Onko parempaa elokuvaa kuin Tanssii susien kanssa? (YLE AREENA aikaa katsoa vielä 2 vkoa, katso tämän mestariteoksen erikoispitkä versio)
Kevin Costnerin ohjaama mestariteos, seitsemällä Oscarilla palkittu elokuva ratsuväen luutnantista, joka saa komennuksen preerian yksinäiselle vartioasemalle, susien ja intiaanien keskelle. Pääosissa Kevin Costner, Mary McDonnell, Graham Greene ja Rodney Grant. Erikoispitkä "ohjaajan versio". (Dances with Wolves, USA 1990)
https://areena.yle.fi/1-50203154
Onko parempaa elokuvaa? Esimerkiksi Viimeinen samurai ja Avatar elokuvien idea on pöllitty tästä elokuvasta.
Masterpiece. Mikään muu sana ei kuvaa tätä elokuvaa.
Kommentit (53)
On parempia ja muutama huonompikin.
Costner perusjenkki. Muistelisin että Madonna joskus laittoi sormet kurkkuun (oksennusmerkki) kun tuli puhe Costnerista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin katsoa mutta julmat kohtaukset ällöttää
Ei toi mikään ihmeellinen leffa ole.
Kevin Costneria katteli ilokseen nuorena, mutta siinäpä se.Muistan nuoruudesta miten tätä, Englantilaista potilasta ja Pianoa hehkutettiin. Todella pitkäveteisiä kaikki kolme. Kaksi ensimmäistä katselin läpi vaan koska Costner ja Fiennes olivat siihen aikaan niin kuumia. Pianon jätin suosiolla kesken.
Olen pari kertaa yrittänyt katsoa Pianon.ei tuota kauan jaksa,kanavan vaihto tai toosa kiinni.on vaan jäänyt arveluttamaan onko siinä yhtään pidempää pianonsoittokohtausta,kun nimikin on piano...
Mulla menee sekaisin Piano ja Pianisti. Just jäi Pianisti näkemättä kun luulin että se oli tämä paska.
Vierailija kirjoitti:
Oli lempielokuviani nuorena tyttönä. Ei Kevinissä mitään mutta se nuori inkkari pitkine hiuksineen <3
Oli minunkin ja tajusin myöhemmin, että on vaikuttanut miesmakuuni kyseinen elokuva...
Melko ilkeä kirjoitti:
Costner perusjenkki. Muistelisin että Madonna joskus laittoi sormet kurkkuun (oksennusmerkki) kun tuli puhe Costnerista.
Costnerilla on ainekin ikävä avioero meneillään. Aikanaan kehui että prinsessa Diana harkitsi hänen vastanäyttelijän roolia Bodyguardissa. Niin varmaan.
Melko ilkeä kirjoitti:
Voi olla että nykyään Costnerilta lentäis laatta ilman sormiakin jos Madonna tulisi puheeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Schindlerin lista.
Hyvä komedia, mutta yleensä draamat saavat enemmän arvostusta.
Schindlerin listan olen nähnyt useampaan kertaan ja hävettää etten osaa pitää sitä Amon Göthiä hirviönä ihan vaan sen takia että se näyttelijä on niin jumalattoman komea. Rumempi mies olisi sopinut siihen rooliin paremmin.
Mafiaveljet, Rita Hayworth avain pakoon on sellaisia mitkä tulee katseltua aina kun sattuu tulemaa.
Voiko muuten olla typerämmin suomennettea leffan nimeä kuin toi Rita Haywort avain pakoon?
Melkein vielä tyhmemmin käännetty on In Bruges= Kukkoilijat?
Parempi kysymys on "Onko huonompaa".
Ei kovin monta.
Vierailija kirjoitti:
Costnerin paras leffa on Waterworld!
Eikö se ole jotain Renny Harlinin leffoihin verrattavaa pelleilyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ainekaan osaa nimetä parasta elokuvaa minkä olen nähnyt tai kirjaa minkä olen lukenut. Riippuu ihan mikä sattuu olemaan oma fiilis. Esim. minulla alkoi eilen loma ja olin hyvällä tuulella jo valmiiksi ja joku suositteli täällä leffaa The Grand Budapest hotel. Katselin sen ja join viiniä. Se sopi siihen tilanteeseen kuin nenä päähän ja oli aivan ihana leffa, vaikken yleensä ole Wes Andersonin fani.
Mistä katsoit The Grand Budapest hotellin? Olen nähnyt sen vuosia sitten ja muistan että se oli hauska. Voisin katsoa uudestaan.
Disney plussalta katsoin. Jos Piano on tympeä kuvaukseltaan niin tämä oli puolestaan kaunis kuin karkki🍭
Vierailija kirjoitti:
Pyysin kerran yhtä miestä kanssani tanssimaan, mutta se sanoi ettei tanssi susien kanssa.
😂
Lainasin eilen kirjastosta tämän ketjun innoittamana. Ei ollut leffa minua varten.
Pyysin kerran yhtä miestä kanssani tanssimaan, mutta se sanoi ettei tanssi susien kanssa.