt ymmärrän miten tämä sekaannus on syntynyt.

Vierailija
20/31 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entiset kalliit rantatonttikodit muuttuvat ei edes ilmaiseksi-kodeiksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä