Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut KEHTAAVAT ruuhkabussissa tms istua käytävänpuoleiselle penkille blokatakseen viereisen paikan jotta voivat istua ilman vierustoveria??!

Vierailija
22.02.2020 |

Olen miettiny miten jotkut oikeasti kehtaavat istua niin ettei viereen "pääse" istumaan kun näkevöt että bussi on täynnä eikä enempää vapaita paikkoja ole. Eikö se hävetä kun väkisinkin tietävät estäneensä viereisen paikan joka olisi täysin vapaa. Miten riittää pokka? Onko se niin kauheaa istua jonkun vieressä? Kaikki varmasti mieluiten istuisivat yksin mutta ei se kaksinkaan ole maailmanloppu.

Jos tunnistat itsesi niin selitä minullekin. Eilen viimeeksi olin tälläisessä bussissa ja kaksi keski-ikäistä eukkoa pokkana pitivät paikkoja pantissa. Toista mahtoi kylläkin keittää kun joku jossain vaiheessa kysyi voisiko istua viereen! Toinen sai pitää paikat itsellään. Jännä että yleensä kyseessä on muuten keski-ikäiset tai vanhemmat hieman nyrpiintyneet eukot.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin oletan, että jos joku istuu käytäväpaikalla niin hän haluaa viestittää muille haluavansa istua yksin. Ilman mitään suun avaamistakin. Tämän kuvan näistä ihmisistä saa. Ja on se hieman pöljän näköistä kun bussi on täynnä mutta joku panttaa paikkaa. Pitääkö silloinkin avata suu ja kysyä onkohan mahdollista päästä istumaan kun olettaisi olevan itsestäänselvää että tarvitaan lisäpaikkoja. Enkä minäkään tiedä kenen pokka riittää tuohon.

Pitää avata suu ja kysyä. Herranen  aika sentään. Nopeampi ja tehokkaampi ratkaisu se on kuin kiukutella somessa, kirjoitella heippalappuja ja käydä ajatuksensiirtokursseilla.

Vierailija
22/70 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos menen enää vain lyhyen matkan, niin istun käytäväpaikalla. Ja kerran, kun ikkunapaikan penkissä oli jotain, joka näytti aivan p**kalta. Hämmentävän kauan sain paheksuvia katseita, ennen kuin joku reipas rohkeni kysyä pääsisikö penkille istumaan. Toki pääsee, jos ei p**katahra haittaa...

Pääsääntöisestihän nämä käytävän puoleisella penkillä yksin istuvat ovat jotain +50v tätejä ja jossain määrin myös samassa ikäluokassa olevia setiä. Se on paljon harvinaisempaa, että nuorten näkee näkee tekevön noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pyytänyt päästä istumaan ja aina olen päässyt. Ei haittaa mutinat.

Vierailija
24/70 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on näitä ikuisuuskysymyksiä mulkkuudesta. Kohta joku mamma tulee uhriutumaan, miten hänellä on (itsediagnosoitu) sairaus, joka estää muiden ihmisten huomioimisen.

Sairaus, jonka takia ei voi istua kenenkään vieressä, mutta ruuhkaisessa bussissa istuminen ei ole silti mikään ongelma.

Vierailija
25/70 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen jäämässä pian,,istun reunalle. Jos joku haluaa ikkunapaikalle, nousen antaakseni tilaa.

Mutta kun jään pois, minun ei tarvitse vaivata ketään nousemaan ylös. Miksi lievästi ylipainoisena minun on helpompi nousta käytäväpaikalta tilaa antaakseni, kuin kämpiä sivusuunnassa ahtaassa tilassa ikkunn viereen ja pois.

Tyydyttikö vastaus.

Vierailija
26/70 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen käytäväpaikalle ja kyttään millon mieletön kinkku astuu bussiin. Tarjoan hänelle ikkunapaikkaa vierestäni ja alan iskeä ;)

Vierailija
27/70 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuisin, mutta riskinä on, että saan käsilaukun tai repun päin naamaa. Ihmiset eivät käsitä, että laukut voivat osua toisiin ihmisiin. 

"Omadiagnoosini" on parantumaton syöpä ja heikko vastustuskyky. Olen köyhä pitkien syöpähoitojen jälkeen, joten en voi matkustaa taksilla eikä minulla ole omaa autoa. 

Istun yleensä kuljettajan takana, koska harva haluaa istua paikalla, josta ei näe edessä olevaa maisemaa. Harvemmin kukaan istuu viereen edes ruuhkabusseissa. 

Vierailija
28/70 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos menen enää vain lyhyen matkan, niin istun käytäväpaikalla. Ja kerran, kun ikkunapaikan penkissä oli jotain, joka näytti aivan p**kalta. Hämmentävän kauan sain paheksuvia katseita, ennen kuin joku reipas rohkeni kysyä pääsisikö penkille istumaan. Toki pääsee, jos ei p**katahra haittaa...

Pääsääntöisestihän nämä käytävän puoleisella penkillä yksin istuvat ovat jotain +50v tätejä ja jossain määrin myös samassa ikäluokassa olevia setiä. Se on paljon harvinaisempaa, että nuorten näkee näkee tekevön noin.

Tätejä, koska ne sedät kököttävät yksin henkilöautoissaan.

Vierailija
29/70 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää on näitä ikuisuuskysymyksiä mulkkuudesta. Kohta joku mamma tulee uhriutumaan, miten hänellä on (itsediagnosoitu) sairaus, joka estää muiden ihmisten huomioimisen.

Sairaus, jonka takia ei voi istua kenenkään vieressä, mutta ruuhkaisessa bussissa istuminen ei ole silti mikään ongelma.

On ongelma, mutta osa meistä on naurettavan köyhiä.

Vierailija
30/70 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kotoisin maalta? Minä olen helsinkiläinen ja uskallan kysyä, pääseekö istumaan. Ihan itse valitset sopeutua seisomaan, ja haaveilet muiden määräilystä, mille penkille heidän pitää istua.

Vierailija
31/70 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska haluan istua yksin ja ärsyttää kun joku tunkee viereen?

Olen keski-ikäinen kurppana, istun mielelläni yksin ikkunapenkille, mikäli sen saan. Muuten ruuhka-aikoina otan aina  uusien matkustajien tullessa nenäliinan esiin ja alan yskiä/aivastella/niistää nenää. Toimii, harvemmemmin kukaan tulee viereen.

Itseäni ärsyttää eniten hyökkäysvaunujen kokoisten peitettyjen ns.lastenvaunujen kanssa liikkujat, jotka vaativat kaikkia väistymään. Itse pikkulapsiaikoina liikuin rintarepun ja taitettavien rattaiden kanssa, en halunnut häiritä ketään.

Vierailija
32/70 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin istukoon, missä ja miten haluaa. Paikalle pääsee kyllä, kun kysyy.

Vierailija
33/70 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on standardipenkkiä leveämmät hartiat joten en istu ikinä siihen ikkunapaikalle. Tilaa saa pyytämällä.

Vierailija
34/70 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

blokkaan viereisen istumapaikan yleensä silloin kun olen esim. flunssassa tai influenssassa. oletan, että jos joku haluaa mennä istumaaan sinne ikkunapaikalle, niin hänellä on myös puhekyky ja voi pyytää paikkaa. ei sen puhumisen niin vaikeaa pitäisi olla

Mitäs hyötyä siitä paikan blokkaamisesta on?

Vierailija
35/70 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään mutinoita en ole koskaan kuullut, vaan aina päässyt pyytäessäni istumaan.

Vierailija
36/70 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos bussi täyttyy niin kyllä nekin yleensä antaa tilaa sitten, kun siinä vaiheessa ei enää kehtaa kieltäytyäkään. Ja kyllä jos joku kieltäytyisi niin varoittaisin että josset pian anna tilaa niin otan ja revin sinut väkivalloin käytävälle.

Vierailija
37/70 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

blokkaan viereisen istumapaikan yleensä silloin kun olen esim. flunssassa tai influenssassa. oletan, että jos joku haluaa mennä istumaaan sinne ikkunapaikalle, niin hänellä on myös puhekyky ja voi pyytää paikkaa. ei sen puhumisen niin vaikeaa pitäisi olla

Mitäs hyötyä siitä paikan blokkaamisesta on?

Viereinen ei saa tartuntaa.

ohia

Vierailija
38/70 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä haittaa. Osaan kysyä tällaisen tapauksen osuessa kohdalle, ja bussin täyttyessä, että anteeksi, siellä viereisellä paikallanne varmaan on tilaa? Aina on istumapaikka löytynyt, joskus pienen mutinan säestyksellä, mutta se nyt on hänen häpeänsä.

Minä sanon herttaisesti: anteeksi, mutta oletko maksanut molemmista paikoista? Häkeltyneenä penkin valloittaja siirtyy aina.

Mies vie neljä paikkaa. Hän heittää ison repun penkille, siinä meni 2 paikkaa, istuu reppua vastapäätä jalat harallaan ja taas 2 paikkaa = 4 paikkaa. Seuraavan kerran, kun nään tämän ilmiön, tungen itseni piruuttani repun viereen.

Vierailija
39/70 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minähän takia olet flunssassa tai influenssassa ruuhkabussissa?

No minkähän takia? Olisko vaikka sen takia, että esim.taksilla ajaminen on kallista. Kotiin jääminenkään ei ole optio, jotkut hommat vaan on tehtävä vaikka kipeänäkin. Ja entäpä jos se flunssainen on vaikka tulossa lääkäristä ja menossa apteekkiin? 

Ruuhkabussien ovilla ei ole terveystarkastajia juuri sen takia että jopa sairastavat ihmiset pääsevät kyytiin. Bussit ja ratikat olisivat varmasti melko tyhjillään, jos niihin ei päästettäisi  nuhaisia ja yskäisiä ihmisiä.

En tiedä olleeni yhdessäkään bussissa missä  olisi ollut  ei-flunssaisia ihmisiä. Aina täällä Suomessa joku köhii tai niiskuttaa, minäkin. 

Vierailija
40/70 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska inhoan istua litissä siellä reunassa.

Koska joskus menen ilman lippua ja pitää nopeasti päästä pois tarvittaessa.

Päästän ikkunan viereen, sen kun tulet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän