Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lonkkakipuun kortisonia?

Vierailija
22.02.2020 |

Voiko kipeään lonkkaan pistää kortisonia kipua helpottamaan? Polveen ilmeisesti voi mutta mites lonkka? Nivelrikko vihoittelee. Asiantuntijoita, kokemuksia?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan, koska oikeasti tartten neuvoja.

Vierailija
2/14 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäukolla(80v) helpottaa kyllä.

Ei ole nivelrikkoa, mutta reumatyyppistä kipua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se nivelrikko on jo paha niin ei enää pistetä kortisoonia, sanoi lääkäri minulle. Sain tabletteina. Mutta nyt lonkka kumminkin jo leikattu. Kiva kun ei ole enää kipuja.

Vierailija
4/14 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi laittaa.

Minulle on laitettu terveyskeskuksessa useamman kerran ja apua on ollut.

Vierailija
5/14 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuuko pistos tk:ssa?

Vierailija
6/14 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut useampiakin kortisonipiikkejä lonkkaan. En kuitenkaan nivelrikon kipuun, vaan bursiittiin. Auttoi!

Vierailija
7/14 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lääkäri sanoi ettei lonkkaan pistetä

Vierailija
8/14 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain terveyskeskuksessa kortisonipiikin lonkkaan. Samoin äitini on saanut useammankin kerran. 

Se kivuttomuus piikin jälkeen on jotain sanoinkuvailemattoman ihanaa vaikka sen pistäminen sattuukin aivan s##tanasti.

Vierailija
9/14 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain terveyskeskuksessa kortisonipiikin lonkkaan. Samoin äitini on saanut useammankin kerran. 

Se kivuttomuus piikin jälkeen on jotain sanoinkuvailemattoman ihanaa vaikka sen pistäminen sattuukin aivan s##tanasti.

Tänään sain kortisonipiikin lonkkaani ja ei sattunut yhtään, ainoa pikkarainen tuntemus oli silmänräpäys, kun piikki "upposi" ihon alle.

Vierailija
10/14 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pistää ja aluksi saattaa kipuun auttaakin. Kun kortisoni sitten ajankanssa tuhoaa nivelruston ja haurastuttaa luuta on vaikeampi tehdä lonkkaleikkaus. Lisää myös lonkkamurtumien riskiä.

Vierailija
11/14 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele. Parempi pyrkiä lonkkaleikkaukseen, jos on nivelrikkoa. Kortisoni voi pitkittää odotusaikaa leikkaukseen 

Vierailija
12/14 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonot on pitkät tällä hetkellä. Jos suinkin mahdollisuus päästä jonoon niin kannattaa yrittää sitä!

Vierailija
13/14 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi pistää ja aluksi saattaa kipuun auttaakin. Kun kortisoni sitten ajankanssa tuhoaa nivelruston ja haurastuttaa luuta on vaikeampi tehdä lonkkaleikkaus. Lisää myös lonkkamurtumien riskiä.

Juuri tuon takia en ole mihinkään ottanut, vaan hammasta purren odottanut leikkaukseen/leikkauksiin asti.  

Vierailija
14/14 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta seitsemänkymppinen nainen. Ensimmäisen lonkkakivun sain oman hölmöyden ja varomattomuuden vuoksi muutama vuosi sitten syksyn kylmillä. Tammikuuhun saakka odottelin helpotusta mutta kun sitä ei kuulunut, menin ortopedille. Kaksi kertaa piikitettiin kortisonia eikä mitään vaikutusta. Varsinkin ensimmäinen piikitys koski aivan ...vetisti.  Olisi pitänyt vielä kolmas piikki ottaa, ennenkuin olisi lähetetty magneettikuvaukseen. Päätin, että en enää kanna rahaa lääkäriin vaan odotan kevättä ja kesää ja ilmojen lämpenemistä. Kesän tulo vei aikanaan polvikivun pois ja niin kävi lonkallekin.   Kaikki yltiöpäinen liikunta on pitänyt jättää. Epätasaisella alustalla kävelykin aiheuttaa pieniä kiputiloja sekä polveen että lonkkaan.  Tasaisella alustalla rauhallista kävelyä sauvoilla tai ilman sekä lämpimästi pukeutuminen. Siinä lääkkeet. Ostin viime syksynä merinovillaiset pitkikset. Ohuet mutta lämpimät eikä merinovilla kutita. Alle laitan puuvillaiset pitkikset.  Pidän niitä villapitkiksiä joskus kesälläkin, jos on viileää ja kosteaa. Ne suorastaan hellii raihnaisia niveliäni. Suosittelen. (Näin selvisi sekin, miksi eläkeläiset usein muuttaa etelän lämpöön.) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän