* JOULUKUUN TÄHTÖSET * heinäkuun viimeiseen viikkoon :)
30.11. fatmama, minihattis
1.12.Villa2, Kantrimaria, pikku-puhi, _vanilja_
2.12. Antonin_äiti, -nappi, soffio, elizabetha
3.12. ..titta.., Unicorny09, -Hanne-, ninnu-81
4.12. Ineli, Eriskummallinen, lintu-75
5.12. Juuso Petteri, tirpunen, Lokavaavi, Pinkkinen
6.12. petite-te, Pennyx, Kapa, pikkupiru, -hilleri-, Heissu
7.12. tyhjäsyli
8.12. Mamoska, marssilainen, Emmizle, Lanttu08, 010308 , Dentaurus, s@s@, Birtzu75
9.12. siisa, karoliima
10.12. Pulmu79, s@s@, Vilhelmiinanen, taikatoive
11.12. Anemos, -höyhen-
12.12. mannerto, ViolaK, Rintin
13.12. jet-haikara, eppuliini_, jepuli, Mauste
14.12. Pyykkivuori, 4.x, -Menninkäinen-
15.12. Sahpa, Hera-79, tiar84, Ylläripylläri
16.12.
17.12. Laskiaispulla, Werde, -Kivi-
18.12. kiviir, Empsku88, tiinax6, haa2, Pisteilijä74
19.12.
20.12. siise, Myrre, joll@, .:Naranja:.
21.12.armi
22.12. Myrtti-, Miilukka
23.12. Gnatte, Viola, Nektariina
24.12. angorainen, HaHa78, lilla79, Savannia-79
25.12. Stiin@, Leppis_78, Katanen, Säteilijä
26.12. Canttarelli, 3mami, Kranttu83, Katinka83
27.12. Anneiki, Lorindol, Karssuli, Zebra
28.12.
29.12. karits@, Rusina80
30.12. Riemu
31.12. Nudivas
Kommentit (25)
Mä alotin meille nyt kovin itsevaltaisesti tällasen viikkopinon tähän vikaan viikkoon :) Toivottavasti se on kaikille ok! [b]Ylläripylläri[/b] tuhannesti onnitteluja sulle noinkin ihanasta r-ultratuloksesta! :) On se varmaankin aika ihana tietää jo etukäteen vauvan sukupuoli, ni voi todellakin tehdä kaikenlaisia hankintoja sitten sen mukaan :) Ja muutenkin tietty! Mutta tärkeintä, että kaikki oli kunnossa siellä masussa - sinullakin! Ja mikä mies!!!!! Ihan tunteella mukana!
Eilen illalla nukkumaan mennessä mun oma Pikkuinen alko taas hirvittämän rullaamisen masussa, ja ensimmäistä kertaa onnistu potkasemaan/nyrkkeilemään tms. niin, että se hiukan jopa sattu :D Tai ei nyt sattunu varsinaisesti, mut tuntu hiukan epämiellyttävältä :D Vaan eipä tuo mittään, siinähän mulaa! Tärkeintä on, että siitä tiedän toisen olevan hyvissä sielun ja ruumiin voimissa :D
Vaan nyt tää on lyhyt teksti, kun oon töissä! Mutta hauskaa alkavaa viikkoa kaikille masuinenne <3
.:Naranja:. & Rakas Nappulainen 19+2
Tänään oli aamulla neuvola ja painoa ei edelleenkään ole tullut päinvastoin oli muutama satagramma tippunu.Paremppi näin kun tota ylimäärästä kumminkin on.Sokereita joudun mittamaan ja ihan pari paasto arvoa oli koholla.Vauvan liikkeet oon jo tuntenu muutaman viikon mutta vaimeena ja neuvola täti meinas et istukka on edessä,olen kyllä sitä itekkin ajatellu.Muista olen kyllä tuntenu liikkeet voimakkaampina näillä viikoilla.
Meillä mies meni tänään töihin loman jälkeen ja aamulla nouseminen oli kyllä vaikeeta :D Meillä on niin ihanan hiljasta kun isommat lähti eilen mummon luo ja ovat sielä viikon.Tänään menevät särkänniemeen.Pari viikoa sitten käytiin koko perhe powerparkissa ja oli kyllä kiva päivä.Mun oli pakko käydä vuoristoradassa ja se oli mahtava,ne loput härvelit jäi sitten mun osalta.Mitä nyt pienten kans piti johonkin mennä.Meidän kuopus tykkäs siitä kahvikupista ja kun sitä sai pyörittää ja ei siinä muuten mitään mutta mulle tuli vähän heikko olo.Sitä kun ei voinu siihen yksin päästää kun ei voi luottaa että istuu paikallaan.Nyt pitää mennä laittamaan lisää pyykkiä koneeseen ja viedä toiset ulos.
Nektariina ja peikko 19+0
Jälleen töissä. Vielä olisi kuitenkin viikko kesälomaa pitämättä. Yritän saada sen elokuussa pidettyä. Voi vaikka kattoa Olympialaisia : )
Tuo la-lista pinon alussa on oikein hyvä idea. Kannatan ehdottomasti. Sitä on sitten kivempi seurata kuin laskea noista viikoista.
Ihana lukea hienoista ultrakäynneistä ja liikkeiden tuntemisista.
Viime viikolla oli sitten mun toinen neuvola käynti. Vihdoin sekin. Sitäkin aloin jännittää kun se ensimmäinen neuvola olis tosiaan rv 8+5. Neuvolassa oli kaikki hyvin. Ei ainakaan tullut mitään "moitteita" mistään. Sydänäänet kuulin nyt ensimmäistä kertaa. Jännä kokemus ja niin ihana : ) Kelan paperit sain ja ne voikin tässä jo kohta täyttää. Niin se aika vaan kuitenkin menee aikasta vauhdilla. Seuraavaksi onkin vuorossa ensimmäinen lääkärikäynti kuukauden päästä.
Jospa sitä alkais laittaa töissä kamoja kasaan ja lähtee kotiin päin. Alkaa jo nyt tuntua tää istumatyö hiukan väsyttävältä. Tuntuu ettei oikeen saa hyvää työasentoa missään. Mulle on muuten jo nyt alkanu ilmaantua jotain iskias tyyppistä vaivaa. Onko muilla? Onko jotain hyviä vinkkejä sen hoitoon?
Aurinkoa ja ihanaa odotusta kaikille!
-Hanne- ja masupupu 21+5
Riemu kiittää pahoinvointikannustuksesta...
... ja iloiten voi sanoa, että myös aamupahoinvointi on alkanut hellittää :)
Nyt rassaa enää tuo typerä kipsi kädessä, mutta siitäkin pääsen pian eroon.
Viime viikolla kuultiin ekaa kertaa neuvolassa sydämen sykkeet, tosin pikkutyyppi ilmeisesti ei tykännyt dopplerin aiheuttamasta paineesta yksiössään ja yritti töniä sitä pois, sen verran oli häiriköintimeteliä... Neuvolan terkka veikkasi että siellä on vilkas kaveri. Oli ihanaa kuulla ne sykkeet, taas kun ehti tulla epäuskon ajatuksia.
Muutenkin neuvolassa oli kaikki hyvin, Hb on edelleen hyvä, samoin verenpaine. Paino on laskusuunnassa, mutta ei vielä liikaa.
Mulla on marginaalinen eteisistukka, eli se mennään kontrolloimaan suunnilleen viikolla 20. Samalla saadaan rakenne-UÄ, sitä ei siis meidän kunta muuten maksais kun käytiin jo alkuraskauden ultrassa.
Liikkeitä ei vielä tunne, eikä vatsakaan ole kasvanut. Ajatukset on kuitenkin jo vahvasti tässä omassa pikkutyypissä, ja ajatus meidän esikoisesta alkaa tuntua tosi todelta. Miehenikin on nyt alkanut oikeasti sisäistää tulevaa ihmettä ja miettii jo täyttä häkää vaunujen ominaisuuksia ym. käytännön juttuja.
Helteistä en nauti, mutta mukavaa kun aurinko paistaa.
Onnellisin vatsankasvatusmiettein,
Riemu ja pikkutyyppi rv 17+6
Pien tauko oli taas kirjotuksessa. Mökkeilemässä oltiin, ja hetekllinen nettiloma siinä samalla.
Tänään pääsin sitten vihdoin ja viimein neuvolaan. Niin monta kertaa sinne soittelin. Aika olis ollu vasta elokuun puolesvälissä, mutta aamulla soittivat et tänään oli peruutus aika ja pääsin sinne.
Ekaa kertaa kuulin nyt sitten vauvelin sydänäänet. Masu ei juurikaan ole päällepäin kasvanu, mut menee kuulemma ihan käyrillä. Painoa oli tullu lisää ekasta käynistä 350g. Huima reilu 2kk painon nousu. Pitäs kuulemma vähän lisää ruveta nyt nousemaan.
Sain aikoja jos jonkin näkösiin kokeisiin. Aiemmista verensiirrosita johtuen määräsivät vastaaine testeihi viikolla 30, mutta sitte laittovatki jo parin viikon päähä, koska joudun taas toden näkösest uuteen verensiirtoo. Hb oli nimittäin laskenu tällä kertaa 85 ja sain lähetteen ä-polille seurantaan.
Harmittaa kauheasti toi hb:n lasku, kun aiemmista kokemuksist se laskee entisestään, eikä ole kamalan lupaavaa että näillä vaiheilla ollaan jo noin alhaalla vaikka olen jo ennen raskautta syöny tupla annokset rautaa, ja samaten koko tän raskauden. Mut ei nouse ei:(
No, pääseepä tässä nyt sitten kurkkaamaan kerran kuussa tonne masuun, jos samalla tavalla toimitaan kun edellisissäki raskauksissa.
Mukava oli taas lukea muiden rakkenneultra kuulumisia. ultraa tässä itse odotellaan vielä useampi viikko. Mutta kyllä sen nyt kestää kun sydänäänet kuuli.
Eipä tässä nyt muuta, täytyy lähteä kiireest vielä muksujen kaa uimarannalle.
Alkaa tuntua, että ittekkin sinne hinkuaa, kun on tullu joka päivä uitua oiken urakalla. Lämmintä illan jatkoa kaikille.
Käytiin aamulla rakenneultrassa, kaikki ok, hyvin erottu selkäranka ja sydämen läpät yms. Miehestä koko homma tuntui enempi musteläiskätestiltä, kun ei siitä kuvasta meinannu saada mitään selvää minäkään, vaikka enempi oon niitä kattellu. Ultraaja oli aika "nuiva", pyysin kuunnella hetken sydänääniä, kun ei mies oo niitä vielä koskaan kuullut, ni tokas vaan, et ne kuunnellaan sit neuvolassa... Samalla laitteella ultrattiin aiemmin niskaturvotukset ja ne sydänäänet sai yhellä näppäimellä kuulumaan, mut eipä viittiny sitä nyt painaa. =( Pikkuinen oli aika vaisu kuvausten ajan ja piti tarkasti huolen, ettei saatu yhtään kunnon sivuprofiilikuvaa, puhumattakaan, että oltas päästy kurkkaamaan jalkojen väliin. No, tärkeintä oli kuitenkin tieto siitä, että kaikki oli kunnossa pienellä rakenteellisesti.
Enempää en jaksa nyt kirjotella, oon edelleen tosi väsynyt ja masentunut.
