Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana ja toimenpide tulossa: keskeytys yksityisellä?

Vierailija
22.02.2020 |

No niin, minulle on tulossa sellainen lääketieteellinen tmp, jossa ei saa olla raskaana. Tämä varmistui vasta kun tämän kierron ovulaationi oli ohi - ja nyt olen raskaana! Olen sekä raskautta yrittänyt että tuohon toimenpiteeseen jonottanut vuosia. Ja nyt sitten tänään testi näytti positiivista ja viime viikolla sain tietää pääseväni toimenpiteeseen! :(
Uskomaton tuuri.

Raskaus on sekä minulle että vauvalle turvallisempi jos olen ollut toimenpiteessä eli siihen ehdottomasti nyt haluan.

Joten miten raskauden keskeytys!? Lääkkeellisesti joo, mutta saako yksityisellä vai pitääkö sieltä hakea lähete julkiselle?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan luulen, että parempi keskeyttää jo mt-ongelmien takia :)

Vierailija
22/30 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, minulla on vakava sairaus joka vaikeuttaa raskausaikaa, synnytystä ym.

Kuitenkin jonot toimenpiteisiin ovat pitkiä ja lääkärit kannustaneet yrittämään myös raskautta koska olen jo sen ikäinen etten enää ihan nuori, 38.

Nyt sitten kävi näin. Mutta koska raskaus olisi myös vauvalle turvallisempi kun tuo tmp tehty, toivoisin toki siihen pääseväni. Enempää en terveydellistä tilaani avaa täällä, mutta pääkoppa on - kiitos huolenpidosta - ihan kunnossa, :) kyse fyysisestä, ei psyykkisestä vaivasta.

Ap

Jos lääkärit kuitenkin kannustaneet yrittämän raskautta, niin ehkä kannattaisi antaa raskauden jatkua (jos siis lapsen haluat). Ja mennä toimenpiteeseen raskauden jälkeen.

Itse sain lapsen tuon ikäisenä, kroonisesti sairaana, riskiraudella. Kaikki meni hyvin. Mutta tuon jälkeen uusi raskaus ei enään onnistunutkaan.

VOimia hankalaan tilanteeseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up, minua kiinnostaa ihan yleisesti, miten sen voi saada yksityiseltä jos tarvitaan kahden lääkärin lausunto?

Itse siis menin julkiselle ehkäisyneuvolaan, sieltä ensimmäinen lausunto, totesin että tässä menee liian kauan, ajanvaraus yksityiselle (Terveystalo), sieltä toinen lausunto ja napit kouraan.

Vierailija
24/30 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitin oman kuntani ehkäisyneuvolaan. Sieltä sain ajan lääkärille, missä sitten varattiin aika varsinaiseen lääkkeelliseen keskeytykseen. Tuo olisi mennyt niin monen viikon päähän, että varasin ajan yksityiselle, mistä sain heti keskeytykseen tarvittavat napit kouraan. Minulla oli siis jo yksityiselle mennessä se ehkäisyneuvolan lääkärin lausunto. Yksityisellä maksoi 800 euroa, mutta ei ollut varaa odotella.

Mieluummin siis murhasit oman lapsesi?

Minkälainen ihminen oot?

Tunteeton ja vähä-älyinen.

Vierailija
25/30 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se raskaudenkeskeytys vasta onkin vaarallinen sille vauvallesi

Niinpä. Sitä ei koskaan näe elävänä, ei saanut kehittyä vaan tehtiin toimenpide ja sekajätteeseen.

Vierailija
26/30 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä palstalta tuskin on herumassa ymmärrystä päätöksellesi. Ei ainakaan niin kauan kun et kerro mikä terveysongelma sen raskauden estää.

Vaikka en kyllä ymmärrä miksi ei sitten ehkäisyä käytetty jos raskautta ei nyt toivottu.

Vierailija
27/30 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soitin oman kuntani ehkäisyneuvolaan. Sieltä sain ajan lääkärille, missä sitten varattiin aika varsinaiseen lääkkeelliseen keskeytykseen. Tuo olisi mennyt niin monen viikon päähän, että varasin ajan yksityiselle, mistä sain heti keskeytykseen tarvittavat napit kouraan. Minulla oli siis jo yksityiselle mennessä se ehkäisyneuvolan lääkärin lausunto. Yksityisellä maksoi 800 euroa, mutta ei ollut varaa odotella.

Mieluummin siis murhasit oman lapsesi?

Minkälainen ihminen oot?

Tunteeton ja vähä-älyinen.

Varmaan ihan oikea diagnoosi, ja lienee parasta ettei kaltaiseni ihminen lisäänny. Et varmaan hyväksyisi, että minut kytkettäisiin sinun elimistöösi letkuilla yhdeksäksi kuukaudeksi, vaikka henkeni olisi kyseessä.

Vierailija
28/30 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olet ilmeisesti sairaalassa erikoissairaanhoidon piirissä, niin ota yhteys hoitavaan lääkäriisi. Hän voi tehdä lähetteen sairaalan gynelle tai kysyä sieltä neuvoa. Tämä neuvo on turha, jos olet jo naistentautien polin asiakas.

Vierailija
29/30 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvin mahdollista, että et tule enää raskaaksi, kun ikää alkaa olla. Kyseenalaista mielestäni myös tietoisesti yrittää raskautta ja sitten keskeyttää se.

Vierailija
30/30 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tehty Mehiläisessä Runeberginkatu Helsinki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi