Miten selviätte ulkomaanreissulla ilman suomalaista kahvia ja ruisleipää?
En voisi kuvitellakkaan yli viikon kestävää matkaa. Ulkomaan kahvia ja vaaleaa pullaleipää ei voi syödä paria päivää kauempaa.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Ei me selvitäkään. Kaikki kassit ja reput on täynnä ruisleipää ja kahvia.
Ulkomaillahan ei tunnetusti ole ruokaa, leipää eikä kahvia.
sama
ap
Oikein itku tuli ulkosuomalaiselle kun ajattelin suomalaista kahvia. Lapsetkin tuossa muistelee sitä itkuntuhruisin silmin ja kyselee että eihän heidän tarvi juoda sitä, eihän.
Paikallista kahvia ja paikallista leipää. Hyvin oon pärjäilly. Reissut 1vk - 2vuotta.
Jos voin valita matkakohteen, menen aina Italiaan – kahvin vuoksi. Mutteripannulla keitän espressot kotonakin.
Olen gluteeniton, pysyn kaukana ruisleivästä missä kuljenkin :)
En syö/juo niitä suomessakaan joten aivan loistavasti pärjään.
Kun sen matkustamisen tarkoitus on kokea jotain muuta, eikä sitä samaa känttyä ja litkua kuin kotona. Mutta onneksi sun ei tartte matkustaa mihinkään naapurin abc:ta pidemmälle.
Täytyy kyllä myöntää, että Englannissa asuneena tuli ruisleipää ikävä. Ja englantilainen kahvi... ööö… ei se suomalaisesta poikkea paljonkaan. Aivan samaa kuraa toimistolla se oli.
Italia taas on asia erikseen. Oh, se kahvi, se on ihanaa se!
Juuri tuon takia en matkustakaan Sysmän kunnanrajojen ulkopuolelle!
Ah Sysmä siellä on hyvä pienen ihmisen elää ja olla. Miksi kaivata muuta?!
Puhumattakaan että ei saa siihen kahviin sekoitettavaksi harmahtavaa pahanmakuista maidoksi kutsuttua litkua josta tulee vatsa kipeäksi.
Mä tunnustan vieväni kahvia mukaan, mutta olenkin perillä keskimäärin kuukauden. Sieltä saa terveyskaupoista saksalaista ruisleipää, joskus löytyy hapankorppuja ja saa puolalaista ruisleipää, joka on kyllä varmaan sekaleipää.
En syö leipää enkä juo suodatinkahvia. Latten saa kaikkialta.
Hyvin siis.
Ei me selvitäkään. Kaikki kassit ja reput on täynnä ruisleipää ja kahvia.
Ulkomaillahan ei tunnetusti ole ruokaa, leipää eikä kahvia.