Kantrimaria rv 20+0
Tänään päästiin vihdoin vaavia katselemaan ja kaikki oli hyvin. Vastasi viikkoja, joten la pysyi itsenäisyyspäivässä. Istukka etuseinässä häiritsi sen verran ettei kunnon sivuprofiilikuvaa saatu kotiin viemiseksi. Ja peukkukin oli löytänyt tiensä suuhun, joten sekin oli edessä, kun ultraaja yritti saada meille kunnon kuvaa. Tärkeintä kuitenkin, että pienoisella kaikki hyvin. Sukupuolikin selvisi, mutta se jääköön salaisuudeksi. ;) En tosin luota näillä viikoilla vielä tuon sukupuolen varmuuteen, sitten se nähdään 100%:sesti kun pienokainen syntyy. <3
Koitin eilen yöllä kirjottaa ja tää loistava ohjelma hävitti pitkän pätkän tekstiä, joten tässä lyhennelmä:
GNATTE: tai kuka ikinä tota LA-listaa päivittää, mulla sillon kesäkuussa siirty LA 9.1.09, mutta oon jääny tänne roikkuun teidän helmoihin...
En muista kuka kysy yövuorojen lopettamisesta, mutta mulle sanottiin jo eka neuvola käynnillä, että yövuorot voi lopettaa heti kun ne alkaa tuntua liian raskailta, ja että jos tarvii, neuvolasta saa raskaustodistuksen jne...
Itte oon jaksanu vielä hyvin, tosin töissä oon kaiken kaikkiaan väsyneempi ja tehottomampi, vuorosta riippumatta, kun ennen raskautta, mutta olen päättänyt sen itselleni sallia, kun ei oikein vaihtoehtojakaan ole.
Täällä ei vielä liikkeitä (varmaan) tunnu, jotain epämäärästä aina välillä, mutta saattaa olla ihan suolensisästä toimintaa, joten vaikea sanoo. Oon välillä koittanu tökkiä tosta alamahan päältä, josko joku potkasis takasi, ei tulosta...=)
No mutta se näistä tällä kertaa...
Nudivas + masukki 16+4
Pitkä tovi onkin vierähtänyt siitä kun olen viimeksi tänne kirjoitellut. Suurella kiitollisuuden tunnelmissa kyllä olen kun puolivälikin jo ylitetty! Mielettömän ihanaa!
Ihana lukea teidän ultra kuulumisia. Jouduin omani siirtämään viikolla kun mies joutui lähtemään reissuun ja haluaa niin kovasti mukaan... nyt eilen mietti voisikohan sitä vieläkin siirtää muutamalla päivällä kun ei ole varmuutta kotiutuuko vielä maanantaiksi...mutten mä halua - mennään sitten vielä vaikka erikseen yksityiselle jos hän haluaa. Jotenkin olinkin eilen harmissani- niin kovin tuota odotin ja tuntui tosi tylsältä kun joutuu vielä 6 pv odottamaan. No viime viikolla kuulin neuvolassa sydänäänet. Huomaan että mulle tulee huimia "vieroitusoireita" jos neuvolat tai muut konkreettiset asiat venyy pitkälle välille... sit alkaa hullun lailla pongailla liikkeitä!
Mutta luenpa iloiten teidän hyviä ultra kuulumisia loppuviikon!
jet-haikara 20+2
Moikka!
Täytynee päivittää tuo mun LA oikeaksi eli 10.12 on nyt vahvistettu kolmessa eri ultrassa. Eli vähän myöhästyy. Tosin olen päättänyt tähdätä Itsenäisyyspäivään ;) Esikoinenkin syntyi viikon etuajassa, kun päätin, että haluan synnyttää Ystävänpäivänä...
Juuso Petteri ja Rv 20+6
Ultrassa tosiaan käytiin, ja kaikki näytti olevan kunnossa. Vauvan koko vastasi viikkoja, edellisessä ultrassahan la siirtyi melkein viikolla eteenpäin. Kaveri oli tosi vilkkaalla tuulella ja heilui ja pyöri joka suuntaan. Läärkäri ei uskaltanut tehdä veikkauksia sukupuolesta, vaikka sitä pyysin. Harmitti vähän, kun olisin niin halunnut tietää. Mutta selviääpähän tuo sitten myöhemmin ja pääasiahan tuli selväksi, eli että kaikki on kunnossa:) Mukavaa on ollut myös lukea teidän muiden positiivisia uutisia!
Olen kovasti ihastellut netistä ja vaatekaupastakin kivoja lastenvaatteita. Ollaan puhuttu että hankitaan käytettynä, mutta kun ei niin söpöjä löydä kuin uutena (tai superkalliilla huuto.netistä), joten eiköhän niitä ole pakko kohta jotain hankkia:) Olen lähdössä piakkoin käymään ulkomailla, ja voi olla että sieltä lähtee jotain mukaan kun ei ole mieskään mukana toppuuttelemassa... Kyselin tuossa taannoin äitiyspakkauksesta, että meinaatteko ottaa sitä kun olin itse harkinnut jättää väliin. Nyt olen kuitenkin päätymässä ottamaan sen. Naranja, kommenttisi oli ihan hyvä että niitä voi tosiaan yhdistellä sitten kivompien vaatteiden kanssa.
Innostuin tuossa joku aika sitten neulomaan piiitkästä aikaa, ei ole varmaan vaikea arvata kenelle:) Minun äitinikin on kuulemma jo tehnyt jonkun nutun valmiiksi ja suunnittelee toista, ihanaa! Muuten ei olla vielä valmistauduttu vauvan tuloon (paitsi tietenkin pikkuhiljaa henkisesti).
Aurinkoa loppukuuhun (mutta ei liikaa)!
..piiiiiitkästä aikaa. Lomat on nyt vietetty ja töihin palaaminen on kyllä ollut rankkaa. Istuminen on ihan tuskaista, pyörin ja hyörin koko ajan, kohta työkaveritkin varmaan hermostuu :-)
Lueskelin tovin verran noita heinäkuun viestejä, ihania kuulumisia ultrista ja muutenkin mukavaa luettavaa!
Tänään mekin oltiin rakenneultrassa, ja kaikki näytti olevan hyvin, vauvakin hyöri ja pyöri niin paljon ettei meinannut saada mitään kuvia otettua.. mutta ultraaja oli tarkka ja sinnikäs, saatiin kaikki mitat otettua ja vastasi viikkoja. Sukupuolta ei nyt sitten kysytty, mietittiin vielä automatkalla kättärille että pitäisikö kysyä vai ei. Ihan poika-olo on itsellä, saas nyt sitten joulukuussa nähdä pitääkö paikkansa ;-)
Muuten ei taida mitään kummoista kuulua, mammajoogan olen nyt aloittanut, josko toisi jotain helpotusta tähän hengittämiseen kun nyt on jo niin tuskaista aika ajoin ja ollaan kuitenkin vasta raskauden puolivälissä.
Synnytyksistä oli jossain vaiheessa puhetta, meillä ensimmäistä on synnytetty pitkään ja hartaasti, ja toinen on syöksynyt, joten toivottavasti tämä kolmas on jotain siltä väliltä ;-) Molemmat ovat olleet melkein 2 viikkoa myöhässä.
Ensi viikolla arki tosissaan alkaa kun isommatkin lapset menevät hoitoon, nyt ovat kotosalla mummin ja vaarin kanssa. Ihana pehmeä lasku loman jälkeen kun ei tarvitse heti alkaa hoitoon kuskaamista ja aikaisia aamuheräämisiä.
