Yökastelu ja leiri
Moi :) Oon 16v tyttö ja menossa viikon päästä 3 päivän yleisurheiluleirille. Mun piti mennä sinne parin kaverin kanssa, mutta ne on nyt molemmat kipeinä ja joutuvat perumaan. Mä oon yökastelija ja tarviin yleensä vaippaa öisin. Nyt joutuisin nukkumaan tuntemattomien kanssa samassa huoneessa, vaan mun parhaat ystävät siis tietää tuosta kastelusta. En haluis tuntemattomien edessä olla vaipat päällä enkä oo varma voinko käyttää salaa. Aamulla pitäis se märkä vaippa jotenkin huomaamattomasti hävittää, ja muutenkin joku saattaa huomata. Onko kellään omia tai omien lasten kokemuksia tai jotain neuvoja :)
Kommentit (21)
Aamulla laukun kanssa vessaan, varaat sinne muovipussin, pissavaippa sinne ja jossain kohtaa salaa pussi roskiin. Hyvin se menee :) Nauti leiristä äläkä stressaa liikaa
Ei ihme ettei enää tule arvokisoissa mitaleita kun lajin harrastajat on tätä tasoa :DD teini vaipoissa, eikä osaa itse niitäkään käyttää, huhhuh8
Vaippa tuntuu itsestä varmasti isolta ja paksulta, mutta ei se esim tunikan alta näy mihinkään. Laita siis yöasuksi mieluummin tunika kuin housut.
Jos pyydät itsellesi pinnasängyn ja jonkun ohjaajan vaihtamaan vaipat?
Mulla oli nuoruudessa yökasteleva ystävä, joka ei ainakaan jäänyt ikinä vaipoista kiinni leireillä tai yökylissä. Siihen aikaan vaipat oli varmaan paksumpiakin. Eli eiköhän se hyvin mene :)
Miten ilkeitä aikuiset osaavatkaan olla? Olen täydellisen pöyristynyt. Yökastelu ei ole oma vika ja sitä ei voi lopettaa omalla päätöksellä. Aina eivät lääkkeetkään auta. Silloin on pakko antaa ajan hoitaa ongelma. Siihen asti asia vaivaa jokaista yökastelijaa eikä tilannetta helpota aikuisten mollaus. Hävetkää, mutta jotenkin oletan, että edes ymmärrä, mistä puhun.
Joku antoikin sinulle jo hyvät vinkit: pitkät yövaatteet. Vaikka pyjamahousut ja tunika. Muovipussiin vessassa vaippa ja jossain vaiheessa kassista roskiin. Reippaasti vaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten ilkeitä aikuiset osaavatkaan olla? Olen täydellisen pöyristynyt. Yökastelu ei ole oma vika ja sitä ei voi lopettaa omalla päätöksellä. Aina eivät lääkkeetkään auta. Silloin on pakko antaa ajan hoitaa ongelma. Siihen asti asia vaivaa jokaista yökastelijaa eikä tilannetta helpota aikuisten mollaus. Hävetkää, mutta jotenkin oletan, että edes ymmärrä, mistä puhun.
Joku antoikin sinulle jo hyvät vinkit: pitkät yövaatteet. Vaikka pyjamahousut ja tunika. Muovipussiin vessassa vaippa ja jossain vaiheessa kassista roskiin. Reippaasti vaan.
Kiitos :) Noita haukkujia aina netissä riittää, mutta kiva että tulee asiallisiakin vastauksia. Tunika ja pitkät housut on varmasti hyvä ratkaisu, peilasin äsken itseäni ja ei se vaippa tosiaan sieltä näy. Täytyy vaan olla reipas ja rohkea :)
Vierailija kirjoitti:
Eikö Minirin toimi sinulla?
Mulla ei toiminut :( Vahinkoja kävi edelleen, ne oli ehkä pienempiä mutta silti tarvitsin vaippoja. Sain myös ikäviä sivuoireita
Mulla on 13-vuotias tytär, joka on ollut koko ikänsä kastelija. Tyttö itse tosi reipas ja ollut tänä vuonna ja viime vuonna leireillä monen hengen huoneissa yötä. Menee meikkipussin kanssa vessaan jossa laittaa vaipan ja jalkaan pyjamahousut ja pitkän paitulin. Aamulla sama juttu toisinpäin ja vaippa pussiin, josta roskiin sopivan hetken tullen. Hyvin toimii!
