Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Turku vai Oulu?

Vierailija
22.02.2020 |

Perustelkaa kumpi on parempi? Tästä on varmasti jo keskusteltu, mutta kaupungit kasvaa, muuttuu ja toivottavasti kehittyy, joten tämä on 2019 edition.

(Tässä Turulle hiukan sopivampi vertailukohde. Turku on nykyään Ouluakin pienempi kaupunki.)

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa ei ainakaan pelätä polliisia. Miten lie Suomen turuus?

Vierailija
22/37 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa asuneena sanon Turku

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa on valoisat kesäyöt, Turussa on pimiää. Turun murre on hirviää, Oulun hassua. Oulussa on kylmempää kuin Turussa.

Vierailija
24/37 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmityskulut on Oulussa melkoiset. Lämmityskausi kestää elokuun lopulta toukokuun alkupuolelle. 

Vierailija
25/37 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu siitä , mitä haette. Olen asunut molemmissa ja molemmat ovat mielestäni ihania kaupunkeja.

Ouluun muuttaisin pienten lasten kanssa. On pienemmät kuviot ja ehkä turvallisempaa, sekä lumiset talvet on mukavia lasten kanssa. Turku on kyllä huomattavasti isompi kaupunki, kansainvälisempi, kulttuuritarjontaa enemmän, saaristo (Oulussakin toki Hailuoto).  Itse en pidä loskaisista/jäisistä talvista. Mutta jos tapahtumia kaipaa niin Turku.

Vierailija
26/37 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turun väestötiheys on yli 10-kertainen Ouluun nähden eli Turku on siinä mielessä oikeampi kaupunki. Turun kaupunkiseutu on myös Suomen 3. suurin. Se että Ouluun on liitetty paljon landea, ei tee sitä isoksi kaupungiksi.

Oulun keskustan väestötiheys on suurempi kuin Turun keskustan.

Totta kai kun se keskusta on niin minimaalinen ja surkea

27/37 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä oulu on turvallisempi kuin Turku.

Vierailija
28/37 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun asukasmäärä kasvoi, kun tehtiin uusi Oulu muodostamalla useista kunnista uusi kaupunki. Silti Oulu ei muuttunut kaupunkimaisemmaksi. Uskonlahkolaisia joka paikassa. Joten valitse Turku.

Vierailija
29/37 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän riippuu siitä , mitä haette. Olen asunut molemmissa ja molemmat ovat mielestäni ihania kaupunkeja.

Ouluun muuttaisin pienten lasten kanssa. On pienemmät kuviot ja ehkä turvallisempaa, sekä lumiset talvet on mukavia lasten kanssa. Turku on kyllä huomattavasti isompi kaupunki, kansainvälisempi, kulttuuritarjontaa enemmän, saaristo (Oulussakin toki Hailuoto).  Itse en pidä loskaisista/jäisistä talvista. Mutta jos tapahtumia kaipaa niin Turku.

Hailuoto ei kuulu Ouluun.

Vierailija
30/37 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asu yksi talvi Oulussa niin ei tarvitse kysellä tyhmiä.

Vierailija
31/37 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääni Turulle. Historiallinen kaupunki. Tiivis keskusta. Tapahtumia ja elämää. Ehdottomasti paras kesäkaupunki. Upea saaristo ja Aura-joen ranta. Runsaasti kultturia, ravintoloita, baareja. Halvat lentoyhteydet Keski-Eurooppaan. Laivalla pääsee edullisesti Ahvenanmaalle ja Ruotsiin niin halutessaan. Suuri opiskelija-kaupunki.

Vierailija
32/37 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Oulusta haluaa merellisiä kokemuksia kesällä niin pitää matkustaa Raaheen tai Kemiin. Jopa Savonlinna ja Kajaani pystyy tarjoamaan paremmat merikokemukset, vaikka sisämaan kaupunkeja onkin.

Oulun epävirallinen slogan onkin "Oulu, meren rannalla sijaitseva sisämaan kaupunki"...

Vierailija
33/37 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Turussa tai lähiseuduillakaan ole samanlaisia rantoja kuin Oulussa.

Vierailija
34/37 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen muuttanut Turusta Ouluun (työpaikan takia)

Turun keskusta huomattavasti isompi kuin Oulun. Turussa enemmän kauppoja ja oikeastaan kaikkea on enemmän.

Oulussa on vaikeaa pärjätä ilman autoa,(julkinen liikenne olematonta, kesällä bussit kulkevat kerran tunnissa talvella kaks kertaa tunnissa.)

Toisaalta Oulussa on ihmiset pääasiassa mukavampia ja puheliaampia kuin Turussa.

Asuminen Oulussa pääasiassa halvempaa.

Oulussa paljon enemmän luontoa.

Puheliaana luontoihmisenä en muuttaisi täältä enää pois.

Viihtyminen riippuu siitä mitkä asiat ovat sulle tärkeitä.

Vierailija
35/37 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunuy kummassakin, mutta voiton vie helposti Turku.

Vierailija
36/37 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpikaan.

Helsinki ja Tampere ovat oikeita kaupunkeja, mitä tulee myös ihmisiin.

Vierailija
37/37 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulusta lyhyempi matka Lappiin.