Nyt pitää mennä itse nukkumaan, että jaksaa taas heräillä töihin, huoh. Tämä väsymys ei meinaa hellittää millään..
t.Werde 19+6
Pitkästä aikaa... Välillä oon käyny lueskelemassa, mutta pääasiassa aika on hujahtanut töihin, remontointiin ja esikoisen kans touhuiluun.
Laskettu aika ei muuten olekaan tuo 5.12., vaan 2.12. En ole sitäkään saanut päiviteltyä. Rakenneultrassakin on jo käyty, siellä kaikki ok ja sukupuolikin varmistui, vaikkakin kaveri vilautti kalleutensa jo ekassa ultrassa niin, että kätilön kanssa saatiin hekotella ihan kunnolla. Profiilissa näkyi, että nenä on äidiltä, ja parempi niin että nenä äidiltä ja alapää sitten isältä... Kun kerran poika on! ;)
Nyt viikkoja siis 22+1 ja sunnuntaina on lähtö Bulgariaan. Vähän jännittää, VAIKKA kaikki onkin ihan normaalisti. Tänään käyn vielä kuitenkin näytillä neuvolalääkärillä, ihan varmuuden vuoksi. Onko muut matkaillu, kun raskaus on yli puolenvälin?
Mukavaa oloa kaikille, tämä lähtee täyttämään synttärikakkuja! Esikoinen tulee kouluikään tänään ja juhlat on sitten sen mukaiset... Hohhoijaa! :)
Mä olen tänään hiki päässä ahkeroinu meidän varaston kimpussa sain tyhjättyä sen ja nyt oottelen isäntää kotio että se sitten mun kans laittaa tavarat takasin.Se oli pakko siivota ja kaivaa sieltä takaa ne vauvan vaatteet vähän lähemmäksi.Helppoa vielä kun maha ei ole tiellä.Meillä on semmonen tyhmän mallinen toi varasto se on "pitkä" ja kapea ja vain yhdessä kohtaa pystyy suhkot suorassa seisomaan,tosin isäntä ei pysty koska on niin pitkä.Samalla tietysti kattelin niitä pieniä vaatteita ja otin huono kuntosia pois ja semmosia mitä en ole ikinä noilla lapsilla käyttäny.Saa sitten tuo kolmonen vähän nukeille lisää vaatetta.Täytyy myöntää että hiukan on jo selkä kipeä mutta kyllä se tästä.Tein samalla löytöjä varastosta.Meilä on vuoden ollu kateissa yläkerran digiboxin kaukosäädin ja kurkkasin yhteen pahvilaatikkoon että mitä sielä on kun ei lukenu missään,ni kas sielä tyynyn alla oli kaukosäädin:) Tietää että on lapset ollu asialla taas kerran.Mä olin aika varma et se on lentäny roskikseen vahingossa.No mutta nyt pitää mennä laittamaan ruokaa kun isäntä sapuu pian töistä.
Koitampa nyt minäkin muutaman sanan kirjoittaa.
Ilmoittauduin ihan alkuraskaudessa tänne jouluntähtösiin, mutta siihen se sitten jäikin.
Mutta jos näin loppumetreillä skarppaan, ja tuun mukaan juttuihin.
En ole siis kirjoittanut vielä kertaakaan, enkä ole sen kummemmin käynyt lukemassakaan (suurin syy ollut varmasti hidas nettiyhteys).
Meillä siis kolmosta odotetaan syntyväksi 19.12.
Odotus on mennyt suht normisti, pahoinvointia ja väsymystä on vaan tylsän paljon. Mutta eiköhän senkin kestä, kun tietää mitä saa :)
Kirjoittelen tässä lisää, kun pikku hiljaa pääsen juttuihin mukaan.
Aurikoista torstaita.
Siise rv 19+6
(huomenna ultraan)
Kotiin palattu 3 päivän tukholman reissusta lasten kanssa.Rankkaa oli,kävelimme paljoooon....
Huolestuttaa ja kohta soitan tk ja jos en sieltä saa aikaa ,niin yksityiselle.