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei toiminut :( Vahinkoja kävi edelleen, ne oli ehkä pienempiä mutta silti tarvitsin vaippoja. Sain myös ikäviä sivuoireita
No voihan harmi, itsekin kärsin yökastelusta 12-vuotiaaksi asti mutta Minirin auttoi onneksi itselläni siihen. Ennen sitä jäi kyllä aina kaikki yökyläilyt pois ja ainoastaan pari parhainta ystävääni tiesi kastelustani.
Mutta hyvä että olet keksinyt yöasun josta vaippa ei näy, vaikka eihän tuollaisessa pitäisi mitään hävettävää olla. Rohkeasti vain leirille, kyllä kaikki menee varmasti hyvin! Itse pystyin jättämään Minirinin pois 15-vuotiaana, toivottavasti sinäkin opit pian kuivaksi :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voihan harmi, itsekin kärsin yökastelusta 12-vuotiaaksi asti mutta Minirin auttoi onneksi itselläni siihen. Ennen sitä jäi kyllä aina kaikki yökyläilyt pois ja ainoastaan pari parhainta ystävääni tiesi kastelustani.
Mutta hyvä että olet keksinyt yöasun josta vaippa ei näy, vaikka eihän tuollaisessa pitäisi mitään hävettävää olla. Rohkeasti vain leirille, kyllä kaikki menee varmasti hyvin! Itse pystyin jättämään Minirinin pois 15-vuotiaana, toivottavasti sinäkin opit pian kuivaksi :)
Kiitos kivasta viestistä :) Hyvä että sulla minirin toimi :) Ymmärrän hyvin että ei tehnyt paljon mieli yökyläillä, yritän itse uskaltaa leirille, etten anna kastelun rajoittaa elämääni. Välillä pelottaa etten opi ikinä kuivaksi. Tuntuu niin turhauttavalta pukea joka ilta vieläkin vaippa päälle
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kivasta viestistä :) Hyvä että sulla minirin toimi :) Ymmärrän hyvin että ei tehnyt paljon mieli yökyläillä, yritän itse uskaltaa leirille, etten anna kastelun rajoittaa elämääni. Välillä pelottaa etten opi ikinä kuivaksi. Tuntuu niin turhauttavalta pukea joka ilta vieläkin vaippa päälle
Joo muistan miten turhauttavaa oli odottaa kuivaksi oppimista, vuosi vuodelta kävi lääkäreiden mielestä entistä epätodennäköisemmäksi että yökastelu jatkuisi mutta silti se vain jatkui ja jatkui ja jatkui... Tuo Minirin oli kyllä pelastus ja sitten vielä miten uskomattomalta se tuntui, kun kerran ihan huvikseen kokeili pärjäisikö ilman sitä ja sitten huomasikin pärjäävänsä. Kyllä se sullakin aivan varmasti vielä tapahtuu, usko pois! :)
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme ettei enää tule arvokisoissa mitaleita kun lajin harrastajat on tätä tasoa :DD teini vaipoissa, eikä osaa itse niitäkään käyttää, huhhuh8
Siis mikä hel vetti saa ihmisen kommentoimaan näin? Tuskin uskaltaisit sanoa kasvotusten kenellekään pelkuruuttasi. Häpeäisit. Että voi tällainen idiotismi suututtaa aivan älyttömästi. Jos minun kuulteni tällaista joku kehtaisi möläyttää vetelisin ympäri korvia.
Vierailija kirjoitti:
oot vauva
Ja sinä olet idioot ti. Mahtaa olla kivaa kun teet vielä ihan itse itsestäsi sellaisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo muistan miten turhauttavaa oli odottaa kuivaksi oppimista, vuosi vuodelta kävi lääkäreiden mielestä entistä epätodennäköisemmäksi että yökastelu jatkuisi mutta silti se vain jatkui ja jatkui ja jatkui... Tuo Minirin oli kyllä pelastus ja sitten vielä miten uskomattomalta se tuntui, kun kerran ihan huvikseen kokeili pärjäisikö ilman sitä ja sitten huomasikin pärjäävänsä. Kyllä se sullakin aivan varmasti vielä tapahtuu, usko pois! :)
Kiitos :) Täytyy ehkä ehdottaa lääkärille, että kokeiltaisiin vielä kerran tuota Miniriniä. Harmittaa, kun se ei ole minulla toiminut, vaikka moni on saanut siitä avun. Märästä vaipasta herääminen on niin inhottava tapa aloittaa päivä. Mutta täytyy olla luovuttamatta :)
Tsekkaa aikaisempi ketju(si?)
https://www.vauva.fi/keskustelu/3512765/kastelija-kesaleirille
Yöpyjaman alta ei näy. Tuskin siinä kaikkien edessä vaipat laitat vaan wc:ssä.