Kaverin kissa pääsi karkaamaan, kun huoltomies ei tullut sovittuna ajankohtana - hirveä syyttely eräällä kissapalstalla
Huoltomies meni, kun kaveri ei pystynyt enää olemaan kotona. Hän laittoi kissan eri huoneeseen - on nyt tehnyt huoltoyhtiölle valituksen siitä, että on avattu sellaisen huoneen ovi, mihin huoltomiehellä ei pitänyt olla asiaa. Epäilee, että kissa on päästetty karkuun tahallaan, mutta minä tosin luulen, että huoltomies on ollut utelias kun kuullut naukumisen. Lemmikkipalstalla sitten onkin syytelty, kuinka joku päästää kissansa karkaamaan. Kissa oli löytynyt ja viety löytöeläintaloon ja päätyi sitä kautta omistajalleen. Aika ikäviä nuo syytökset "tuollaiselle ihmiselle ei saisi antaa kissaa". Kaveri ei vain voinut jäädä tentistä pois ja siksi oli pyytänyt, että huoltomies kävisi ennen kuin hänen pitää lähteä, aran kissan vuoksi. Tästä tapahtumasta on aikaa, mutta tässä näin tapauksen, jossa kissa löytyi omistajalleen heti kun löytöeläintalosta huudeltiin omistajaa ja taas samoja syytöksiä.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoltoyhtiön kanssa asioiminen on lemmikinomistajalle yhtä painajaista. Netissä tehtävässä vikailmoituksessa erikseen kysytään, että onko lemmikkejä ja saako tulla yleisavaimella vai pitääkö soittaa ennen kuin tullaan, mutta näitä sovittuja asioita ei sitten kuitenkaan noudateta. Vaikka olen kieltänyt yleisavaimen käytön koiran vuoksi ja pyytänyt soittamaan, niin ei edes yritetä tavoitella puhelimitse vaan tullaan vain suoraan sillä yleisavaimella sisään. Nykyään en enää ilmoita asunnon vioista vaan yritän mieluummin vain kestää niitä, en jaksa enää tuota huoltomiesten käynteihin liittyvää stressiä.
Jos on noin vaikeaa jo eläimen kanssa, älä ikinä mene lisääntymään.
Jos huoltoukoille on noin vaikeaa pitää kiinni sovituista asioista, niin heidän ei pitäisi olla töissä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö jokaisella kissanomistajalla pitäisi olla kuljetuslaatikko jo ihan siltä varalta, jos kissaa täytyy käyttää eläinlääkärissä? Kissanhan voi jättää ruuan ja veden kanssa ihan hyvin jopa 8 tunniksi sellaiseen kuljetuslaatikkoon, JOS toinen vaihtoehto on kissan karkaaminen.
Koiran häkittäminen kotona työpäivän ajaksi ainakin on laitonta, eikö se koske kissoja?
Nuo fb-ryhmät ovat kuin hullujen kokoontumisajot. Olen sanonut omalle lapselleni, ettei koskaan erehtyisi kyselemään tuolta neuvoja kissoihinsa liittyen, koska sieltä saa vain pahan mielen. Luulisi tuolta saavan neuvoja ja apuja mieltä askarruttaviin kysymyksiin, mutta pelkkää sättimistä ja haukkumista, miten huono kissan omistaja olet, ihan sama mitä kysyisit.
Kissalla olikin myös siru, joten siksi omistaja löytyi, mutta silti kyseltiin omistajaa netissä. Ei varmaan kannattaisi, ennen kuin siru on tarkistettu.