Nimittäin:mulla oli jo lähtiessä pientä ihottumaa säären sisäpinnassa.Nyt matkan aikana se on levinnyt molempiin sääriin ja nilkkoihin.On ulkoneva,punainen ja kipeä.Ei kutise vaan on kosketus arka,kuumoittava ja kirvelevä=(Jalat myös turvoksissa,mielestäni ihottuman takia.Pelkään jos se on ruusu tms.Onko kellään kokemusta ihottumista raskausaikana????????
Mulla ei koskaan ole tälläistäkään vaivaa ennen ollut!!
Petite-te ja bebe rv 21+5 kait
Oih nukuin ihan puoli kymmeneen! Jotenkin nyt ollut ihan kauhee väsymys taas...eilenkin nukahdin päivällä kolmeksi tunniksi! Varmaan johtuu tästä helteestä...
En ikikuunapäivänä olisi uskonut sanovani tätä ,mutta minä armoton auringon palvoja ja kesän rakastaja nyt jo toivon viileämpiä ilmoja! Me ollaan menossa lauantaina häihin ja pitäis korkkarit saada jalkaan. Mulla on tää helle ja raskaus turvottanut jalkoja ihan hirveesti ja jos olis vähän viileempää niin olis mukavampi kipitellä koroilla ja nauttia juhlista :D Pitää muistaa ottaa nessut käsilaukkuun kun oon niin herkkänä ollu raskauden aikana :D
Petite-te kuulostaa ikävältä tuo sinun ihottuma! Voisiko olla jonkun ötökän tai kasvin aiheuttama tai allerginen reaktio? Mulla on nyt tullut auringosta sellasta kummaa näppylää rinnukseen ja lähti vain allergiarasvalla...Ei ole ennen ollut...Kannattaa ehdottomasti käydä näyttämässä sitä niin sittenpä selviää ja saa hoidettua.
Meidän vauva mönki niin kovasti eilen illalla että isikin tunsi liikkeet masun päältä :D Varmaan heitti kuperkeikkaa pikkuinen :D
Hauskaa päivää kaikille!
Ylläripylläri ja mönkijä 20+3 tai jotain...
Mukavaa päivää kaikille!
HAA2: piti sulle sanomani, että jos et todella tunne tarvitsevas äitiyspakkausta, eihän sitä kannata ottaa. Jos haluat pakkauksesta ne eniten käytetyt toppahaalari-setin ja makuupussin, niitä myydään aika kohtuuhinnalla käytettynä esim. juuri huuto.netissä. Ja jotkut myy niitä käyttämättöminäkin, jos on ottanu pakkauksen vaan myyntiä varten, kun pakkaushan on huomattavasti arvokkaampi kuin se rahasumma.
PINKKINEN: ite oon myös miettiny tota matkalle lähtöö, kun omalla kohdalla jo sovittu matka, joka olis vasta joskus lokakuussa, ja mulla siis laskettu on tammikuussa....
PETITE-TE: mee ihmeessä näyttään ihottumaas lääkärille, jos mieltä vaivaa. Mieluummin tietysti ihotautilääkärille, jos mahdollisuus on. Ruusu saa alkunsa yleensä ihorikosta, harvoin on kummassakin raajassa, eli jos sun iho täysin ehjä, tuskin on sitä, mutta siihen tarvii ab-kuurin, joten hyvä tarkastaa. Tai sitten, jos olet sairastanut vesirokon, se voi olla vyöruusua, sekin muistaakseni tulee yleensä vaan toiselle puolelle, eli yhteen jalkaan. Mieti tarkkaan, oletko ostanut jotain uutta rasvaa, uudet housut, uutta pesuainetta tms, joka voisi tehdä allergiaa, ei tarvitsis lääkärikäyntiä vaan kortisonivoidetta.
Nudivas + masukki 16+6
[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]