Työkaveri joka ei koskaan tervehdi takaisin, vaikka itse teen niin joka kerta
Mikä on ongelma? Mitään välikohtausta tms. ei siis ole taustalla, vaan henkilö on ollut alusta saakka samanlainen: vaikka näkee ja kuulee että tervehdin neutraalin ystävällisesti, ei milloinkaan tervehdi takaisin, vaan kävelee vaan ohi. Suunnilleen samaa ikäluokkaa kuin itse olen, eli 35-40v. Jatkunut jo monta vuotta ja tapahtuu kohdataan pari kertaa viikossa.
Mikä siis tällaisia tyyppejä vaivaa, ettei peruskäytöstapoja opetella? Ei vaikuta ujolta, vaan veemäiseltä. Ujotkin nyt saavat sentään tervehdyksen puserrettua, ja ylipäätään ujon nyt vielä armahtaisikin. Tässä ei ole siitä kyse. Yksi naapurinikin on samaa maata.
En ole mikään rupattelija, että tarvitsisi pelätä että jään jaarittelemaan. Normaaleja käytöstapoja tässä nyt vaan haen.
Kommentit (24)
Älkää käyttäkö voimavarojanne toisten ihmisten ongelmien pohtimiseen. Jos joku ei tervehdi niin ei sitten. Et voi pakottaa toista toimimaan tavalla joka miellyttää sinua. Voit muuttaa omaa asennettasi ja käyttää voimavaraksi johonkin hyödyllisempäänkin!
Työpaikalla voisi opetella käytöstapoja eli tervehtimään lähtökohtaisesti kaikkia, niin ei tarvitse miettiä oliko tuttu naama tai ei. Pieni ele, vaikka nyökkäys ja hymynkare vieraallekin vastaan tullessa on kivasti tehty. Näin useimmat ihmiset toimivatkin.
Ymmärrän että _joskus_ ajatukset valtaavat, mutta toistuvana tervehtimättömyys on huonoa käytöstä.
Jokainen joka tuntee piston sydämessään: saa ottaa vinkkinä.
Meillä oli taloyhtiössä vähän aikaa sitten eräänlainen kokoontuminen, jossa tarjottiin myös ruokaa ja oltiin rennolla meiningillä muutenkin. Kaikki osakkaat tuntevat toisensa vuosien takaa.
Kummasti vaan sielläkin oli useampi, joille tervehtiminen oli ylivoimaista. Pöytäämme liittyi uusin osakas, joten tervehdin häntä hymyillen. Hän ei vastannut mitään, vilkaisi vaan hätäisesti. Koitin jututtaa toisen osakkaan lasta, tämä ei vastannut ollenkaan. Tervehdin myöhässä paikalle saapunutta osakasta, ei vastausta tältäkään.
Ymmärrän että kaikista ei voi pitää jne., mutta kyllä nyt peruskäytöstavat pitäisi osata.
Jospa työkaverillasi on mutismi? Itselläni on, enkä vastaa tervehdyksiin.